Ny overherre på forummet

Alt omkring ubuntudanmark.dk
Pihl
Indlæg: 1045
Tilmeldt: 13. sep 2006, 15:35
IRC nickname: mpih
Geografisk sted: Århus

Ny overherre på forummet

Indlægaf Pihl » 18. aug 2009, 20:10

Hej allesammen

Dette er egentligt bare en info-besked om, at jeg nu helt har trukket mig som site-administrator (og anden form for administrator) her på forummet.

Rollen som site-administrator er overtaget af Eitreach, som vil styre forummet sikkert i land frem til lanceringen af det nye website sidst på efteråret, hvorefter der også vil være et nyt forum.

Jeg startede dette forum for 3 år siden, og det har glædet mig at se, hvordan det er vokset. Jeg havde som mål dengang, at tonen på forummet ikke skulle være så "ond", som jeg synes den var på en masse andre Linux-forums, og jeg må sige, at brugerne på forummet virkelig har opfyldt det mål. Om det så skyldes den særlige Ubuntu-ånd, Code of Conduct, eller om det bare er fordi at brugerne her er helt suveræne, skal jeg ikke kunne sige :-)

Jeg har også stået som ejer af domænet, ubuntudanmark.dk, og det er også ved at blive overdraget til Ubuntu Danmarks forening.

Jeg vil stadigvæk husere på forummet indimellem, og vil helt sikkert være at finde på en eller anden måde i communityet, måske på mailinglisten eller IRC.

Men nu bliver der plads til nogle nye projekter, jeg kan give mig i kast med - så hold øje med min blog ;-)

Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: Ny overherre på forummet

Indlægaf Christian.Arvai » 18. aug 2009, 20:44

Nu vidste vi det jo i redaktørteam de sidste par dage, så her kommer min kommentar til det (som jeg også har skrevet i red-forum) :



Jeg vil benytte lejligheden til at sige tak, for de mange positive timer som vi har haft sammen her i redaktør-team, jeg har sat pris på dit overblik og den positive måde du har løst Div. konflikter i forum på, som jeg også tidligere har ”drillet” dig med, kunne du blive en udmærket diplomat :D


PS: jeg vil ønske dig alt muligt held med dine fremtidige projekter.
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing

Rattus Norvegicus
Indlæg: 511
Tilmeldt: 9. maj 2009, 07:14
Geografisk sted: Albertslund

Re: Ny overherre på forummet

Indlægaf Rattus Norvegicus » 18. aug 2009, 22:51

Nu har jeg godt nok kun været medlem af forummet i lidt over 3 måneder, men synes helt klart at her virker til at være en rigtig positiv stemning herinde, og jeg har indtil nu fået god hjælp både via mine egne spørgsmål men også takket være søgefunktionen :)

Alt i alt synes jeg det er et rigtigt godt forum Du (Pihl) har fået stablet på benene, og jeg er sikker på at selv om der nu er kommet nye kræfter til i administrationen, så vil det forsætte i den positive tone herinde :D

Stor ros til alle Jer der gladeligt deler ud af jeres viden til grønne Ubuntu-brugere som mig selv... en dag kan det være jeg selv har lært nok til at kunne hjælpe til med at dele viden ud til fremtidens brugere :)
Hilsen Kenny

Jarlen
Indlæg: 834
Tilmeldt: 1. jun 2008, 18:23
IRC nickname: Jarlen
Geografisk sted: København

Re: Ny overherre på forummet

Indlægaf Jarlen » 19. aug 2009, 12:20

Held og lykke med alle dine projekter, store som små. Jeg er sikker på at der nok skal komme flere succeser imellem... men vi snakkes jo nok ved om det også ;-)
jesperjarlskov.dk - Blog om Ubuntu, fri software og andet godt :-)

sådanUBUNTU
Indlæg: 901
Tilmeldt: 18. nov 2007, 00:25
Geografisk sted: Valby

Re: Ny overherre på forummet

Indlægaf sådanUBUNTU » 19. aug 2009, 15:33

Ja, held og lykke med det ;-)
Ubuntu 8.10
IBM Thinkpad R50

Artificial Intelligence
Indlæg: 2098
Tilmeldt: 18. nov 2006, 10:21
Geografisk sted: Køge

Re: Ny overherre på forummet

Indlægaf Artificial Intelligence » 20. aug 2009, 21:04

Hvem bliver den næste:
Billede


Følg med næste gang, samme tid, samme sted.

[audience applause]
[5 sec fade out]
Senest rettet af Artificial Intelligence 20. aug 2009, 21:08, rettet i alt 2 gange.

hvm
Indlæg: 232
Tilmeldt: 29. maj 2008, 09:54
Geografisk sted: København

Re: Ny overherre på forummet

Indlægaf hvm » 21. aug 2009, 08:42

For nogle dage siden forvildede jeg mig ind på et Linux-forum, og der var tonen godt nok en ganske anden - man skulle i hvert fald ikke spørge dumt; så fik man et gok i nødden.

ubuntudanmark.dk's forum er utroligt newbie-venligt, synes jeg, og jeg kan til stadighed imponeres over redaktørers/brugeres tålmodighed, når I skal hjælpe. Så tak for at have startet forummet med dette mål.

Held og lykke fremover!

laoshi
Redaktør
Indlæg: 5515
Tilmeldt: 26. apr 2008, 20:52
IRC nickname: laoshi
Geografisk sted: Vejle

Re: Ny overherre på forummet

Indlægaf laoshi » 21. aug 2009, 10:37

På redaktørernes vegne kan jeg sige, at det er en fornøjelse at arbejde med et forum, hvor brugerne i så høj grad arbejder efter princippet om, at Ubuntu er "linux for human beings". Det er bestemt heller ikke befordrende for folks lyst til at bede om hjælp, eller selv at yde hjælp, hvis den gensidige respekt og forsøg på forståelse ikke er til stede.
Så tak, først og fremmest til Pihl som startede det hele og lagde stilen. Men også tak til de mange brugere, som gør det til en taknemmelig opgave at være redaktør.
Det nuværende hold gør hvad vi kan for at vi kan fortsætte i samme gode stil som der er begyndt. Og vi håber så på at få mange nomineringer til opgaven som nyt medlem af redaktør-holdet https://ubuntudanmark.dk/forum/viewtopic.php?f=1&t=7957
Og så vil jeg lige bemærke til det flotte billede som Artificial Intelligence har lavet af eitreach, at I sjældent vil få ham at se i den manifestation. Det sker kun, hvis folk groft bryder med Ubuntus code of conduct https://ubuntudanmark.dk/forum/viewtopic.php?f=24&t=2280 og begynder at opføre sig som det sker i alt for mange andre fora. So beware!
"Von guten Mächten wunderbar geborgen
erwarten wir getrost was kommen mag.
Gott ist mit uns am Abend und am Morgen
Und ganz gewiss an jedem neuen Tag"

(Dietrich Bonhoeffer 1906-1945)

http://www.stromata.dk
https://wiki.ubuntu.com/FlemmingChristensen
https://launchpad.net/~laoshi

Pihl
Indlæg: 1045
Tilmeldt: 13. sep 2006, 15:35
IRC nickname: mpih
Geografisk sted: Århus

Re: Ny overherre på forummet

Indlægaf Pihl » 21. aug 2009, 16:59

Man kan sige meget om formaliserede regler for opførsel, men i Ubuntus tilfælde er jeg overbevist om, at Code of Conduct har haft en meget stor betydning for, at (næsten) alle bidragsydere og aktive ubunteros har forsøgt at holde sig til den "ordentlige" tone og stil. Det har fra Ubuntus start været en vigtig byggesten, og CoC har derfor altid været i baghovedet på de aktive.

Det har helt sikkert også haft en kæmpebetydning, at Ubuntu var den første Linux-distro som det for alvor lykkedes for at bygge et stort community, som ikke kun bestod af udviklere og andre meget IT-kyndige mennesker, men også virkelig gjorde noget for at almindelige mennesker kunne deltage via oversættelse, event planlægning, advocacy, dokumentation og alt det andet. Jeg tror det gav en rigtig god balance i communityet, og selvfølgelig en indbygget respekt for at ikke alle er lige gode til det strengt tekniske, men til gengæld er gode til noget andet - som også er gavnligt for Ubuntu.

Jeg glæder mig enormt meget til at se hvordan den fremtidige udvikling kommer til at se, men forummet her er jeg sikker på det kommer til at gå godt for. Jeg har haft meget lidt at lave som administrator med dette redaktør-team, som kører det knaldgodt - selvfølgelig også på grund af de mange gode brugere :)

Tilbage til "Ubuntu Danmark"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster