linux/ubuntu bog

Her postes alt, som ikke direkte har noget med Ubuntu at gøre.
Asger
Indlæg: 59
Tilmeldt: 25. aug 2007, 12:37

linux/ubuntu bog

Indlægaf Asger » 4. okt 2007, 10:40

Er der nogen der kan anbefale en god bog, der forklare en 98% begynder det der med terminal osv. jeg er ved at blive noget misundlig på jeg der bare kan det p.. os systemer har aldrig sagt mig moget, men nu hvor jeg er blevet så glad for Ubuntu så er jeg bare klar, men jeg skal starte fra bunden for det er der jeg er.
Med venlig Hilsen Asger


tbresson
Indlæg: 358
Tilmeldt: 12. apr 2007, 08:39

linux/ubuntu bog

Indlægaf tbresson » 4. okt 2007, 14:41

Kan ik anbefale nogen bøger, men.....

Denne her guide ser meget overskuelig ud:
http://www.ee.surrey.ac.uk/Teaching/Unix/

Og så bør du vide hvad MAN er.
Skriv man foran en kommando og du får hele dokumentationen for den kommando, fx

man ls

Det altid en god idé at google det, fx hvordan pakker jeg en tar.gz fil ud ? Det har jeg googlet mange gange ! (tar -xzvf filnavn.tar.gz).

Hvis nogen skriver til dig på forum: skriv dit og skriv dat, vær ikke bange for at spørge, hvad gør den, hvorfor den parameter osv. I hvert fald her på det danske forum - der er alle folk flinke :D

Asger
Indlæg: 59
Tilmeldt: 25. aug 2007, 12:37

linux/ubuntu bog

Indlægaf Asger » 4. okt 2007, 15:59

tak for de gode råd, det bliver Ubuntu for Non-Geeks, så må jeg lige se om det ikke er ok, og ja det er flinke folk her på forum, jeg har selv meget stor glæde af og læse hvad i andre roder med.
Med venlig Hilsen Asger

Pihl
Indlæg: 1045
Tilmeldt: 13. sep 2006, 15:35
IRC nickname: mpih
Geografisk sted: Århus

linux/ubuntu bog

Indlægaf Pihl » 4. okt 2007, 17:38

Ubuntu For Non-Geeks har kun meget lidt om terminalen, og ikke ret meget mere end hvad du kan lære på en halv eller hel time med Google. Bogen fokusere mere på de 'almindelige' aspekter af Ubuntu.

Derimod er der Ubuntu Unleashed, som i og for sig også er en begynder-bog, men som er meget teknisk orienteret, og fx også fokuserer på sådan noget som systemadministration. Den bruger terminalkommandoer en stor del af tiden (men ikke udelukkende), og kan klart anbefales, hvis du vil have en mere teknisk approach til Ubuntu.
Jeg har ikke selv endnu haft fornøjelsen af at læse den, men ud fra et hurtigt oversigt over kapitlerne og indholdet i den, ser den meget spændende og lovende ud.

Asger
Indlæg: 59
Tilmeldt: 25. aug 2007, 12:37

linux/ubuntu bog

Indlægaf Asger » 5. okt 2007, 08:31

cool nok nu læser jeg lige ubuntu for non-geeks, jeg er 1000% sikker på et jeg kan lære noget af den :lol: , når den så er læst så er det jeg på Ubuntu Unleashed, jeg glæder mig til at komme lidt ned i ubuntu/linux,´så Pihl tak for det tip.
Med venlig Hilsen Asger

Asger
Indlæg: 59
Tilmeldt: 25. aug 2007, 12:37

linux/ubuntu bog

Indlægaf Asger » 17. okt 2007, 11:34

Så er den ubuntu for non-geeks læst.

Riktig god og lige til bog, for folk som mig" top begynder " men ja du kan da finde alt på google :D men denne bog er efter min menig bare riktig god.

men nu er jeg bare sulten efter mere
:wink:
Med venlig Hilsen Asger

Tilbage til "Off-Topic"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster