Utilfreds med forums ledelse og adfærd?

Alt omkring ubuntudanmark.dk
Jimmyfj
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 19. jul 2007, 19:35
Geografisk sted: Nordjylland

Utilfreds med forums ledelse og adfærd?

Indlægaf Jimmyfj » 13. okt 2009, 13:50

Så lad mig være den, som smider det upopulære emne på bordet, og starte en lille undersøgelse af hvor mange brugere på forum, som reelt er utilfredse med ledelsen og dens metoder. Jeg skal, på det kraftigste opfordre alle, som er utilfreds med den måde forum kører på for tiden til at komme ud af busken, uden at være nervøs for at ens mening får konsekvenser i negativ retning.

Min største anke overfor ledelsen er den, at eitreach i ramme alvor har stået for årets vel nok mest kritisable udmelding omkring ytringsfrihed på forum. I følge eitreach er denne ikke-eksisterende, hvilket skulle være begrundet i godkendelse af CoC ved indmeldelse på forum.

En anden er den, igen uudtalte "aftale" som florerer på forum om, ikke at blande sig i tråde, som andre er i gang med at yde support på. Denne aftale burde ikke kunne brydes blot fordi man, som jarlen, er admin. Det er direkte barnligt at gå ind og overtage supporten på en tråd, som andre er i gang med at løse. Og det stiller vedkommende, som foretager en sådan handling i et meget dårligt lys.

Offentlige skideballer og direkte irettesættelser på forum fra div. admins hører heller ikke til sjældenhederne, desværre.
Jeg er selv, lige som soundpartner, blevet irettesat af eitreach i fuld offentlighed, hvad det så end er for en syg tilfredsstillelse eitreach får ud af hænge medlemmer af forum ud på denne måde. Det næste bliver vel, at eitreach vil have "afvigere" sat i gabestok, til offentlig skue.

Ud over det betænkelige ved at have admins som mener, at ytringsfriheden ikke eksisterer på et offentligt tilgængeligt forum, så er det usigelig tankevækkende at se, at admins brækker tråde over, opretter tråde i andre brugeres navn, og lige sørger for at hive en helt anden kontekst ind over den "nye tråd".

Jeg orker ikke at finde flere eksempler, selv om der sikkert er mange. Jeg har, lidt på opfordring af snepige startet tråden og så må vi se, om ledelsen tåler kritik, eller vælger at banne mig for mine meninger.
"OM 100 ÅR ER ALTING GLEMT !"


Ubuntu - Dev-ed.
Linux User # 448500

eitreach
Indlæg: 2478
Tilmeldt: 24. jul 2007, 19:32
IRC nickname: eitreach
Geografisk sted: København

Re: Utilfreds med forums ledelse og adfærd?

Indlægaf eitreach » 13. okt 2009, 14:16

Medmindre du er en kinesisk spambot, skal du ikke bekymre dig om at blive bannet. ;)

Det er kun godt med diskussion - så jeg håber at se en masse indlæg. :)
"A Narn heavy cruiser?!"

Fornuftig opførsel: faq.php#f00
Guide til ooh shiny: viewtopic.php?f=11&t=2189
Guide til 3d-effekter: viewtopic.php?f=11&t=4393

Jeg
Indlæg: 393
Tilmeldt: 20. apr 2008, 13:07
Geografisk sted: Århus

Re: Utilfreds med forums ledelse og adfærd?

Indlægaf Jeg » 13. okt 2009, 15:01

Med en lettere frygt for at blive lynchet i ytringsfrihedens hellige navn, vil jeg vove mig til at sige min mening:

Jeg er egentligt meget godt tilfreds med administrationen her på stedet. :shock:

Så er det sagt..
Det er essentielt at systemimplementere en real-time ekspansionsgate i floppycontrollerchippen, så executiven ikke dead-locker BIOS'en når den looper i det handshakede interface-mode under initial diskboot!

Artificial Intelligence
Indlæg: 2098
Tilmeldt: 18. nov 2006, 10:21
Geografisk sted: Køge

Re: Utilfreds med forums ledelse og adfærd?

Indlægaf Artificial Intelligence » 13. okt 2009, 15:21

Jeg ved ikke om jeg skal blande mig, og jeg tror ikke jeg vil gå ind i de konkrete sag(er). Da jeg selv er "Staff" på det internationale ubuntu forum. Så jeg ved hvordan det er, at være "staff" og om hvordan ens røv er altid oppe i klaskehøjde.

Omend ved jeg ikke hvor tæt ubuntuDanmarks CoC ligger til det internationale CoC. Jeg må ærlig indrømme, at jeg ikke har fået læst ubuntuDanmarks CoC igennem endnu.

Omkring ytringsfrihed, så kan ejeren/ejerne/dem-der-bestemme af forummet sætte rammerne (CoC) indenfor den danske lovgivningen, da det er privat ejet forum. D.v.s de bruger deres demokratiske ret til at sætte de regler de vil på forummet, så længe det ikke krænker Dansk lovretsgivning etc.

Nu har vi hellere ikke fri-ytringsfrihed i Danmark, vi har ytringsfrihed med ansvar (grey zone). ;)


Omkring offentlig røvfuld.
Vi har det system på ubuntuforums.org at "røvfulde" sker via PM eller vores "infraction system". Da det kun vedgår "the staff" on den omtalte.

zob
Redaktør
Indlæg: 4430
Tilmeldt: 6. jan 2009, 22:01
Geografisk sted: København

Re: Utilfreds med forums ledelse og adfærd?

Indlægaf zob » 13. okt 2009, 15:36

Jeg har egentlig heller ikke bemærket at administratorerne skulle være specielt onde i sulet. Jeg synes generelt der er både gode administratorer og brugere på ubuntudanmark.

Selvfølgelig er der visse brugere der udviser en mere ængstelig personlighed end andre. Det mener jeg nu ikke er et problem, der skal da være plads til alle der ikke direkte tyr til trusler eller injurier og både Jimmyfj eller Soundpartner ligger meget langt fra at være ubehagelige synes jeg, selv om soundpartner selv i den oprindelige tråd selv foreslår at blive mod'ed ud af forummet (antageligvis fordi han føler sig forfulgt eller censureret - det må han jo selv fortælle). Det tror jeg ikke der er nogen der mener ville være ønskeligt. De er begge værdsatte deltagere forummet, i debatten og modige nok til at tage en diskussion som denne op. Al ros for det. Jeg ville da nødig af med dem og det tror jeg heller ikke har været på tale - vel?

Undskyld af jeg nævner navne. Jeg håber ikke det støder nogen. Men jeg synes diskussionen mest af alt har drejet sig om brugere der føler sig trådt over tæerne og derfor tager til genmæle. Det har de jo ret til. Og jeg synes ikke der er noget forkert i det. Problemet opstår vist først når nogen udråber sig selv til forummets paria. Det mener jeg ikke der er belæg for.

Jeg ved godt at offentlige irettesættelser er ubehagelige og man kunne måske foreslå at administratorerne kunne prøve med PM's.

Jeg er i øvrigt uenig i at ytringsfrihed skulle gælde i alle tilfælde. Lige fra det at fortælle offentligt hvordan man "bryder ind" på en computer hvis man angiveligt har mistet sit password, til det at hænge en person, der beder om den type support, ud som en art forbryder. Der er vel grænser i begge ender af dette spektrum. Så ytringsfriheden er simpelt for kompleks en størrelse til at hverken eitreach eller Jimmyfj, med al respekt, kan håndtere den som del af en argumentation om brugerrettigheder på et internetforum (det gælder også mig selv).

hvm
Indlæg: 232
Tilmeldt: 29. maj 2008, 09:54
Geografisk sted: København

Re: Utilfreds med forums ledelse og adfærd?

Indlægaf hvm » 16. okt 2009, 10:31

En kort mening: Når en support-tråd tager karakter som flamewar, synes jeg, det er en god beslutning at dele tråden op - det ser fand'me så dårligt ud med specielt person-rettet wank i support-tråde.

eyvind
Indlæg: 691
Tilmeldt: 14. jan 2007, 16:40
Geografisk sted: Smørum

Re: Utilfreds med forums ledelse og adfærd?

Indlægaf eyvind » 16. okt 2009, 19:04

En anden er den, igen uudtalte "aftale" som florerer på forum om, ikke at blande sig i tråde, som andre er i gang med at yde support på. Denne aftale burde ikke kunne brydes blot fordi man, som jarlen, er admin. Det er direkte barnligt at gå ind og overtage supporten på en tråd, som andre er i gang med at løse. Og det stiller vedkommende, som foretager en sådan handling i et meget dårligt lys.


Jeg er da også hoppet ind i en tråd med den viden jeg har, ikke for at overtage, men for at supplere.
Det håber jeg da, at man godt må efter bedste evne. :oops:
Ingen har kritiseret det. :)

Jeg oplever umiddelbart dette forum, som værende seriøst uden at være kedeligt........... tak for det. :)
Toms op til ledelsen.
Rigtige mænd tager ikke backup.

Jimmyfj
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 19. jul 2007, 19:35
Geografisk sted: Nordjylland

Re: Utilfreds med forums ledelse og adfærd?

Indlægaf Jimmyfj » 16. okt 2009, 21:57

eyvind skrev:
Jeg er da også hoppet ind i en tråd med den viden jeg har, ikke for at overtage, men for at supplere. Det håber jeg da, at man godt må efter bedste evne. :oops:
Ingen har kritiseret det. :)

Jeg oplever umiddelbart dette forum, som værende seriøst uden at være kedeligt........... tak for det. :)
Toms op til ledelsen.


Se - Der er det jo så sådan, at netop den diskussion omkring det at blande sig i i-gang-værende tråde har været ført tidligere. Og konsensus blandt de deltagende i debatten var den, at det ikke er i orden at blande sig i en tråd, med mindre den, der yder support i tråden er kørt fast, eller opfordre andre til at komme på banen.

Selv kigger jeg altid efter, om der er nogen, som har gang i support på en tråd, og om de evt. er kørt fast. Er dette ikke tilfældet, at de er kørt fast, følger jeg blot med i tråden, da jeg anser det for forkert at blande mig i supporten, da min indblanding let kan få den i-gang-værende supporter til at føle sig trådt på, og fremstille mig som "bedre vidende" end den person, som er først med en mulig løsning. Så ud fra dette vil det ikke være i orden at blande sig i en tråd, uanset hvor gode ens intentioner måtte synes for en sélv. Uagtet om man er admin eller ej.
"OM 100 ÅR ER ALTING GLEMT !"


Ubuntu - Dev-ed.
Linux User # 448500

Artificial Intelligence
Indlæg: 2098
Tilmeldt: 18. nov 2006, 10:21
Geografisk sted: Køge

Re: Utilfreds med forums ledelse og adfærd?

Indlægaf Artificial Intelligence » 17. okt 2009, 08:17

Se - Der er det jo så sådan, at netop den diskussion omkring det at blande sig i i-gang-værende tråde har været ført tidligere. Og konsensus blandt de deltagende i debatten var den, at det ikke er i orden at blande sig i en tråd, med mindre den, der yder support i tråden er kørt fast, eller opfordre andre til at komme på banen.


Jeg hopper altid ind i en tråd, med supplerende info, eller hvis jeg kan se det er kørt i stampe, eller hvis den support er i mine øjne forkert. Det er sjældent, at den der giver support spørg andre om at overtage etc.

hvm
Indlæg: 232
Tilmeldt: 29. maj 2008, 09:54
Geografisk sted: København

Re: Utilfreds med forums ledelse og adfærd?

Indlægaf hvm » 17. okt 2009, 09:05

(Nu kan det igen diskuteres, om tråden bør deles, fordi emnet bevæger sig væk fra det oprindelige…)

Jeg er også før hoppet ind med supplerende/alternativ support, f.eks. i denne tråd (men er ked af, hvis Stra følte sig trådt over tæerne!). Som bruger - altså den, der stiller spørgsmål om noget - er jeg også kun glad for så meget hjælp og input som muligt. For mig at se er der større chance for, at folk får den hjælp, de har brug for, når flere har mulighed for at byde ind, end at der bliver slåskamp mellem to eller flere, der vil yde support. Men det er måske det, I har oplevet sker for tit, siden det er blevet diskuteret og det er blevet afgjort, at kun én af gangen yder support?

eyvind
Indlæg: 691
Tilmeldt: 14. jan 2007, 16:40
Geografisk sted: Smørum

Re: Utilfreds med forums ledelse og adfærd?

Indlægaf eyvind » 17. okt 2009, 09:53

Ok - det må jeg så prøve at tage til efterretning...................... sorry. :D

(Men det er nu heller ikke så meget jeg kan tilføre i ubuntu) :)
Rigtige mænd tager ikke backup.

Artificial Intelligence
Indlæg: 2098
Tilmeldt: 18. nov 2006, 10:21
Geografisk sted: Køge

Re: Utilfreds med forums ledelse og adfærd?

Indlægaf Artificial Intelligence » 17. okt 2009, 10:14

hvm skrev:(Nu kan det igen diskuteres, om tråden bør deles, fordi emnet bevæger sig væk fra det oprindelige…)

Jeg er også før hoppet ind med supplerende/alternativ support, f.eks. i denne tråd (men er ked af, hvis Stra følte sig trådt over tæerne!). Som bruger - altså den, der stiller spørgsmål om noget - er jeg også kun glad for så meget hjælp og input som muligt. For mig at se er der større chance for, at folk får den hjælp, de har brug for, når flere har mulighed for at byde ind, end at der bliver slåskamp mellem to eller flere, der vil yde support. Men det er måske det, I har oplevet sker for tit, siden det er blevet diskuteret og det er blevet afgjort, at kun én af gangen yder support?


+1

Jeg ved ikke om nogen er kommet op og toppes, fordi en anden er kommet med nogen input. Så er det ihvertfald fløjet over hovedet på mig :P
Personligt har jeg ikke noget imod folk blander sig i en tråd, hvor jeg yder support. Det kunne være at jeg var helt galt på den, med min support, eller har glemt noget.

soundpartner
Indlæg: 3461
Tilmeldt: 27. sep 2008, 23:51
IRC nickname: sound
Geografisk sted: København

Re: Utilfreds med forums ledelse og adfærd?

Indlægaf soundpartner » 17. okt 2009, 11:05

Jimmyfj skrev:
eyvind skrev:
Jeg er da også hoppet ind i en tråd med den viden jeg har, ikke for at overtage, men for at supplere. Det håber jeg da, at man godt må efter bedste evne. :oops:
Ingen har kritiseret det. :)

Jeg oplever umiddelbart dette forum, som værende seriøst uden at være kedeligt........... tak for det. :)
Toms op til ledelsen.


Se - Der er det jo så sådan, at netop den diskussion omkring det at blande sig i i-gang-værende tråde har været ført tidligere. Og konsensus blandt de deltagende i debatten var den, at det ikke er i orden at blande sig i en tråd, med mindre den, der yder support i tråden er kørt fast, eller opfordre andre til at komme på banen.

Selv kigger jeg altid efter, om der er nogen, som har gang i support på en tråd, og om de evt. er kørt fast. Er dette ikke tilfældet, at de er kørt fast, følger jeg blot med i tråden, da jeg anser det for forkert at blande mig i supporten, da min indblanding let kan få den i-gang-værende supporter til at føle sig trådt på, og fremstille mig som "bedre vidende" end den person, som er først med en mulig løsning. Så ud fra dette vil det ikke være i orden at blande sig i en tråd, uanset hvor gode ens intentioner måtte synes for en sélv. Uagtet om man er admin eller ej.

for at suplere op kan jeg jo sige at jeg aller helst vil have bagerbrød fra asabageren... nogle foretrækker andre bagere.
finten er at hvis en person starter i en retning og der så kommer andre der kører i en anden retning så sker der kedelige ting
  • brugeren bliver forvirret
  • brugeren bliver irriteret over at det skal værre så "vanskeligt"
  • du rissikerer at de 2 suportere modarbejder hinanden (det er set i tråde desværre)
  • og der er flere skidte ting som kan komme ud af dette
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede

honningbien
Indlæg: 59
Tilmeldt: 2. aug 2008, 17:02
IRC nickname: honningbien
Geografisk sted: Lemvig

Re: Utilfreds med forums ledelse og adfærd?

Indlægaf honningbien » 6. nov 2009, 15:40

Jeg har suset rundt her inde - sådan lidt on / off - gennem halvandet år, hvor jeg har arbejdet med Ubuntu. Og jeg har kun ros til overs for stedet. Jeg synes faktisk, at jeg har fået hurtig hjælp og i en ordentlig tone.

Det er egentligt mit generelle indtryk, at der er stor velvilje og lyst til at hjælpe, når man kører fast i noget omkring Ubuntu. Det synes jeg også præger de øvrige indlæg, jeg har suset rundt i her inde for at finde løsninger på problemer.

Så jeg har kun roser til overs for dem, der giver sig tid til at hjælpe andre...

soundpartner
Indlæg: 3461
Tilmeldt: 27. sep 2008, 23:51
IRC nickname: sound
Geografisk sted: København

Re: Utilfreds med forums ledelse og adfærd?

Indlægaf soundpartner » 6. nov 2009, 19:10

honningbien skrev:Jeg har suset rundt her inde - sådan lidt on / off - gennem halvandet år, hvor jeg har arbejdet med Ubuntu. Og jeg har kun ros til overs for stedet. Jeg synes faktisk, at jeg har fået hurtig hjælp og i en ordentlig tone.

Det er egentligt mit generelle indtryk, at der er stor velvilje og lyst til at hjælpe, når man kører fast i noget omkring Ubuntu. Det synes jeg også præger de øvrige indlæg, jeg har suset rundt i her inde for at finde løsninger på problemer.

Så jeg har kun roser til overs for dem, der giver sig tid til at hjælpe andre...

det er vigtigt lige at forstå at denne tråd handler ikke omm dem der hjælper, men om dem der slår dem der hjælper i hovedet når disse gør noget galt...

alle kan hjælpe, men kun admins kan slå folk i hovedet
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede

Tilbage til "Ubuntu Danmark"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster