OmG !!

Alt omkring ubuntudanmark.dk
KiLoW
Indlæg: 4
Tilmeldt: 14. jan 2009, 16:36

OmG !!

Indlægaf KiLoW » 14. jan 2009, 17:30

Hej alle Ubuntu bruger

Okey OMG Ubuntu er nok det fedeste ever !!!

Jeg prøvede for førstegang ubuntu idag.. Og var til at starte med en skeptiker der havde fået windows langt op et vist sted !! Og har ikke rigtig ture at giv mig ud i linux osv.

Men omg.. ubuntu har overvældende gevet mig et indtryk af, at det endelig kan være slut med XP..
Det har gjordt at jeg skifter over til ubuntu og bruger wine til de forskelige programmer fra windows som man ikke kan undgå at skulle bruge såsom Office pakken osv. for at kunne videre sende filer som en hver har.. Og virtual Box med xp på osv.

På nuværende tidspunkt køre jeg med XP og skal til at gøre min com klar til ubuntu forevigt.. Skal dog lige have undersøgt om det er testet til min laptop..

Øhmm Jeg vil bare sige at det er for fedt ubuntu!!! og undre mig over at der ikke er flere folk på det.. efter hvad jeg har set idag gør at jeg bevidst vil reklamere for det, det er en ting der er sikkert..
Jeg glæder mig til alle de timer jeg kommer til at bruge med det og tiden herinde.. Og tænker også lidt hvorfor har jeg ikke vidst det noget før. . Ubuntu giver jo mange flere muligheder og mere simpelt OMG..

Hvis der er nogen der har nogen gode råd eller fif til en nybegynder i ubuntu, skal i være så velkomne..

Venlig Hilsen

en spændt gamle XP bruger
der glæder sig til at omskole sig til ubuntu

KiLoW

P.S. glæder mig til at komme igang

Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: OmG !!

Indlægaf Christian.Arvai » 14. jan 2009, 17:36

Hej og velkommen til forum :)


Det er da altid rart med positive historier med en tilfreds bruger som resultat :D , nu lyder det jo til at du selv har fået det til at virke tilfredsstillende, men ellers er et godt sted at starte forumets Guides og HowTo's viewforum.php?f=11 og ubuntu trin for trin guiden http://www.freedomnotbeer.dk/index.php? ... &Itemid=57
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing

soundpartner
Indlæg: 3461
Tilmeldt: 27. sep 2008, 23:51
IRC nickname: sound
Geografisk sted: København

Re: OmG !!

Indlægaf soundpartner » 14. jan 2009, 17:38

KiLoW skrev:Hej alle Ubuntu bruger

Okey OMG Ubuntu er nok det fedeste ever !!!

Jeg prøvede for førstegang ubuntu idag.. Og var til at starte med en skeptiker der havde fået windows langt op et vist sted !! Og har ikke rigtig ture at giv mig ud i linux osv.

Men omg.. ubuntu har overvældende gevet mig et indtryk af, at det endelig kan være slut med XP..
Det har gjordt at jeg skifter over til ubuntu og bruger wine til de forskelige programmer fra windows som man ikke kan undgå at skulle bruge såsom Office pakken osv. for at kunne videre sende filer som en hver har.. Og virtual Box med xp på osv.

På nuværende tidspunkt køre jeg med XP og skal til at gøre min com klar til ubuntu forevigt.. Skal dog lige have undersøgt om det er testet til min laptop..

Øhmm Jeg vil bare sige at det er for fedt ubuntu!!! og undre mig over at der ikke er flere folk på det.. efter hvad jeg har set idag gør at jeg bevidst vil reklamere for det, det er en ting der er sikkert..
Jeg glæder mig til alle de timer jeg kommer til at bruge med det og tiden herinde.. Og tænker også lidt hvorfor har jeg ikke vidst det noget før. . Ubuntu giver jo mange flere muligheder og mere simpelt OMG..

Hvis der er nogen der har nogen gode råd eller fif til en nybegynder i ubuntu, skal i være så velkomne..

Venlig Hilsen

en spændt gamle XP bruger
der glæder sig til at omskole sig til ubuntu

KiLoW

P.S. glæder mig til at komme igang


hvis du ikke kan leve uden microsoft office pakken så vil jeg anbefale dig at forblive windowsbruger... det er sgu lidt det samme som at købe en fed ny mersedes og så proppe en motor i fra en 2cv.

windowsprogrammer hører hjemme i windows. Der er en masse udemærkede alternativer (f.eks openoffice nu vi snakker officepakke)
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede

eitreach
Indlæg: 2478
Tilmeldt: 24. jul 2007, 19:32
IRC nickname: eitreach
Geografisk sted: København

Re: OmG !!

Indlægaf eitreach » 14. jan 2009, 17:46

Velkommen til forum. :)

Det handler om frihed og muligheder. Hvis du kan køre Office tilfredsstillende med Wine, er der ingen grund til at lade være. Som det er nævnt er der dog en god mængde alternativer - OpenOffice er endda installeret som standard.

Håber i hvert fald du får en positiv oplevelse - og sig endelig til hvis vi kan gøre noget for at gøre den bedre.
"A Narn heavy cruiser?!"

Fornuftig opførsel: faq.php#f00
Guide til ooh shiny: viewtopic.php?f=11&t=2189
Guide til 3d-effekter: viewtopic.php?f=11&t=4393

Casper Hansen
Indlæg: 1443
Tilmeldt: 23. jan 2008, 17:47

Re: OmG !!

Indlægaf Casper Hansen » 14. jan 2009, 17:46

soundpartner skrev:det er sgu lidt det samme som at købe en fed ny mersedes og så proppe en motor i fra en 2cv.


Hvorfor ikke en ny 2CV med en Mercedes motor? :wink:
- Med lidt tilvænning skal man nok lære at leve uden MS :)
Billede

Når en tråd er løst så marker den løst

laoshi
Redaktør
Indlæg: 5515
Tilmeldt: 26. apr 2008, 20:52
IRC nickname: laoshi
Geografisk sted: Vejle

Re: OmG !!

Indlægaf laoshi » 14. jan 2009, 17:54

Velkommen til Ubuntuverdenen. Det er rart at møde den begejstring som jeg tror de fleste af os på forum også føler. Helt seriøst er der ikke megen grund til at bruge wine for at bevare windowsprogrammer. Til de allerfleste er der lige så gode eller bedre alternativer i Ubuntu. OpenOffice 3 slår i hvert fald let MSOffice. Hvis der er bestemte typer programmer som du ikke mener at kunne undvære, så er wine selvfølgelig en mulighed.
Og møder du problemer så skal du ikke tøve med at spørge enten her eller på irc #ubuntu-dk
"Von guten Mächten wunderbar geborgen
erwarten wir getrost was kommen mag.
Gott ist mit uns am Abend und am Morgen
Und ganz gewiss an jedem neuen Tag"

(Dietrich Bonhoeffer 1906-1945)

http://www.stromata.dk
https://wiki.ubuntu.com/FlemmingChristensen
https://launchpad.net/~laoshi

KiLoW
Indlæg: 4
Tilmeldt: 14. jan 2009, 16:36

Re: OmG !!

Indlægaf KiLoW » 14. jan 2009, 18:43

Tak for den varme velkomst..

Angående openoffice ! hvis jeg bare bruger det lad os sige det.. vil en xp bruger så kunne åbne den? hvis jeg sender den til ham/hende !?

Og det med Mersedes'N, der foretrækker jeg nu en Smart Car fortwo... = flere lommepenge at bruge på unødvendige ting ;D

soundpartner
Indlæg: 3461
Tilmeldt: 27. sep 2008, 23:51
IRC nickname: sound
Geografisk sted: København

Re: OmG !!

Indlægaf soundpartner » 14. jan 2009, 18:47

KiLoW skrev:Tak for den varme velkomst..

Angående openoffice ! hvis jeg bare bruger det lad os sige det.. vil en xp bruger så kunne åbne den? hvis jeg sender den til ham/hende !?

Og det med Mersedes'N, der foretrækker jeg nu en Smart Car fortwo... = flere lommepenge at bruge på unødvendige ting ;D

ja du kan bare gemme i alm .dok som i alle andre word... det eneste du ikke kan er at gæmme i det nye forpulede office 2007 format (du kan åbne dem men ikke gemme i det format)
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede

thj01
Indlæg: 2667
Tilmeldt: 21. nov 2006, 10:06
Geografisk sted: Fredericia

Re: OmG !!

Indlægaf thj01 » 15. jan 2009, 08:42

soundpartner skrev:ja du kan bare gemme i alm .dok som i alle andre word... det eneste du ikke kan er at gæmme i det nye forpulede office 2007 format (du kan åbne dem men ikke gemme i det format)


Og hvis man endelig gemmer efter MS egne specifikationer kan MS Office heller ikke åbne det korrekt. Det er endnu ikke lykkes dem at implementere deres eget format fuldt ud!
Forfatter til Ubuntuguiden: http://www.vidas.dk/guides/ubuntuguiden.html

Kører LTS udgaverne.

"It's always easy if you know how to do it."

Tilbage til "Ubuntu Danmark"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster