Hvor skiller man sig af med en Xeon-server?

Her postes alt, som ikke direkte har noget med Ubuntu at gøre.
spook
Indlæg: 365
Tilmeldt: 20. nov 2006, 13:54
Geografisk sted: Gram//Skanderborg//Århus

Hvor skiller man sig af med en Xeon-server?

Indlægaf spook » 15. dec 2006, 11:52

Jeg har fået mine beskidte fingre i en pensioneret server fra jobbet. Men den er bestemt ikke at kimse af:

IBM Xseries 232
2.2 GHz Xeon
2 GB ECC DDR ram
6 x 34,6 Gb Ultra 320 SCSI 15.000 RPM hotswap diske
IBM dual server netkort.

Vil være perfekt til opgaver der kræver at en masse data kommer hurtigt igennem, f.eks. større databaser.

Den er jo ligesom lidt over det vanlige niveau på dba.dk og qxl.dk så hvor kan man sælge sådan en fætter?
Billede

Pihl
Indlæg: 1045
Tilmeldt: 13. sep 2006, 15:35
IRC nickname: mpih
Geografisk sted: Århus

Hvor skiller man sig af med en Xeon-server?

Indlægaf Pihl » 15. dec 2006, 15:48

Altså, hvis den ikke koster mere end en tusse eller lignende så kan du bare sende den til mig :;)

Men nej, jeg ved ikke lige hvor, det ville være bedst at sætte den til salg. Lauritz.com måske? Men ellers er der sikkert også nogle, der bruger qxl/dba, og som ville være interesseret i den :)

spook
Indlæg: 365
Tilmeldt: 20. nov 2006, 13:54
Geografisk sted: Gram//Skanderborg//Århus

Hvor skiller man sig af med en Xeon-server?

Indlægaf spook » 16. dec 2006, 18:51

Vil sælge den for omkring 5.000 tror jeg. Den er mere værd, men folk der mangler servere i den klasse vil som regel kun købe nyt...

Overvejer faktisk om man kunne donere den til Ubuntu teamet? Eller om man skulle stille den sted på jobbet, og bare lade den tygge SETI 24/7 :D
Billede

thj01
Indlæg: 2667
Tilmeldt: 21. nov 2006, 10:06
Geografisk sted: Fredericia

Hvor skiller man sig af med en Xeon-server?

Indlægaf thj01 » 16. dec 2006, 19:47

Eller om man skulle stille den sted på jobbet, og bare lade den tygge SETI 24/7 Very Happy


Det er HØJST sandsynligt (det der med liv et andet sted + at vi opdager det) et voldsom spild af ressourcer. :wink:

så ville den gøre reelt gavn på ubuntu teamet 8)

spook
Indlæg: 365
Tilmeldt: 20. nov 2006, 13:54
Geografisk sted: Gram//Skanderborg//Århus

Hvor skiller man sig af med en Xeon-server?

Indlægaf spook » 17. dec 2006, 22:16

Har muligvis et bud fra et firma på den... Det vil lige kunne finansiere et Canon EOS 400D til mig. Og så er jeg altså lidt for kapitalistisk til ikke at forsøge det først!

Men jeg holder stadig på, at hvis ikke jeg kan få 5.000,- eller derover for den, så ryger den til et Open Source projekt, helst Ubuntu.
Billede

Tilbage til "Off-Topic"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster