Efterspørgsel på Ubuntu Compiz Fusion guide.

Har du en guide til en funktion eller et program? Har du tips og trick, som du gerne vil dele med andre? Post dem her.
baandoptager
Indlæg: 6
Tilmeldt: 12. dec 2007, 12:19

Efterspørgsel på Ubuntu Compiz Fusion guide.

Indlægaf baandoptager » 14. dec 2007, 20:38

Hej folkens. Jeg ville høre om der er nogle flinke sjæle der gad poste en "how to" for mig, så jeg kan køre Compiz Fusion. Mit største problem (ligesom mange andre newbies) er at jeg ikke kan få mit grafikkort accepteret, og endvidere aktivere den gunstige del af Compiz Fusion. (Wobbly, Cube, og sliding desktops som er ting jeg virkeligt godt kunne bruge.)

Hvilket Ubuntu version er bedst til Compiz? Og hvordan enabler jeg det (Compiz)?

Evt? kunne nogen poste en guide både for ATI og NVIDIA brugere? (Jeg selv har et ATI RADEON X1100 med 256mb ram).

Håber der er hjælp at hente. Har allerede screwed min puter en gang. Wanna learn doing it right. Thanks.

eitreach
Indlæg: 2478
Tilmeldt: 24. jul 2007, 19:32
IRC nickname: eitreach
Geografisk sted: København

Efterspørgsel på Ubuntu Compiz Fusion guide.

Indlægaf eitreach » 14. dec 2007, 22:23

Mht. bedste version, så skal du klart have fat i 7.10. Der var så meget bøvl fra 7.04 blev udgivet og til 7.10, hvor det hele blev opdateret. 7.10 og kig ikke tilbage.

I 7.10 slår du det til under Udseende. Du kan komme dertil ved at højreklikke et tomt sted på dit skrivebord, og så vælge Skift Baggrundsbillede - helt til højre har du fanebladet Visuelle Effekter, og der kan du slå effekter til og fra. En anden god idé er at installere compizconfig-settings-manager, som gør dig i stand til at fintune det hele. Denne kan findes via Synaptic.

Mht. dit grafikkort, så burde der være en begrænset driver. Når du har installeret Ubuntu på din harddisk, burde du blive mindet om at dette er muligt.

Hvis der bliver problemer, så skriv endelig.
"A Narn heavy cruiser?!"

Fornuftig opførsel: faq.php#f00
Guide til ooh shiny: viewtopic.php?f=11&t=2189
Guide til 3d-effekter: viewtopic.php?f=11&t=4393

ddv
Indlæg: 283
Tilmeldt: 26. nov 2007, 12:05

Efterspørgsel på Ubuntu Compiz Fusion guide.

Indlægaf ddv » 15. dec 2007, 01:01

Har du set den ubntu guide som en bruger på linuxin.dk har lavet?

Hvis ikke så kan dette link hjælpe dig, da det netop handler om Ati og Compiz-fusion http://ubuntu.linuxin.dk/#Nvidia_og_Ati_samt_3d_Compiz_Fusion

Håber det hjælper

baandoptager
Indlæg: 6
Tilmeldt: 12. dec 2007, 12:19

Efterspørgsel på Ubuntu Compiz Fusion guide.

Indlægaf baandoptager » 15. dec 2007, 16:37

1000 tak. Mit 7.10 crashede faktisk tidligere da jeg havde installeret det via xp, men nu har jeg koert en ren partition op. saa..... nu skal der aktion paa bordet.

jeg kigger paa det og vender tilbage hvis der bliver noget.

gasolin
Indlæg: 122
Tilmeldt: 11. dec 2007, 21:44
Geografisk sted: Ny assens kommune

Efterspørgsel på Ubuntu Compiz Fusion guide.

Indlægaf gasolin » 1. jan 2008, 15:19

How to setup Compiz fusion (ubuntu)

http://forlong.blogage.de/article/2007/ ... piz-Fusion

Bruger selv kubuntu 7.10 og noget intel gma 900 og 910/915 chipset virker som det skal (bios max hukommelse til grafikken 64 + vist nok 192mb)

Tilbage til "Guides og HowTo's"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster