Hvorfor Java..?

Her postes alt, som ikke direkte har noget med Ubuntu at gøre.

Hvad synes du om Java..?

Java er bare for lækker
1
7%
Jeg er glad nok for Java
1
7%
Jeg er ligeglad
3
20%
Jeg er helst fri for Java, hvis den ikke er absolut nødvendig
7
47%
Jeg hader Java
3
20%
Hva' for en fisk..?
0
Ingen stemmer
 
Afgivne stemmer: 15

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Hvorfor Java..?

Indlægaf AJenbo » 7. sep 2014, 14:02

Ja, det er Java-webplugin jeg referer til, lige som det er Javascript i browserne jeg side stiller det med.

Jakob77
Indlæg: 889
Tilmeldt: 19. dec 2008, 15:52
IRC nickname: Jakob77

Re: Hvorfor Java..?

Indlægaf Jakob77 » 7. sep 2014, 21:51

@lath

Tak for dit supplerende indlæg.
Det ændrer da heller ikke noget på det oprindelige, at man kan risikere, at nogen i kraft af fornavnet vil forveksle den ene slags Java med den anden, hvis man kun skriver "Java".
Jeg synes nok også, at det er for langt ude at påstå andet, når jeg selv er et bevis på det. Om det så lykkes at udstille mig som verdens mest uvidende bruger, så er jeg stadig et bevis. Men det skulle undre mig, om der ikke er mange flere.
Hvis jeg spørger i min omgangskreds, om der er nævneværdig forskel på Java og Javascript, så er jeg sikker på, at de fleste vil svare, at det ved de ikke.
Og det gør det selvfølgelig mere vanskeligt at måle Java's popularitet, når man spørger nogle mennesker, som tror, at det ligeså godt kan være noget andet, man spørger om.
Det har jeg selvransaget og er nået frem til, at jeg for mit vedkommende ikke er tilfreds med Java, men jeg har også uretfærdigt i farten givet Java skyld for nogle dumme ting, som vedrører helt andre programmer eller måske nærmere de tumper, som har planlagt programmeringen for den pågældende internetdialog.



@zob

Tak, jeg tror nok, det efterhånden er gået op for mig, at der er forskel. :)
Men hvis du spørger tilfældige mennesker på gaden, og de har en mening om Java, hvor mange af dem tror du så ved, hvad forskellen er på Java og Javascript..?



@Christian.Arvai

Jeg er glad for, hvis det også generer din og lærerens moral, at DR i en formular forlanger dit CPR nummer, hvis du vil skrive til dem.

Jeg håber ikke, at jeg har ret, men desværre tror jeg, at det bliver mere og mere udbredt med "chikane formularer", fordi det kan begrænse antallet af henvendelser, som det offentlige og andre skal svare på.
Måske kan jeg finde flere eksempler, som lugter af det samme.

Jeg ved ikke, om det er påkrævet eller en fordel at dele tråden.



@AJenbo

Jeg kan jo undgå at afgive CPR, hvis jeg sender en mail. Det er blot ikke så relevant for diskussionen om, hvorvidt det er ok eller odiøst, at de beder om et CPR nummer i en formular.
Men ja, det er nok chefens mere end programmørens ansvar. DR er jo nok så stor en biks, at det næppe er den samme person. ;)

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Hvorfor Java..?

Indlægaf AJenbo » 7. sep 2014, 22:57

Jakob77 skrev:Det ændrer da heller ikke noget på det oprindelige, at man kan risikere, at nogen i kraft af fornavnet vil forveksle den ene slags Java med den anden, hvis man kun skriver "Java".
Jeg synes nok også, at det er for langt ude at påstå andet, når jeg selv er et bevis på det. Om det så lykkes at udstille mig som verdens mest uvidende bruger, så er jeg stadig et bevis. Men det skulle undre mig, om der ikke er mange flere.
Hvis jeg spørger i min omgangskreds, om der er nævneværdig forskel på Java og Javascript, så er jeg sikker på, at de fleste vil svare, at det ved de ikke.

Det handler ikke om hvor vidt der er folk der er ignorere om et emne, men om at de folk informere sig og tager viden til sig inden de begynder at diskutere emnet som eksperter. Jeg ved f.eks. ikke meget om sport og der for holder jeg mig også fra at kommentere på Caroline Wozniackis strategi.

Jakob77 skrev:Jeg kan jo undgå at afgive CPR, hvis jeg sender en mail. Det er blot ikke så relevant for diskussionen om, hvorvidt det er ok eller odiøst, at de beder om et CPR nummer i en formular.

Når det kun er på krævet hvis man laver et bestemt for valg tyder det på at det er nødvendigt for at de kan håndtere den form for henvendelser som laver dette valg, ellers ville de jo blot kræve den i alle tilfælde.

Jakob77
Indlæg: 889
Tilmeldt: 19. dec 2008, 15:52
IRC nickname: Jakob77

Re: Hvorfor Java..?

Indlægaf Jakob77 » 8. sep 2014, 10:10

@AJenbo


Jeg troede ellers, at det fremgik med mere end al tænkelig tydelighed, at jeg netop ikke udtaler mig som en ekspert i Java. :)
Men måske kan du godt finde en ekspert i Java, som ikke ved meget mere om brugernes misforståede oplevelser af Java, end jeg gør..?


Angående DR formularen, så forstår jeg ikke, at du bliver ved med at forsvare, at de forlanger et CPR nummer. Du har absolut intet belæg for at påstå, at de altid skal bruge et CPR nummer for at kunne behandle et licensspørgsmål.
Jeg kan uden besvær tænke på mange relevante licensspørgsmål, som ikke fordrer det, og det gjorde mit da heller ikke, og der blev heller ikke spurgt om det, da jeg fik svar på mail.

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Hvorfor Java..?

Indlægaf AJenbo » 8. sep 2014, 11:15

Jakob77 skrev:Angående DR formularen, så forstår jeg ikke, at du bliver ved med at forsvare, at de forlanger et CPR nummer. Du har absolut intet belæg for at påstå, at de altid skal bruge et CPR nummer for at kunne behandle et licensspørgsmål.

Det gør jeg heller ikke, jeg forholder mig neutral. Jeg er også sikker på at der er mange tilfælde hvor det ikke er nødvendigt for dem, men så skulle deres formular sikkert være længere for at den kunne vurdere præcis hvornår det ville være nødvendigt så det er nok igen en afvejning.

Tilbage til "Off-Topic"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster