Ansøgning om pas - dårlig system.

Her postes alt, som ikke direkte har noget med Ubuntu at gøre.
buddig
Indlæg: 746
Tilmeldt: 18. maj 2011, 21:54
Geografisk sted: Ugelbølle ved Aarhus

Ansøgning om pas - dårlig system.

Indlægaf buddig » 9. jul 2012, 17:40

--------------------------------------------------------------------------
Please wait...
If this message is not eventually replaced by the proper contents of the document, your PDF
viewer may not be able to display this type of document.

You can upgrade to the latest version of Adobe Reader for Windows®, Mac, or Linux® by
visiting http://www.adobe.com/go/reader_download.

For more assistance with Adobe Reader visit http://www.adobe.com/go/acrreader.

Windows is either a registered trademark or a trademark of Microsoft Corporation in the United States and/or other countries. Mac is a trademark
of Apple Inc., registered in the United States and other countries. Linux is the registered trademark of Linus Torvalds in the U.S. and other
countries.

--------------------------------------------------------------------------

Her over er resultatet af at have udfyldt ansøgning om nyt pas på hjemmesiden.
Siden hedder: Ansøgning_om_dansk_pas.pdf

Først prøvede vi i Chromium, men den gik i stå da vi trykkede "næste" efter at have udfyldt.
Dernæst tastede vi det hele ind igen i Firefox.
Da vi var færdige, kom filen: Ansøgning_om_dansk_pas.pdf
Vi kopierede den over på min kones Windows computer, og den protesterede tilsvarende, men efter lidt tid kom siden op i en slags oversigt, og det lykkedes at printe den ud.

Nogle ideer til, hvordan vi får det offentlige til at lave nogle ordentlige systemer, der ikke kun er kompatible med det allernyeste software (hvis de er det).

Mit første skridt er at skrive det her, så flest mulige kan blive opmærksomme på, at vi har krav på at de køber eller laver noget, der fungerer ordentlig for vores dyrt betalte skattekroner.

// Henning

Brugeravatar
NickyThomassen
Admin
Indlæg: 3650
Tilmeldt: 5. mar 2010, 19:58
IRC nickname: nicky
Geografisk sted: 192.168.20.42

Re: Ansøgning om pas - dårlig system.

Indlægaf NickyThomassen » 9. jul 2012, 19:09

Yeah well, det her er statens forsøg på at lokke folk som mig til at hjælpe dem:
http://www.itst.dk/nyheder/nyhedsarkiv/2011/kod-i-ferien-brug-din-sommer-pa-softwareudvikling/
kod.png
kod.png (41.07 KiB) Vist 143 gange

Hvis det er sådan staten arbejder, så forstår jeg egentlig godt at det ikke virker for dem. Og med det in mente, så tror jeg ikke at problemet ligger i systemerne, men hos folk som ham her, der ikke engang kan finde ud af at lave en info-side.

(jeg ved godt at der står 2011 i adresselinien, men kampganen kører også i år)

Jeg brugte 15 minutter derinde den anden dag, og jeg fandt ingenting. Ingen beskrivelse af projekterne, placering, krav løn ... Ingenting.

EDIT, styrelsen er så blevet nedlagt i mellemtiden, men projektet har sin egen side:
http://digitaliser.dk/group/1264319

Men som sagt, prøv og find noget som helst på den hjemmeside

Brugeravatar
NickyThomassen
Admin
Indlæg: 3650
Tilmeldt: 5. mar 2010, 19:58
IRC nickname: nicky
Geografisk sted: 192.168.20.42

Re: Ansøgning om pas - dårlig system.

Indlægaf NickyThomassen » 9. jul 2012, 19:28

Og det er selvfølgelig ikke for at være negativ, DMI er jo et pragteksempel sammen med CPR-registreret på at det godt kan lade sig gøre.

DMI kender vi alle nok, men folkene hos CPR er mindst ligeså hårdkogte
CPR-kontoret og CSC var ikke bedste venner sidste år, hvor CPR-kontoret endte med at trække stikket på et udviklingsprojekt, som CSC havde forsinket.

http://www.version2.dk/artikel/cpr-registeret-flytter-fra-mainframe-til-linux-servere-44960

Brugeravatar
NickyThomassen
Admin
Indlæg: 3650
Tilmeldt: 5. mar 2010, 19:58
IRC nickname: nicky
Geografisk sted: 192.168.20.42

Re: Ansøgning om pas - dårlig system.

Indlægaf NickyThomassen » 9. jul 2012, 19:54

Ok, nu er jeg jo ked af at spamme tråden, men måske DMI og CPR kunne være løsningen?

Det virker hos dem, så det eneste man skal gøre for at hjælpe det hele på vej, må være at sprede deres ekspertise. Det kan fx gøres ved at udveksle medarbejdere i kortere eller længere perioder, ledere osv. Der er muligheder nok.

buddig
Indlæg: 746
Tilmeldt: 18. maj 2011, 21:54
Geografisk sted: Ugelbølle ved Aarhus

Re: Ansøgning om pas - dårlig system.

Indlægaf buddig » 9. jul 2012, 23:25

TitanusEramius skrev:Ok, nu er jeg jo ked af at spamme tråden, men måske DMI og CPR kunne være løsningen?

Det virker hos dem, så det eneste man skal gøre for at hjælpe det hele på vej, må være at sprede deres ekspertise. Det kan fx gøres ved at udveksle medarbejdere i kortere eller længere perioder, ledere osv. Der er muligheder nok.
Ja, der er muligheder nok, men hvordan får vi dem til det ?
Udveksle medarbejdere og ledere ?
Lederne, tror du de er til at flytte uden at det koster endnu flere millioner ?
og mon det hjælper ?
Problemet forstærkes af, at der er vedtaget, at børn ikke længere kan rejse på forældrenes pas.
De skal have sit eget pas, og det træder ikraft netop nu lige op til ferien.
Det er ikke kommunikeret ret godt ud, så det kommer bag på mange. :o

Iøvrigt findes der mange It systemer, der fungerer.
Indberetning af moms og udfyldelse af selvangivelse har fungeret godt i en del år.
Det samme har bankernes systemer og mange webshops, så selvfølgelig kan det laves.
// Henning

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Ansøgning om pas - dårlig system.

Indlægaf AJenbo » 28. nov 2012, 01:39


Det virker da ellers spændende nok, lidt lige som Google Summer Of Code eller X.Org Endless Vacation of Code. Håber da de kan få det formidlet så der kan komme noget god ud af det.

Tilbage til "Off-Topic"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster