Mere Ros til Ubunut og dette forum

Alt omkring ubuntudanmark.dk
Finn Bjerke
Indlæg: 1962
Tilmeldt: 7. sep 2009, 23:33
IRC nickname: finnbjerke
Geografisk sted: Moss Norge

Mere Ros til Ubunut og dette forum

Indlægaf Finn Bjerke » 5. okt 2009, 12:21

1. jeg har Windows Vista maskiner og Ubuntu maskiner, Ubuntu kan alt hvad jeg har brug for (undtagen Cubase til musikfremstilling)
2. Ubuntu udfører "tunge" opgaver langt bedre og hurtigere end Windwos Vista
3. Brugervenligheden er ikke ringere end Windows, tværtimod
4. Hjælpsomheden og venligheden på dette forum er ganske utrolig.
5. Min helt bærbare var hjælpeløst langsom med Vista, kører i ekspress tempo og problemfrit med Ubuntu, selvom sælger udtrykkeligt sagde at der ikke var drivere medmindre man anvendte Vista.
6. Når Christian skriver "tænk på hvor meget tid du har investeret i at lære Windows, så må du også bruge lidt tid på Ubuntus logik" så er det netop det argument der fik mig til at fortsætte, når det blev lidt "langhåret"
7. Vi lærer tit via kontraster eller forskelle/ligheder tanker, når jeg anvender Windows maskiner nu tænker, "hvorfor skal jeg finde mig i alle disse underlige ting"
8. For mig at se er der en filosofisk og ganske jordnær ting om dette: Hvor er mine ting og hvad hedder de?
8.1: Windows påstår at være "brugervenlig" ved at skjule at filer har fornavn.efternavn dette er vigtigt for at forstå sampil mellem fil og programmel, mange mennesker (de moderne "maskinstormere" oftest kvinder af begge køn;-) forstår ikke hvor deres filer, hvad de hedder men trykker gladeligt løs på de ikoner som viser sig i Windows MAC inspirerede tegneserieunivers.
8.2: I Ubuntu fatter du ikke ret meget før end at det går op for dig at brugerrettigheder og filplacering/strukturplacering hører sammen. Dette tror jeg er et godt princip.

Videre perspektiver:
Hvor mange penge bruger det danske samfund navnlig skoler, politi, sygehuse osv på Windows ? Hvor mange skattekroner kunne man spare ved at smide ubuntu ombord på skole og gymnasie PCere? Det indgår i mine tanker at Ubuntu jeg netop kæræver mindre maskinkraft generelt. Hermed kunne gamle PCere få et nyt liv. Vi kunne gøre noget med "brug og smid væk" mentaliteten.

sdopørgsmålet er så bare om mobiltelefoner overtager PCernes plads generelt..

Nå tak igen i al fald.

Igen tak for guider og tålmodige forklaringer.
Kardemommeloven er en god ting.

Tilbage til "Ubuntu Danmark"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster