Sådan downloader du fra Rapidshare med download-manager!

Har du en guide til en funktion eller et program? Har du tips og trick, som du gerne vil dele med andre? Post dem her.
Troels
Indlæg: 196
Tilmeldt: 6. maj 2008, 21:00

Sådan downloader du fra Rapidshare med download-manager!

Indlægaf Troels » 13. jun 2008, 23:04

Har du ligesom jeg Premium på Rapidshare?
Og var du ligesom jeg skuffet over, at deres download værktøjer ikke fandtes til Linux?

Det er jo ret surt, at hver gang man skal downloade noget fra den side (eller Megaupload med for den sags skyld) skal man igennem alle mulige snørklede omveje, og vi kan vist allesammen godt blive enige om at Firefox's default downloader ikke er den bedste. Jeg vil her vise hvordan man kan downloade x antal filer fra Rapidshare med 1 klik!

OBS: Dette er en GUI, jeg har ikke kunnet finde information til CLI :(.

1. Først skal vi sikre os at du har slået direkte downloads til. Først går du ind i settings på din Premium account. Så går du ind i Configuration og sikrer dig at der er et flueben ud for følgende punkt: "Direct downloads, requested files are saved without redirection via RapidShare."
Tryk på save.

2. Nu skal du have fat i 2 Firefox add ons.

Først FlashGot
Også DownloadThemAll!

Så skal firefox genstartes.

3. Nu skal de nye plugins konfigureres.

Først Flashgot:

Billede
Denne indstilling vælger vores download-manager, nemlig DownloadThemAll!.
Grunden til at vi tager Turbo versionen er fordi hvis vi tog den normale ville den spørge os om vi nu også var helt sikre på at vi ville downloade det.

Billede
Denne side er mest for den kosmetiske sides skyld - her vælger du hvad der skal vises når du højreklikker med musen i Firefox. jeg kan bedst lide når menuerne er "rene" og de er ikke nødvendige til det vi skal bruge dem til.

Billede
Denne side siger vel lidt sig selv, nemlig om du vil starte alle downloads automatisk og om der er nogle filtyper du vil undvære (hov nu fik jeg vist sagt det alligevel)

Billede
Mener denne side er default, men indstillingerne skal stå sådan, for så virker det!

DownloadThemAll!

Billede
Disse indstillinger har ikke nogen betydning for om dette trick virker, det er mere personlige præferencer.

Billede
Filtre - hvilke filer du ønsker og ikke ønsker at downloade. Altså om der er filer du eksplicit aldrig ønsker at downloade.

Billede
Igen, for at dit GUI bliver behageligt at kigge på :).

Billede
Her har jeg ikke ændret det helt store bortset fra at ændre standardgemmestedet for ufuldstændige filer.

Det var det :). Så skal vi se den i action nu.

Lad os sige du øsnker at downloade den "nye" Ubuntu Hardy Heron.

Så markerer du blot alle linksne (vær ikke bekymret over, at der kommer lidt almindelig tekst ind) og højreklikker. Der er der så et link, der hedder "DTA (Turbo)". Tryk på det, også skulle dine downloads gerne gå i gang.

Tilbage til "Guides og HowTo's"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster