Smartphones pris og ydelse best buy 2013?

Her postes alt, som ikke direkte har noget med Ubuntu at gøre.
Finn Bjerke
Indlæg: 1962
Tilmeldt: 7. sep 2009, 23:33
IRC nickname: finnbjerke
Geografisk sted: Moss Norge

Smartphones pris og ydelse best buy 2013?

Indlægaf Finn Bjerke » 8. jan 2013, 10:24

Min gamle smartphone er død efter 2 år, det er mange penge der forsvinder på kort tid, det er en HTC desiree Z med hardware tastatur. Jeg vil ikke give 4000 kr for den slags. Jeg bruger kalender via Wifi, lidt foto og SMS, og bliver temmelig irriteret hvis skærmtastaturet skriver noget andet end det jeg havde tænkt mig.

Hvad er "best buy" i vore dage ? Jeg nægter pure at betale for 4-5000 kr hvert andet år i fremtiden og jeg ønsker at undgå MAC/Windows. Jeg kan måske leve uden hardware tastatur, men så skal der være palds til mine store fingre, helst på en lille skærm (ikke muligt jeg ved det) Samsung virker fornuftigt generelt, jeg ønsker at oplade batteri så sjældent som muligt. At være "first mover" på det nyeste orker jeg ikke. Sidste års model i telefoner (og rødvin samt evt. kæreste) er OK for mig.

Om Battteriøkonomi: http://www.mobil.nu/nyheder/sadan-far-dit-smartphone-batteri-5-gange-laengere-levetid-1.506769.html

”Lader man helt op og tømmer batteriet helt, så får kan man oplade cirka 300-350 gange. Lader man batteriet op til 75 procent og tager mobilen i brug til batteriet er nede på 25 procent, så kan man lade batteriet op cirka 1.500 gange. Så skal du have mest ud af dit batteri, ja så skal det altså ikke lades helt op og det må heller ikke tømmes helt”, forklarer batteriekspert Rune Sylte hos batteriproducent GPBM Nordic til Mobil.
Kardemommeloven er en god ting.

pollute
Indlæg: 215
Tilmeldt: 29. okt 2009, 14:40
IRC nickname: pollute
Geografisk sted: Århus

Re: Smartphones pris og ydelse best buy 2013?

Indlægaf pollute » 8. jan 2013, 10:37

Umiddelbart ville jeg tro en Galaxy nexus eller en Sgs2. De er begge et år eller mere gamle og derfor relativt billige. Man skulle kunne få dem for under 3000 kr. Ellers er HTC One X også god, efter hvad jeg har hørt. De nye Huwaii telefoner kunne også være en mulighed, er ikke helt sikker på deres pris.
Min computer er en Acer Predator G3610

Claus Henriksen
Forfatter
Indlæg: 793
Tilmeldt: 21. jan 2007, 17:45
Geografisk sted: Christianshavn

Re: Smartphones pris og ydelse best buy 2013?

Indlægaf Claus Henriksen » 8. jan 2013, 17:23

Håndværkertelefonen Samsung Galaxy Xcover S5690 holder til utrolig meget. Vi har 4 i vores familie. Den er ikke den hurtigste, men betalelig.
Claus Gårde Henriksen / Jeg bruger ikke Ubuntu / Debian Stable 12

kent a
Indlæg: 696
Tilmeldt: 31. dec 2009, 10:07
Geografisk sted: Erslev på Mors

Re: Smartphones pris og ydelse best buy 2013?

Indlægaf kent a » 8. jan 2013, 17:40

Har haft en del mobil igennem fingerne i den sidste par år. Samsung, LG, Motorola, IPhone og dvs alm mobil. sidste mobil var en Motorola Razr XT910. Men denne var desværre en mandags model. så jeg fik den byttet til en Sony Xperia Arco S. en møblj der kom til Danmark okt sidste år. det er en halv arbejds mobil. støv og vandtæt, god batteri tide ved normal brug. op til halvanden dag uden problem. hvis man lige lader den 10minuttet på anden kan den nem holde to dage. kan fåes fra 3700kr uden abb
Lubuntu 18.04 LTS

Nordsig
Indlæg: 361
Tilmeldt: 1. nov 2009, 20:11
Geografisk sted: Varde

Re: Smartphones pris og ydelse best buy 2013?

Indlægaf Nordsig » 8. jan 2013, 20:49

Jeg har købt mig en Huawei U8825D fra dx.com. Det er leveret fra Kina og det spiller. Men næste gang vælger jeg en med danske indstillinger. Men efter at den er rootet og der er lagt custom firmware på er den helt fin. Pris knap 1200kr. (ca. 1500 hvis den var blevet stoppet i tolden)
Der er fri fragt på alt fra dx.com, men man skal være klar over at leveringstiden er 1 måned :o

Men hvis man på deres side søger på "gsm danish" burde der komme et væld af telefoner med dansk opsætning.
UBUNTU 22.04 på ToshibaSATELLITE-Z830-10W

buddig
Indlæg: 746
Tilmeldt: 18. maj 2011, 21:54
Geografisk sted: Ugelbølle ved Aarhus

Re: Smartphones pris og ydelse best buy 2013?

Indlægaf buddig » 8. jan 2013, 21:46

Jeg vil heller ikke give så mange penge for noget, som jeg risikerer at tabe og miste.
Derfor købte jeg en HTC wildfire for ca. 2 år siden, og jeg har ikke tabt den,
så den ser stadig ud som ny, (næsten), og er god.
Jeg bruger den bl.a. til:
  • stopur og notesblok til træning,
  • til Endomondo GPS, hvis jeg løber en tur.
  • til internet og mail
  • til navigation med Open street map hjemme og i udlandet.
  • til WiFi hotspot til min Tablet eller PC, i min båd.
  • til net bank med en speciel app.
  • ja, lige nu sad jeg og så Linux man pages på den.

Jeg har flere koleger, der har haft en tilsvarende, og forlængst har opgivet den.
Jeg tror, det skyldes, at de bruger den til spil, og har al ting tændt hele tiden.
Jeg slår WiFi, GPS og andre ting fra, og tænder kun tingene, når jeg bruger dem.

En af mine koleger har en anden, større, flottere og dyrere telefon,
men den har en svagere WiFi sender /modtager...

Bare for at at fortælle, at det ikke altid kun det absolut dyreste, der fungerer. :)
// Henning

thj01
Indlæg: 2667
Tilmeldt: 21. nov 2006, 10:06
Geografisk sted: Fredericia

Re: Smartphones pris og ydelse best buy 2013?

Indlægaf thj01 » 8. jan 2013, 22:26

Min kæreste har lige fået en samsung SII, og den kører genialt (ihvertfald lysår bedre end min S1'er).

Den vil jeg anbefale - hvis det da ikke ligefrem skulle være den nye SIII mini, som koster stort set det samme.

Og med de priser kan du få en google Nexus 7 med i prisen, som de andre køber det nyeste isenkram til. Og der kan du allerede nu begynde at lege med Linux på også ;)
Forfatter til Ubuntuguiden: http://www.vidas.dk/guides/ubuntuguiden.html

Kører LTS udgaverne.

"It's always easy if you know how to do it."

lath
Indlæg: 5095
Tilmeldt: 27. apr 2008, 02:16
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: Smartphones pris og ydelse best buy 2013?

Indlægaf lath » 9. jan 2013, 01:22

thj01 skrev:Min kæreste har lige fået en samsung SII, og den kører genialt (ihvertfald lysår bedre end min S1'er).

Den vil jeg anbefale - hvis det da ikke ligefrem skulle være den nye SIII mini, som koster stort set det samme.

Og med de priser kan du få en google Nexus 7 med i prisen, som de andre køber det nyeste isenkram til. Og der kan du allerede nu begynde at lege med Linux på også ;)


Jeg har en Samsung Galaxy S2 - det er simpelthen den bedste telefon jeg har haft.

Bemærk dog at antennerne er et problem, f.eks har en S2 bedre antenner end den dyrere og nyere S3,
http://ing.dk/artikel/135279-her-er-antennedommen-over-ni-populaere-mobiltelefoner
http://ing.dk/artikel/135280-ny-undersoegelse-antenner-i-smartphones-er-gaaet-fra-daarlige-til-chokerende-ringe
http://ing.dk/artikel/128814-antennefix-gjorde-iphone-elendig-i-byen-men-fin-paa-landet <-- ældre artikel

F.eks. viser undersøgelsen at en iPhone 5 er så dårlig at du skal stå max 1 km fra en basestation, og en telefon der opfylder GSM standarden kan være 4 km væk fra samme basestation.

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags

pollute
Indlæg: 215
Tilmeldt: 29. okt 2009, 14:40
IRC nickname: pollute
Geografisk sted: Århus

Re: Smartphones pris og ydelse best buy 2013?

Indlægaf pollute » 9. jan 2013, 09:45

thj01 skrev:Min kæreste har lige fået en samsung SII, og den kører genialt (ihvertfald lysår bedre end min S1'er).

Den vil jeg anbefale - hvis det da ikke ligefrem skulle være den nye SIII mini, som koster stort set det samme.

Og med de priser kan du få en google Nexus 7 med i prisen, som de andre køber det nyeste isenkram til. Og der kan du allerede nu begynde at lege med Linux på også ;)


Jeg vil tro at hvis du vil leje med Linux på, er det nok en god ide at få en Nexus telefon.

Jeg har selv haft en Galaxy nexus. En virkelig god telefon, som jeg vil anbefale frem for en Sgs2 som jeg også har haft. Den bliver opdateret med nyeste android, men Sgs2 går du heller ikke fejl med.

Jeg har selv i øjeblikket en Lumia 920, en virkelig god telefon, men nok over din prisklasse :)
Min computer er en Acer Predator G3610

Tilbage til "Off-Topic"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster