Download af videoer fra YouTube

Har du en guide til en funktion eller et program? Har du tips og trick, som du gerne vil dele med andre? Post dem her.
AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Download af videoer fra YouTube

Indlægaf AJenbo » 16. aug 2013, 02:25

Vi oplever jævnligt at folk efterspørge en måde at hente videoer fra YouTube. Det kunne være for at konverter dem til MP3-filer og høre dem på farten, fordi man har mistet originalen, man ønsker at bruge det i et video projekt, eller en helt fjerde grund. Denne guide vil forsøge at besvare dette spørgsmål, inden for hvad YouTube's EULA tillader (bemærk venligst at denne tråd ikke skal bruges til at diskutere YouTube's EULA).

Hvad kan downloades:
YouTube tillader kun at man henter videoer der er knyttet til ens egen konto. Dog er det samtidig muligt at kopiere videoer der er uploadet af andre under CC-licensen til ens egen konto og her efter hente dem.

Hvordan henter jeg en video fra min konto:
For at hente videoer skal du ind under Videoadministration på YouTube. Her vil du kunne se alle videoer der er tilknyttet til din konto. Ved den video du gerne vil hente skal du trykke på den lille pil ud for "Rediger"-knappen og vælge "Download MP4".
Youtube2.jpg
Youtube2.jpg (14.36 KiB) Vist 245 gange

Video vil nu blive gemt på din computer i MP4-format. De fleste afspiller og video programmer håndtere dette format uden problemer.

Hvordan kopiere jeg en video til min konto:
For videoer der er lagt på YouTube under CC-licensen vil der, øverst til højre i Om-teksten for videoen, være en knap hvor der står "Remiks denne video!", tryk på denne for at åbne videoen i YouTube's editor.
youtube1.png
youtube1.png (5.58 KiB) Vist 245 gange

Her vil der være en blå knap øverst til højre hvor der står "Offentliggør", tryk og vendt mens YouTube behandler videoen. Her efter vil du kunne hente videoen som beskrevet ovenfor.

Konventer MP4-video til MP3-lyd:
Start med at installere pakkerne libav-tools og ubuntu-restricted-extras. Åben terminalen og skriv følgende kommando:

Kode: Vælg alt

avconv -i min.mp4 min.mp3

(husk at rette stien til MP4-filen, og eventuelt navnet og stien til den MP3-fil som skal gemmes)

Tilbage til "Guides og HowTo's"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster