Guide om Xchat og IRC

Har du en guide til en funktion eller et program? Har du tips og trick, som du gerne vil dele med andre? Post dem her.
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Guide om Xchat og IRC

Indlægaf Christian.Arvai » 12. jan 2009, 17:51

Guiden er flyttet til http://www.freedomnotbeer.dk/index.php? ... &Itemid=93


I den forbindelse har jeg samlet de guides som jeg arbejder med og samtidigt forbedret dem på flere punkter.
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing

Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: Guide om Xchat og IRC

Indlægaf Christian.Arvai » 12. feb 2009, 14:12

Jeg har gået guiden igennem og tilføjet en del om opsætning af kanalerne - så de starter op automatisk, desuden har jeg (på baggrund af utallige kommentarer på IRC) beskrevet hvordan man slår "Show away once" fra.
Det giver en del unødvendigt "støj" på kanalerne hvis man ikke slår den fra, så alle jer der bruger xchat må gerne lige slå "Show away once" fra !!! , man kan evt læse om det nederst i afsnit 3.

Der kan være problemer med at registrere sit nickname, den forklaring der er i guiden er rigtig nok, men som jeg også selv har erfaret kan det være svært at komme igennem, der er ikke andet at gøre en at prøve igen senere (fejlen har efter hvad jeg har set ikke noget at gøre med hvilken mailkonto man bruger).
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing

Tilbage til "Guides og HowTo's"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster