Internet Explorer installation

Har du en guide til en funktion eller et program? Har du tips og trick, som du gerne vil dele med andre? Post dem her.
sådanUBUNTU
Indlæg: 901
Tilmeldt: 18. nov 2007, 00:25
Geografisk sted: Valby

Internet Explorer installation

Indlægaf sådanUBUNTU » 6. dec 2007, 00:05

Nogle få internetsider hopper og danser i Firefox. Dette skyldes mangelfuld kodning, der ikke overholder internetstandarderne. Disse sider ser ofte bedre ud på Internet Explorer (IE), hvilket skyldes, at de er skrevet med sjusket Microsoft-software, som ikke tager højde for vedtagne standarder, men kun for IE.

Til dette brug kan man installere IE meget på en let måde gennem wine og ies4linux.

(http://www.tatanka.com.br/ies4linux/pag ... ion:Ubuntu)

IE er ikke velegnet til daglig brug i linux. Fontene er grimme, flash flimrer, sikkerheden er dårlig mv. Men den har en sjælden gang givet mig adgang til sider, der enten var ulæselige eller ligefrem utilgængelige. Disse sider er heldigvis meget sjældne idag.


Kør kommandoerne en efter en:

1.
Installerer cabextract og wine, hvis pakkerne ikke er installeret i forvejen:

Kode: Vælg alt

sudo apt-get install wine cabextract


2. Henter IE 4 linux:

Kode: Vælg alt

 wget http://www.tatanka.com.br/ies4linux/downloads/ies4linux-latest.tar.gz


3. Pakker ud:

Kode: Vælg alt

tar zxvf ies4linux-latest.tar.gz


4. Skifter til den netop udpakkede mappe:

Kode: Vælg alt

cd ies4linux-*


5. Kør program

Kode: Vælg alt

./ies4linux


6. Følg instruktionerne (Det er ikke nødvendigt at installere mere end IE6 og Flash)

------------------------------

Installationen er forhåbentlig vellykket!

Nu vil du vel gerne lave et ikon i din "Programmer-> Internet"- menu:

1. Højreklik på 'Programmer' på det øverste pane og vælg "rediger menuer".

2. Vinduet 'Hovedmenu" åbner. I søjlen 'Menuer' vælger du 'Internet'.

3. I søjlen 'Punkter' vælger du '+Nyt punkt'

4. Vinduet 'Opret genvej' åbner.

5. Udfyld to af felterne således:
Navn: Internet Explorer 6.0
Kommando: home/[dit brugernavn]/.ies4linux/bin/ie6

6. Tryk på ikonet med "fjederen" til venstre og et nyt vindue åbner. I feltet øverst oppe skriver du

home/[dit brugernavn]/.ies4linux

Vælg ikon-filen 'ies4linux.svg' og Tryk O.k.

Tast 'Luk' og 'Luk' og du er færdig.

Der er mange trin, men det er ikke særligt svært.

PS. Installationen skal gentages for alle profiler på computeren, fordi IE installeres i home-folderen.

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Internet Explorer installation

Indlægaf AJenbo » 4. okt 2010, 13:44

Er der andre der oplever at det her script går kold under nedhentningen af filerne?

lath
Indlæg: 5095
Tilmeldt: 27. apr 2008, 02:16
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: Internet Explorer installation

Indlægaf lath » 4. okt 2010, 15:14

AJenbo skrev:Er der andre der oplever at det her script går kold under nedhentningen af filerne?


Det har jeg og det er lidt over et år siden.
Jeg har opgivet IE i Ubuntu.

Jeg bruger enten Firefox eller Google Chrome/Chromium - virker det ikke på den ene - virker det normalt på den anden.

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags

soundpartner
Indlæg: 3461
Tilmeldt: 27. sep 2008, 23:51
IRC nickname: sound
Geografisk sted: København

Re: Internet Explorer installation

Indlægaf soundpartner » 4. okt 2010, 15:20

lath skrev:
AJenbo skrev:Er der andre der oplever at det her script går kold under nedhentningen af filerne?


Det har jeg og det er lidt over et år siden.
Jeg har opgivet IE i Ubuntu.

Jeg bruger enten Firefox eller Google Chrome/Chromium - virker det ikke på den ene - virker det normalt på den anden.

/Lars

ie4lin virker bedst med wine under version 1.00
det kan bringes til at virke, men rigtig rigtig skidt. jeg fraråder det i hvertfald... en meget bedre løsning er noget med en virtualbox
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Internet Explorer installation

Indlægaf AJenbo » 4. okt 2010, 20:56

Det skal bruge det for at sende pakker med postdanmark, de har desvære ikke lige mulighed for/råd til at købe windows licencer så de kan køre windows software i en VM.

Det lykkeds at installere IE7 via playonlinux, men den meldte fejl under javascript på siden, jeg fik også IE6 nogen lunde op at kør, dog temmelig ustabilt. Postdanmarks side er skrevet til InternetExplorer 5.0, og er noget rigtig slam kode.

Hvis der er nogen der har lyst til at slå hovet mod en mur, så er her et link: http://www.postdanmark.dk/webpack
Første trin er at spoofe useragent til at være IE, der efter skal man trykke på demo knappen.

Jeg har forsøgt mig med Firefox (kan ikke udfylde alle felter), Safari (ved ikke hvor dan man skifter useragent), Opera (alt undtagen udskriv virker), Chromium (siden crasher før man trykker demo) men der en ingen der kan komme hel vejen igennem.

Jeg tror bare jeg må vedligeholde et script der batcher pakkerne igennem med noget screen scraping.

OldFart
Indlæg: 158
Tilmeldt: 21. mar 2008, 09:13
IRC nickname: Oldfart
Geografisk sted: Haslev

Re: Internet Explorer installation

Indlægaf OldFart » 4. okt 2010, 21:05

AJenbo skrev: Postdanmarks side er skrevet til InternetExplorer 5.0, og er noget rigtig slam kode.

Hvis der er nogen der har lyst til at slå hovet mod en mur, så er her et link: http://www.postdanmark.dk/webpack
.


Slim slam slum, og av mit hoved, det ligner L... men jeg kan nu godt skrive i alle felter tilgengælde er det ikke alle knapper der virker :?
VH
/Lars [Som altid markerer sine forespørgsler som "løst" - Når de er løst]

"Vi to vi ku køb' ti sko
men vi ka kun få to på
vi tre vi ku hejs’ ti flag
men vi blev kun født én dag"

Tilbage til "Guides og HowTo's"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster