Howto: DR Net TV uden at bruge Flash

Har du en guide til en funktion eller et program? Har du tips og trick, som du gerne vil dele med andre? Post dem her.
lath
Indlæg: 5095
Tilmeldt: 27. apr 2008, 02:16
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Howto: DR Net TV uden at bruge Flash

Indlægaf lath » 11. maj 2014, 02:59

DR har support for rtsp protokollen, sådan at man kan bruge et rtsp link til at se DR Net TV uden at bruge Adobe Flash. rtsp linket kopieres ind i f.eks. VLC, og så begynder streamingen af TV kanalen ved at åbne linket.

Læs mere her på DRs side om det, hvor du også finder rtsp linkene:
http://www.dr.dk/hjaelp/DR_NU/20110128124630.htm

Note:
Raspberry Pi har en hardware-support for dekodning (via dens GPU) for den H.264 indkodning (encoding) som DR bruger til at streame med.

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags

eyvind
Indlæg: 691
Tilmeldt: 14. jan 2007, 16:40
Geografisk sted: Smørum

Re: Howto: DR Net TV uden at bruge Flash

Indlægaf eyvind » 11. maj 2014, 10:47

Tak - den må prøves.
Jeg er spændt på, om det også kommer til at virke i udlandet.
Rigtige mænd tager ikke backup.

lath
Indlæg: 5095
Tilmeldt: 27. apr 2008, 02:16
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: Howto: DR Net TV uden at bruge Flash

Indlægaf lath » 11. maj 2014, 14:11

eyvind skrev:Jeg er spændt på, om det også kommer til at virke i udlandet.


Det gør den ikke. De har en firewall blokering for udenlandske IP adresser, så den eneste løsning er at enten:

  1. har en tilstrækkelig hurtig upload og download hastighed, og så bruge den forbindelse til at hente streamingen, som så omgående sendes videre i en VPN forbindelse til hvor du befinder dig i verden.
  2. eller som i punkt 1, bare med en VPS på dansk jord (dyrt, men du kan jo nøjes med at have den i en måned