Underforum - problematisk? = de bør vises på forum forsiden!

Alt omkring ubuntudanmark.dk
thomasjohansen
Indlæg: 780
Tilmeldt: 4. jun 2008, 13:37
Geografisk sted: Køge

Underforum - problematisk? = de bør vises på forum forsiden!

Indlægaf thomasjohansen » 16. apr 2009, 12:05

Jeg synes at underforums er problematiske, ikke pga. funktionen, for det er helt fint og smart at have underforums, men problemet ligger i at de ikke er synlige på forum forsiden.

Kan se at der er flere steder hvor der er underforums, som jeg faktisk ikke kendte til... og jeg har brugt dette forum i snart et år!

Så er det ik underligt at nye brugere skriver indlæg de forkerte steder.

Når det er sagt, så mener jeg underforums er en god ting, og der burde faktisk være flere, men kun hvis de kan vises på forsiden.
Underforums er med til at gøre søgninger lettere.
Med venlig hilsen
Thomas Johansen
-----------------------------
Gnome-shell tilhænger også selv om det har sine fejl

Jarlen
Indlæg: 834
Tilmeldt: 1. jun 2008, 18:23
IRC nickname: Jarlen
Geografisk sted: København

Re: Underforum - problematisk? = de bør vises på forum forsiden!

Indlægaf Jarlen » 16. apr 2009, 12:07

Jeg har svaret i den originale tråd.
jesperjarlskov.dk - Blog om Ubuntu, fri software og andet godt :-)

ChrisBuchholz
Indlæg: 333
Tilmeldt: 29. okt 2008, 23:39
IRC nickname: ChrisBuchholz
Geografisk sted: Nyborg, Fyn, Danmark

Re: Underforum - problematisk? = de bør vises på forum forsiden!

Indlægaf ChrisBuchholz » 16. apr 2009, 13:14

thomasjohansen skrev:Jeg synes at underforums er problematiske, ikke pga. funktionen, for det er helt fint og smart at have underforums, men problemet ligger i at de ikke er synlige på forum forsiden.

Kan se at der er flere steder hvor der er underforums, som jeg faktisk ikke kendte til... og jeg har brugt dette forum i snart et år!

Så er det ik underligt at nye brugere skriver indlæg de forkerte steder.

Når det er sagt, så mener jeg underforums er en god ting, og der burde faktisk være flere, men kun hvis de kan vises på forsiden.
Underforums er med til at gøre søgninger lettere.


Når den nye version af hjemmesiden bliver launched til oktober, vil alt dette blive fikset.

thomasjohansen
Indlæg: 780
Tilmeldt: 4. jun 2008, 13:37
Geografisk sted: Køge

Re: Underforum - problematisk? = de bør vises på forum forsiden!

Indlægaf thomasjohansen » 16. apr 2009, 13:42

Super lækkert
Med venlig hilsen
Thomas Johansen
-----------------------------
Gnome-shell tilhænger også selv om det har sine fejl

Jakob77
Indlæg: 889
Tilmeldt: 19. dec 2008, 15:52
IRC nickname: Jakob77

Re: Underforum - problematisk? = de bør vises på forum forsiden!

Indlægaf Jakob77 » 28. apr 2009, 21:24

Jarlen Jesper fra den originale tråd skrev:Præcis på samme måde som netværskforummet er blevet et underforum til hardware. Dette forum er endda endnu mere brugt end spil-forummet, så det vil ikke give mening at flytte spilforummet et niveau op uden at gøre det samme med netværk, og så er der pludselig to nye fora på oversigten. Det bliver hurtigt uoverskueligt.


Man kan måske nu i stedet risikere at nogen fejlagtigt får det indtryk, at man hyggegemmer det mest problematiske lidt ind bag kulissen, fordi folk helst skal tro, at der aldrig er problemer.
Det er selvfølgelig fejlagtigt opfattet. Men jeg synes måske nærmere, at problemområder og eventuelle svage sider bør mere frem i lyset, så der ikke er tvivl om, at forum tager udfordringen op efter bedste evne, og at hjælpen stor som lille er nem at finde.

Dog kunne jeg godt ønske et underforum til afledte tråde, som f.eks. ikke vises ved klik på "Vis aktive emner", og som måske heller ikke er med i søgemaskinens default søgeområde.
Det kunne give en god afløbsmulighed til bilag, eller når tråde er på vej til at blive afsporet eller bliver for omfattende, eller hvis de indeholder usikkert udviklingsarbejde, så nogle synes, at de ikke må springe nybegyndere i øjnene osv. osv..


Så det håber jeg vil blive medtaget i overvejelserne. :)




ChrisBuchholz skrev:Når den nye version af hjemmesiden bliver launched til oktober, vil alt dette blive fikset.


Det lyder som en revolution. Skal vi glæde os, eller skal vi grue.... ;)
Vi kan vel godt regne med, at f.eks. adresser til tråde og indlæg forbliver uændrede..?

Tilbage til "Ubuntu Danmark"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster