nyt ubuntu tema ? 10.04

Alt omkring ubuntudanmark.dk
ActionpackedPIVII
Indlæg: 120
Tilmeldt: 11. apr 2009, 13:18
IRC nickname: steffen

nyt ubuntu tema ? 10.04

Indlægaf ActionpackedPIVII » 5. mar 2010, 09:17

det skulle være rimelig bestemt at ubuntus næste opgradering 10.04 kommer med disse farver / tema

http://www.jonobacon.org/2010/03/03/ref ... ntu-brand/

synes måske lige det bliver lidt for mac os??

(hmm måske lidt forkert sted jeg har sat det ind ? + nyheden er et andet sted.. overflødigt..)

andsen
Indlæg: 283
Tilmeldt: 4. apr 2008, 22:24
Geografisk sted: Aalborg, Nordjylland

Re: nyt ubuntu tema ? 10.04

Indlægaf andsen » 12. mar 2010, 08:55

Du kan have lidt ret i at det bliver ala Mac OS X, men så alligevel ikke, for der er jo to at vælge imellem :-) Desværre er det den lyse folk ser først, og den skriger Mac OS X. Især med luk, minimér og den-sidste-jeg-ikke-har-et-navn-på knapperne, som sidder i venstre side.
Men okay, Gnome minder i forvejen mere om OS X end noget andet desktop environment, og som så meget andet er det vel en smagssag.

Personligt kan jeg ikke lide den lyse af dem, men den mørke bliver vist min nye default :-)
Dell Studio XPS 16 Ubuntu 11.10 64-bit - Windows 7 64-bit
Intel Core i7 720 1.6 ghz - 4 GB DDR3 1333 Mhz Ram - Mobility Radeon HD 4670 - 500 GB Seagate Momentus XT Hybrid HDD

"He was a dreamer, a thinker, a speculative philosopher... or, as his wife would have it, an idiot." - Douglas Adams

J!NXeD
Indlæg: 12
Tilmeldt: 20. mar 2009, 10:19
Geografisk sted: Vendsyssel

Re: nyt ubuntu tema ? 10.04

Indlægaf J!NXeD » 2. apr 2010, 20:19

Hey folkens.

Er nu endelig gået fra WinDaws til Ubuntu, og har fået 10.04 ind på råd fra min ven. - Og det meste kører som det skal, set bortfra jeg har et hardware problem, som jeg anser til og være mit grafik kort. Men har et nyt der ligger på posthuset jeg skal hente mandag.

Men nu ikke derfor jeg skriver. - Vuze - Elsker det lille program, og benyttede det næsten dagligt under min WinDaws... - Men under 10.04 der virker søgefunktionen ikke, og den URL site, jeg "i gamle dage" brugte til og søge gennem er lukket ned. Men det er så irrelevant, men mangler en søge maskine, så jeg kan hente de musik videoer jeg mangler... (Er sikker på det ikke er mod nogen rettigheds love, så vidt jeg ved i al fald, ellers ville jeg ikke lægge den forespørgelse her) - Men det til side...

Selve søgemaskinen i Vuze, står og søger, trods den ikke indikere i højre side at den søger gennem nogen sites af nogen slags ?! - Det undre mig. Og når jeg klikket på linket i Vuze, til og evt. tilføje sites og søge fra, vil den ikke lade mig gemme dem, eller på nogen måde redigere eller modificere dem ? - Hvad skyldes det ? Er det fordi 10.04 er Beta, eller hvordan ser det ud ? Er der noget jeg kan gøre, bortset fra og vente på en update som virker ? - Og nej, jeg er ikke helt tryg ved Bittorrent... Har haft et par negative oplevelser med den på min laptop.... Bla at den frøz min lidt ældre final udgave af Ubuntu på den... (Glemt hvilken version den er)

Råd, vejledning og andet vil være værdsat, men antag mig som en newbie inden for Linux... Er langt fra nogen expert, men ved da hvilken vej musen skal vende... Tror jeg nok... *LOL*

Finn Bjerke
Indlæg: 1962
Tilmeldt: 7. sep 2009, 23:33
IRC nickname: finnbjerke
Geografisk sted: Moss Norge

Re: nyt ubuntu tema ? 10.04

Indlægaf Finn Bjerke » 2. apr 2010, 20:40

Om katten er hvid eller grå er lige meget bare den kan fange mus :-)
Kardemommeloven er en god ting.

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: nyt ubuntu tema ? 10.04

Indlægaf AJenbo » 3. apr 2010, 00:32

J!NXeD skrev:Hey folkens.

Er nu endelig gået fra WinDaws til Ubuntu, og har fået 10.04 ind på råd fra min ven. - Og det meste kører som det skal, set bortfra jeg har et hardware problem, som jeg anser til og være mit grafik kort. Men har et nyt der ligger på posthuset jeg skal hente mandag.


Hej J!NXeD

Du skulle nok have oprettet en ny tråd til den her da det ikke rigtig omhandler det nye tema i Lucid (10.04), men her er et par tips.

10.04 er stadig ikke udkommet og der foregår stadig en del udvikling på den, så hvis du gerne vil have noget der er stabilt og virker ved jeg ikke hvor godt et råd det er at køre den allerede nu.
Jeg vil forslå dig at fejlmælde søge funktionen hos VUZE folkne.
Det ser ud til at være her det håndteres:
http://forum.vuze.com/index.jspa
eller muligvis her:
https://bugs.launchpad.net/ubuntu/lucid/+source/azureus

J!NXeD
Indlæg: 12
Tilmeldt: 20. mar 2009, 10:19
Geografisk sted: Vendsyssel

Re: nyt ubuntu tema ? 10.04

Indlægaf J!NXeD » 3. apr 2010, 01:41

Takker - Har taget kontakt til Vuze, og håber på snarlig responce ;)

Tilbage til "Ubuntu Danmark"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster