Feisty Fawn gør noget ved musikken

Har du en guide til en funktion eller et program? Har du tips og trick, som du gerne vil dele med andre? Post dem her.
gaffa

Feisty Fawn gør noget ved musikken

Indlægaf gaffa » 6. maj 2007, 23:46

Med Feisty Fawn har Ubuntu brugeren fået en yderst forbedret version af musikafspilleren Rhythmbox. Der er flere ting at snakke om, men det fedeste er den integrerede musikbutik Magnatune og det donationsbaserede Jamendo. Rhythmbox kommer altså nu med godt 33.661 (I skrivende stund) musiknumre du frit kan aflytte og downloade blot du er tilsluttet nettet.

1. I Rhythmbox vælger du menuen Redigér -> Moduler...
2. Aktivér så Jamendo og Magnatune-butik på listen og tryk Luk.

Nu har du ude til højre fået to nye menupunkter der er lige til at gå på oplevelse i. Det er indrømmet lidt svært at få et overblik over genre og om musikken falder i din smag inden du lytter, men hvis du har fundet et musiknummer i en bestem genre kan du altid højreklikke på det og vælge Gennemse denne genre for flere i samme genre.

God fornøjelse!

Cave
Indlæg: 82
Tilmeldt: 21. feb 2007, 21:08
IRC nickname: Cave`
Geografisk sted: Århus

Feisty Fawn gør noget ved musikken

Indlægaf Cave » 7. maj 2007, 00:55

Tak for tippet :) Og så gør det heller ikke noget, at den har tag editor og ikke mindst et last.fm modul - så har nu skiftet fra exaile til rhythmbox. Fandt dette rhythmbox-nowplaying-plugin til pidgin.

Goticaa
Indlæg: 57
Tilmeldt: 8. apr 2007, 22:42

Feisty Fawn gør noget ved musikken

Indlægaf Goticaa » 7. maj 2007, 13:51

Opensource er genialt, nu kan de endda levere gratis musik, og en mulighed for at støtte kunstnerne på den rigtige måde, jeg blivere mere og mere imponeret for hver gang jeg finder en ny funtion.
Ubuntu Version: 8.10

gaffa

Feisty Fawn gør noget ved musikken

Indlægaf gaffa » 24. maj 2007, 21:30

Jeg sidder lige og overfører musik til min MP3-afspiller i Rhythmbox og opdager at den automatisk konverterer mine ogg og flac filer til mp3 når jeg flytter dem til afspilleren. Rhythmbox er sgu ved at have fat i noget.

Tilbage til "Guides og HowTo's"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster