Forespørgsel efter deltager til Battle

Alt omkring ubuntudanmark.dk

Ville du deltage i denne slags arrangementer?

Afstemning sluttede 3. nov 2009, 11:39

Ja
1
14%
Nej
2
29%
Måske
0
Ingen stemmer
Jeg er overhovedet ikke interesseret i Windåse OS
2
29%
Jeg er ikke medlem af Prosa, ellers JA
2
29%
Andet
0
Ingen stemmer
 
Afgivne stemmer: 7

Den langhårede
Indlæg: 2
Tilmeldt: 20. okt 2009, 12:22

Forespørgsel efter deltager til Battle

Indlægaf Den langhårede » 20. okt 2009, 12:39

Hejsa

Mit navn er Christian Fischer og jeg repræsenterer PIO (Prosa i Odense)

Vi er en lokal gruppe under PROSA, der arbejder med arrangementer til vores medlemmer. Som det fremgår af navnet bor vi i Odense på Fyn.
Vi arbejder bl.a. med at stable en battle mellem ubuntu og MS med Win7 på benene. Jeg er derfor på udkig efter en Ubuntubruger der vil deltage i en battle mellem ubuntu og Windows 7.


Håber nogen er kompetent nok herinde :)
Eller at i kan henvise til til de rette personer

MVH
Christian Fischer

Pihl
Indlæg: 1045
Tilmeldt: 13. sep 2006, 15:35
IRC nickname: mpih
Geografisk sted: Århus

Re: Forespørgsel efter deltager til Battle

Indlægaf Pihl » 20. okt 2009, 12:57

Hej Christian

Det lyder rigtigt spændende, og jeg håber der er nogen herfra, som vil deltage :-) Så vidt jeg ved, er Odense dog lidt underrepræsenteret herinde, men det kan jo være, at der er nogen som hopper ud busken nu ;)

Kan du i øvrigt sige mere om, hvad den "battle" mere nøjagtig går ud på? Er det sådan noget Notepad vs. Gedit og Microsoft vs. OpenOffice, eller Aero 3D mod Compiz?

Den langhårede
Indlæg: 2
Tilmeldt: 20. okt 2009, 12:22

Re: Forespørgsel efter deltager til Battle

Indlægaf Den langhårede » 26. okt 2009, 10:21

Tja vi har ikke rigtig fastlagt indholdet endnu, men ja Aero vs Compiz ville være oplagt, sikkerhed kunne være et andet punkt, generelle fordele/ulemper ved brug af 3. parts software (fx office o.l.).

Personlig kunne jeg godt ønske mig at det handlede om fx GUI, pakkesystem vs MS installers, sikkerheds features, boot tid og generel ressource forbrug i forskellige driftssituationer, servermuligheder i de nævnte OS'er.

Eventuelle deltagere ville naturligvis kunne komme på banen med de emner de mener har relevans for battlen.

Skulle der være nogen udenfor Fyn/Odense der kunne have lyst til at deltage, så refunderer vi gerne transportomkostninger og der er endvidere mulighed for at forhandle et honorar for deltagelsen i vores arrangement :)

Håber det gav et indtryk af, hvilken retning vi gerne vil. Ellers spørger i bare igen :lol:

soundpartner
Indlæg: 3461
Tilmeldt: 27. sep 2008, 23:51
IRC nickname: sound
Geografisk sted: København

Re: Forespørgsel efter deltager til Battle

Indlægaf soundpartner » 26. okt 2009, 18:13

Den langhårede skrev:Tja vi har ikke rigtig fastlagt indholdet endnu, men ja Aero vs Compiz ville være oplagt, sikkerhed kunne være et andet punkt, generelle fordele/ulemper ved brug af 3. parts software (fx office o.l.).

Personlig kunne jeg godt ønske mig at det handlede om fx GUI, pakkesystem vs MS installers, sikkerheds features, boot tid og generel ressource forbrug i forskellige driftssituationer, servermuligheder i de nævnte OS'er.

Eventuelle deltagere ville naturligvis kunne komme på banen med de emner de mener har relevans for battlen.

Skulle der være nogen udenfor Fyn/Odense der kunne have lyst til at deltage, så refunderer vi gerne transportomkostninger og der er endvidere mulighed for at forhandle et honorar for deltagelsen i vores arrangement :)

Håber det gav et indtryk af, hvilken retning vi gerne vil. Ellers spørger i bare igen :lol:

jeg kunne helt sikkert overtales til et eller andet hvis det ellers ligger på et tidspunkt hvor jeg ikke har andet at lave.
jeg har også en ide til emner osv, men en lille detalje er at for at kunne sammenligne det 100% ville det jo kræve at man havde gang i præcis det samme hardware
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede

Tilbage til "Ubuntu Danmark"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster