Digital forbindelse eller fængsel..?
-
- IRC nickname: Jakob77
Re: Digital forbindelse eller fængsel..?
For at få det mere på det rene, hvordan den omtalte bank ser på Linux, skrev jeg således til den:
Banken svarede således:
Så en frisk Linux regner de altså for at være for god og sikker til, at man kan bruge det modsatte som argument for ikke at kunne oprette digital forbindelse til det offentlige.
Pokkers også, så går den heller ikke.
I anbefaler Windows 7, men jeg har opgraderet computeren til Linux Xubuntu ver 14.04 med 3 års support
Mit spørgsmål er så, om I også kan anbefale Xubuntu ver 14.04 ?
Jeg tror godt, at jeg kan logge på, men hvis banken ikke kan anbefale mit styresystem til opgaven, så vil jeg selvfølgelig søge at undgå det.
Banken svarede således:
Banken understøtter som så hvad nemid understøtter, du kan se her hvilke internet browsere som understøttes: https://www.nemid.nu/dk-da/support/faa_hjaelp_til_nemid/tekniske_krav/understoettede_programmer/internetbrowser/
Ang selve styresystemer er de nyeste versioner af Windows, OS X og Ubuntu Linux understøtet.
Så en frisk Linux regner de altså for at være for god og sikker til, at man kan bruge det modsatte som argument for ikke at kunne oprette digital forbindelse til det offentlige.
Pokkers også, så går den heller ikke.

-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
Du kunne jo så opfordre din bank til også at nævne Ubuntu 14.04 i deres popup når de jo understøtter den.
-
- IRC nickname: Jakob77
AJenbo skrev:Du kunne jo så opfordre din bank til også at nævne Ubuntu 14.04 i deres popup når de jo understøtter den.
Jeg har prøvet, og jeg tror ikke, at det lykkes at få den pågældende bank til at rette hjemmesiden.
Men jeg synes samtidigt, at det er for vissent at acceptere, at det skyldes, at vi er for få, som bruger Linux.
Står vi sammen, så er vi alligevel nogle stykker.
Måske er det rette sted at begynde, at vi skaber en liste med de banker, som gerne vil nævne Ubuntu udgivelserne som et godkendt styresystem til deres netbank.
Måske findes sådan en liste allerede, så jeg nemt kan se, hvilken bank jeg bør flytte til, og hvilke banker der bør bearbejdes til også at komme på listen..?
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
Jeg vil estimere at der er 90000 danskere der brugere Linux.
-
- IRC nickname: mcrypto
Skal de så i fængsel?
=====
Vil du også se Store K i staff? Ja. En stemme på Kurt er en stemme på Linux, og også din egen personlige lykke.
Vil du også se Store K i staff? Ja. En stemme på Kurt er en stemme på Linux, og også din egen personlige lykke.