Mistænkeliggørelse og forskelsbehandling i forum

Alt omkring ubuntudanmark.dk
snigepige
Indlæg: 284
Tilmeldt: 3. aug 2008, 19:13
IRC nickname: Snigepige
Geografisk sted: Nykøbing Mors

Re: Mistænkeliggørelse og forskelsbehandling i forum

Indlægaf snigepige » 7. okt 2009, 23:41

on the top of my head vil jeg da mene at det er fornærmende overfor brugeren at mistænkeliggøre ham - som jeg har skrevet tidligere så er enhver uskyldig indtil andet er bevist...
Mange hilsner Gry
---------------------------------------------------------------------------------------
http://jegharenmeningom.wordpress.com/
http://twitter.com/Snigepige


Jimmyfj
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 19. jul 2007, 19:35
Geografisk sted: Nordjylland

Re: Mistænkeliggørelse og forskelsbehandling i forum

Indlægaf Jimmyfj » 7. okt 2009, 23:48

Jeg venter lige til jeg hører fra Council selv. For det du refererer der er et spørgsmål om fortolkning.

Ydermere vil jeg meget anbefale dig lige at læse de tre øverste svar på omhandlede indlæg. Og mens du ér ved det, lige forklare folk hvorfor du med ét har ladet tråden omdøbe og dermed skifte emne?

Og, néj, eitreach. CoC ophæver IKKE retten til at ytre sig. I så tilfælde vil CoC være grundlovsstridig, og dermed ulovlig. Er det det, du prøver at fortælle mig?
"OM 100 ÅR ER ALTING GLEMT !"


Ubuntu - Dev-ed.
Linux User # 448500

eitreach
Indlæg: 2478
Tilmeldt: 24. jul 2007, 19:32
IRC nickname: eitreach
Geografisk sted: København

Re: Mistænkeliggørelse og forskelsbehandling i forum

Indlægaf eitreach » 7. okt 2009, 23:51

Jimmyfj skrev:Jeg venter lige til jeg hører fra Council selv. For det du refererer der er et spørgsmål om fortolkning.

Ydermere vil jeg meget anbefale dig lige at læse de tre øverste svar på omhandlede indlæg.

Og, néj, eitreach. CoC ophæver IKKE retten til at ytre sig. I så tilfælde vil CoC være grundlovsstridig, og dermed ulovlig. Er det det, du prøver at fortælle mig?


Og det er mit job som admin, at fortolke dem.

Jeg har læst alle svar - grunden til at f.eks. laoshis ikke kom med, var på grund af en simpel klikfejl i backenden, da jeg opdelte indlægget.

CoC fortæller dig hvordan du skal opføre dig i Ubuntu-regi - hvis du mener at du kan bryde CoC når det passer dig, tror jeg ikke Ubuntu-community'et er det rette sted for dig at bruge din tid.
"A Narn heavy cruiser?!"

Fornuftig opførsel: faq.php#f00
Guide til ooh shiny: viewtopic.php?f=11&t=2189
Guide til 3d-effekter: viewtopic.php?f=11&t=4393

snigepige
Indlæg: 284
Tilmeldt: 3. aug 2008, 19:13
IRC nickname: Snigepige
Geografisk sted: Nykøbing Mors

Re: Mistænkeliggørelse og forskelsbehandling i forum

Indlægaf snigepige » 7. okt 2009, 23:55

Jimmyfj skrev:Jeg venter lige til jeg hører fra Council selv. For det du refererer der er et spørgsmål om fortolkning.


alt er vel i bund og grund et spørgsmål om fortolkning, det er din opfattelse af selvsamme passager vel også? Ikke desto mindre er det fornærmende og ikke specielt respektfuldt, imo, at tillægge denne bruger ufine hensigter uden overhovedet at vide noget om det.
Mange hilsner Gry
---------------------------------------------------------------------------------------
http://jegharenmeningom.wordpress.com/
http://twitter.com/Snigepige


soundpartner
Indlæg: 3461
Tilmeldt: 27. sep 2008, 23:51
IRC nickname: sound
Geografisk sted: København

Re: Mistænkeliggørelse og forskelsbehandling i forum

Indlægaf soundpartner » 7. okt 2009, 23:55

Nu må i sgu styre jer!

hvis en person kommer ind i en butik/forandler/et fysisk sted man yder support, med en computer og siger : jeg har lige købt den her privat et andet sted og kan du ikke lige fikse det så jeg kan tilgå maskinen for det kan jeg ikke nu.
så vil en hver person med en smule hjerne spørge om han må se en kvitering for købet, for uden denne kunne maskinen ligesågodt være stjålet.

at desideret hjælpe med at "åbne" en stjålet computer det er lige så ulovligt som at stjæle den selv, og vi har også skrevet under på ikke at hoste ulovligheder.

Det er derfor ganske fint i mine øjne at man trædder varsomt og råder til at kontakte manden med admin-passwordet i dette eksempel, eller foreslår at lave en ny installation. eller beder om et bevis for købet inden man hjælper med at få "låst maskinen op".

just my 2 cent
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede

Jimmyfj
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 19. jul 2007, 19:35
Geografisk sted: Nordjylland

Re: Mistænkeliggørelse og forskelsbehandling i forum

Indlægaf Jimmyfj » 8. okt 2009, 00:02

Okay...

Jeg ved ikke hvem af jer admins, der har fået den vanvittig flotte ide at tage et indlæg jeg har skrevet i en anden tråd, oprette den i MIT brugernavn, og ved denne meget smukke handling pille mit indlæg totalt ud af kontekst?

Nogen som har noget imod at fortælle mig den dybere ide med denne absolut barnlige adfærd?
"OM 100 ÅR ER ALTING GLEMT !"


Ubuntu - Dev-ed.
Linux User # 448500

snigepige
Indlæg: 284
Tilmeldt: 3. aug 2008, 19:13
IRC nickname: Snigepige
Geografisk sted: Nykøbing Mors

Re: Mistænkeliggørelse og forskelsbehandling i forum

Indlægaf snigepige » 8. okt 2009, 00:02

soundpartner skrev:Nu må i sgu styre jer!

hvis en person kommer ind i en butik/forandler/et fysisk sted man yder support, med en computer og siger : jeg har lige købt den her privat et andet sted og kan du ikke lige fikse det så jeg kan tilgå maskinen for det kan jeg ikke nu.
så vil en hver person med en smule hjerne spørge om han må se en kvitering for købet, for uden denne kunne maskinen ligesågodt være stjålet.

at desideret hjælpe med at "åbne" en stjålet computer det er lige så ulovligt som at stjæle den selv, og vi har også skrevet under på ikke at hoste ulovligheder.

Det er derfor ganske fint i mine øjne at man trædder varsomt og råder til at kontakte manden med admin-passwordet i dette eksempel, eller foreslår at lave en ny installation. eller beder om et bevis for købet inden man hjælper med at få "låst maskinen op".

just my 2 cent


Ingen farvelade til dig ;O)

Dette kan løses helt enkelt - og det står mange mange steder efterhånden: hvis man ikke vil supporte en bruger, så lad være, men lad også være med at fornærme og undergrave brugeren hvis ikke der er bevist grund til det. Enkelt.
Mange hilsner Gry
---------------------------------------------------------------------------------------
http://jegharenmeningom.wordpress.com/
http://twitter.com/Snigepige


Jimmyfj
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 19. jul 2007, 19:35
Geografisk sted: Nordjylland

Re: Mistænkeliggørelse og forskelsbehandling i forum

Indlægaf Jimmyfj » 8. okt 2009, 00:05

snigepige skrev:
soundpartner skrev:
Dette kan løses helt enkelt - og det står mange mange steder efterhånden: hvis man ikke vil supporte en bruger, så lad være, men lad også være med at fornærme og undergrave brugeren hvis ikke der er bevist grund til det. Enkelt.


Hvis det er så nemt at løse, så forklar lige hvorfor der pludselig dukker en tråd op, jeg IKKE har startet? Tilmed med mit brugernavn som forfatter?? Det begynder at lugte lidt dårligt i bageriet.
"OM 100 ÅR ER ALTING GLEMT !"


Ubuntu - Dev-ed.
Linux User # 448500

eitreach
Indlæg: 2478
Tilmeldt: 24. jul 2007, 19:32
IRC nickname: eitreach
Geografisk sted: København

Re: Mistænkeliggørelse og forskelsbehandling i forum

Indlægaf eitreach » 8. okt 2009, 00:07

Jimmyfj skrev:
snigepige skrev:
soundpartner skrev:
Dette kan løses helt enkelt - og det står mange mange steder efterhånden: hvis man ikke vil supporte en bruger, så lad være, men lad også være med at fornærme og undergrave brugeren hvis ikke der er bevist grund til det. Enkelt.


Hvis det er så nemt at løse, så forklar lige hvorfor der pludselig dukker en tråd op, jeg IKKE har startet? Tilmed med mit brugernavn som forfatter?? Det begynder at lugte lidt dårligt i bageriet.



Slap nu lige af, gider du?

Det er hvad der sker når man opdeler et indlæg. Det burde du vide som aktiv forum-bruger, og derfor lod jeg det stå.
"A Narn heavy cruiser?!"

Fornuftig opførsel: faq.php#f00
Guide til ooh shiny: viewtopic.php?f=11&t=2189
Guide til 3d-effekter: viewtopic.php?f=11&t=4393

J!NXeD
Indlæg: 12
Tilmeldt: 20. mar 2009, 10:19
Geografisk sted: Vendsyssel

Re: Mistænkeliggørelse og forskelsbehandling i forum

Indlægaf J!NXeD » 8. okt 2009, 00:10

Er enig med soundpartner.

Da jeg ikke til fulde kender alle fakta skal jeg forsøge at holde mig til det jeg kan forstå indtil videre. Ytringsfrihed gælder også på et hvilket som helst forum, trods CoC... Men det er korrekt at CoC byder alle brugere at behandle hinnanden med respekt og fornuft. Ingen hetz er lovlig, og så længe man ikke ty'er til og nedgøre, latterliggøre, eller provokere andre, så bør man nok være i stand til og lufte evt. mistaker man har. Som jeg ser og forstår det, så har Jimmy ikke gjort ret meget andet end og lufte visse mistaker om en noget "mistænkelig" post, og spørger der på, om det ikke burde stå i reglerne, at man ikke er tilladt og få lov til og cracke et admin password, i en sådan forstand, at en bruger som ikke lige tænker sig om, evt. svarer på en sådan post, og fortæller hvordan dette kan gøres, og således ubevidst hjælper til og udføre ulovligheder, som er i strid med CoC og alm. fornuft... Vi kan jo alle begå fejl... Det er kun menneskeligt...

Jeg syntes i to kamphaner, bør sætte jer ned, og tage et spil skak, og vinderen, har ret... Og så lade den ligge der !!!

Det er mine 5 cent...

PS : Godt forum, lad os holde det således...

soundpartner
Indlæg: 3461
Tilmeldt: 27. sep 2008, 23:51
IRC nickname: sound
Geografisk sted: København

Re: Mistænkeliggørelse og forskelsbehandling i forum

Indlægaf soundpartner » 8. okt 2009, 00:13

snigepige skrev:
soundpartner skrev:Nu må i sgu styre jer!

hvis en person kommer ind i en butik/forandler/et fysisk sted man yder support, med en computer og siger : jeg har lige købt den her privat et andet sted og kan du ikke lige fikse det så jeg kan tilgå maskinen for det kan jeg ikke nu.
så vil en hver person med en smule hjerne spørge om han må se en kvitering for købet, for uden denne kunne maskinen ligesågodt være stjålet.

at desideret hjælpe med at "åbne" en stjålet computer det er lige så ulovligt som at stjæle den selv, og vi har også skrevet under på ikke at hoste ulovligheder.

Det er derfor ganske fint i mine øjne at man trædder varsomt og råder til at kontakte manden med admin-passwordet i dette eksempel, eller foreslår at lave en ny installation. eller beder om et bevis for købet inden man hjælper med at få "låst maskinen op".

just my 2 cent


Ingen farvelade til dig ;O)

Dette kan løses helt enkelt - og det står mange mange steder efterhånden: hvis man ikke vil supporte en bruger, så lad være, men lad også være med at fornærme og undergrave brugeren hvis ikke der er bevist grund til det. Enkelt.

jamen lad os da bare tage den helt ud. Det er lige så ulovligt at se på at der bliver begået ulovligheder uden at bryde ind (så længe der ikke er fare for liv eller førelighed), eller på anden måde reagere imod det, som det er at lave ulovligheden selv

Jimmyfj skrev:
snigepige skrev:
soundpartner skrev:
Dette kan løses helt enkelt - og det står mange mange steder efterhånden: hvis man ikke vil supporte en bruger, så lad være, men lad også være med at fornærme og undergrave brugeren hvis ikke der er bevist grund til det. Enkelt.


Hvis det er så nemt at løse, så forklar lige hvorfor der pludselig dukker en tråd op, jeg IKKE har startet? Tilmed med mit brugernavn som forfatter?? Det begynder at lugte lidt dårligt i bageriet.

det der har jeg aldrig sagt
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede

eitreach
Indlæg: 2478
Tilmeldt: 24. jul 2007, 19:32
IRC nickname: eitreach
Geografisk sted: København

Re: Mistænkeliggørelse og forskelsbehandling i forum

Indlægaf eitreach » 8. okt 2009, 00:16

Jeg skriver et sidste indlæg, og så lader jeg ellers Jimmyfj kontakte vores Community Council.

1: Det er fint, hvis man ikke ønsker at risikere at blive blandet ind i ulovligheder. Så kan man lade være med at skrive.

2: Det er ikke fint at køre tråde af sporet, som man ingen intentioner har om at være med til at løse.

3: Det er ikke Jimmyfj's opgave at gå i krig med alverdens råddenskab på forum. De roller sidder mine redaktører og med-admins med.

Hvis man mener at noget er i gære, bør man gå til dem først - det kunne have reddet alle en masse værdifuld tid, i denne sag.

- Og nu vil jeg se Star Trek.
"A Narn heavy cruiser?!"

Fornuftig opførsel: faq.php#f00
Guide til ooh shiny: viewtopic.php?f=11&t=2189
Guide til 3d-effekter: viewtopic.php?f=11&t=4393

soundpartner
Indlæg: 3461
Tilmeldt: 27. sep 2008, 23:51
IRC nickname: sound
Geografisk sted: København

Re: Mistænkeliggørelse og forskelsbehandling i forum

Indlægaf soundpartner » 8. okt 2009, 00:20

eitreach skrev:Jeg skriver et sidste indlæg, og så lader vi ellers Jimmyfj kontakte vores Community Council.

1: Det er fint, hvis man ikke ønsker at risikere at blive blandet ind i ulovligheder. Så kan man lade være med at skrive.

2: Det er ikke fint at køre tråde af sporet, som man ingen intentioner har om at være med til at løse.

3: Det er ikke Jimmyfj's opgave at gå i krig med alverdens råddenskab på forum. De roller sidder mine redaktører og med-admins med.

Hvis man mener at noget er i gære, bør man gå til dem først - det kunne have reddet alle en masse værdifuld tid, i denne sag.

- Og nu vil jeg se Star Trek.

rolig nu mister allmighty president of the world
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede

snigepige
Indlæg: 284
Tilmeldt: 3. aug 2008, 19:13
IRC nickname: Snigepige
Geografisk sted: Nykøbing Mors

Re: Mistænkeliggørelse og forskelsbehandling i forum

Indlægaf snigepige » 8. okt 2009, 00:22

Jimmyfj skrev:
snigepige skrev:
soundpartner skrev:
Dette kan løses helt enkelt - og det står mange mange steder efterhånden: hvis man ikke vil supporte en bruger, så lad være, men lad også være med at fornærme og undergrave brugeren hvis ikke der er bevist grund til det. Enkelt.


Hvis det er så nemt at løse, så forklar lige hvorfor der pludselig dukker en tråd op, jeg IKKE har startet? Tilmed med mit brugernavn som forfatter?? Det begynder at lugte lidt dårligt i bageriet.


Tråden blev delt fordi der kom off topic indover. Det bliver tråde gerne.

J!NXeD skrev:...ret meget andet end og lufte visse mistaker om en noget "mistænkelig" post...

Det er mine 5 cent...

PS : Godt forum, lad os holde det således...


(Jeg klippede lige i den, det håber jeg er ok)
I bund og grund er de mistanker og det at posten er 'mistænkelig' injurier. Og ja, det ville være en god idé at lave en guideline om at det ikke er noget vi er glade for at hjælpe med. Det der er hele humlen er injurierne samt formuleringen om at 'dig kender vi ikke og du er ikke blevet blåstemplet, så dig hjælper vi ikke'. Det er fair nok hvis man har det sådan, men at gå ind og sætte sådan en meddelelse på en helt ny bruger er lidt over grænsen synes jeg også.
Som jeg har skrevet i en tidligere post så kunne det sagtens have været mig i begyndelsen med mit ubuntu uden at der var nogle bad intentions i det. -Igen siger jeg ikke at nogen som helst er forpligtiget til at hjælpe, men måske kunne man gå til brugeren på en anden måde end at komme med bekyldninger.

Og ja det er et godt forum vi har, men disse hickups kan ikke undgåes ind imellem, og så må de også tages når de er der :O)

PS: jeg har mod'et mine indlæg for fik respons på at de var uoverskuelige, håber det har hjulpet nu.

soundpartner skrev:det der har jeg aldrig sagt


Nej det har jeg - sry
Mange hilsner Gry
---------------------------------------------------------------------------------------
http://jegharenmeningom.wordpress.com/
http://twitter.com/Snigepige


J!NXeD
Indlæg: 12
Tilmeldt: 20. mar 2009, 10:19
Geografisk sted: Vendsyssel

Re: Mistænkeliggørelse og forskelsbehandling i forum

Indlægaf J!NXeD » 8. okt 2009, 00:22

Star trek ?

K - U - L - T !!!

Det fortjener en håndfuld respect !!! *ROFL*

Tilbage til "Ubuntu Danmark"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster