Ubuntu Live! i Bruuns Galleri

Alt omkring ubuntudanmark.dk
agger
Indlæg: 32
Tilmeldt: 23. jan 2008, 10:02

Ubuntu Live! i Bruuns Galleri

Indlægaf agger » 14. nov 2009, 20:54

Billede
Vi var i dag nogle stykker, der markerede udgivelsen af den nyeste udgave af Ubuntu ved at uddele CD'er og informationsfoldere om Ubuntu i Bruuns Galleri i centrum af Århus.

Som man ser på billederne, var det med mulighed for demo på store og små computere, der alle var udstyret med trådløst netværk og en passende variant af Ubuntu.

Uddelingen foregik 11-16, men jeg kunne først selv være der fra klokken 13 (plus-minus).

Jeg har ikke umiddelbart noget overslag over, hvor mange CD'er og foldere, der blev delt ud, men umiddelbart fik jeg indtryk af en stor succes: Der var rigtig mange mennesker, der gerne ville høre mere om det fri og gratis alternativ til Windows, når de faktisk kunne se og prøve det.

Mange havde også gode og præcise spørgsmål, blandt andet til, hvorfor det er næsten umuligt at købe en computer uden Windows, når nu der faktisk findes mange gode alternativer. Mange var også glade for at høre, hvor let det er at installere nye programmer, og hvor let det faktisk er et få gratis hjælp/support, hvis man skulle køre fast.

Med andre ord en god dag, med masser af gode vibrationer og inputs fra publikum. Efter uddelingen blev udgivelsen fejret under mere private former i PROSAs lokaler i Møllegade - hvilket jeg desværre ikke selv kunne deltage i, da jeg skulle hjem til familien.

Men alt i alt et godt initiativ fraDansk Ubuntu-forening - et initiativ, som sagtens kunne følges op ad lignende uddelinger ved fremtidige markeringer af nye versioner o.l.

Se også http://www.modspil.dk/itogtech/ubuntu_u ... lleri.html

Billede

Billede
http://www.modspil.dk/itogtech - Ubuntu, fri software, gadgets, programmer mm
http://www.modspil.dk/itpolitik - IT-politik, ophavsret, "piratkopiering" m.m.

eitreach
Indlæg: 2478
Tilmeldt: 24. jul 2007, 19:32
IRC nickname: eitreach
Geografisk sted: København

Re: Ubuntu Live! i Bruuns Galleri

Indlægaf eitreach » 14. nov 2009, 23:56

Det blev til en rigtig fed event, synes jeg - naturligvis med plads til forbedringer!

Jeg blev desværre nødt til at forlade Prosa-sessionen omkring klokken 19, så jeg nåede ikke den sidste del - den glæder jeg mig til at høre om.

Så - tak for en god dag, og lad os få nogle flere af dem. :)
"A Narn heavy cruiser?!"

Fornuftig opførsel: faq.php#f00
Guide til ooh shiny: viewtopic.php?f=11&t=2189
Guide til 3d-effekter: viewtopic.php?f=11&t=4393

kimsen1967
Indlæg: 2
Tilmeldt: 12. feb 2008, 13:42
Geografisk sted: Sydhavnen, København, Danmark

Re: Ubuntu Live! i Bruuns Galleri

Indlægaf kimsen1967 » 15. nov 2009, 13:47


AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Ubuntu Live! i Bruuns Galleri

Indlægaf AJenbo » 15. nov 2009, 15:15

Jeg fik også lige snuppet 2 billeder til eventen

Billede

Billede

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Ubuntu Live! i Bruuns Galleri

Indlægaf AJenbo » 16. nov 2009, 23:14

Ud fra den ca. 1/8 af de resterende cd'er jeg fik med vudere jeg at vi fik udelt j 170 Ubuntu-, 27 Kubuntu- og 19 server-cd'er

Tilbage til "Ubuntu Danmark"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster