Hvor hørte du første gang om Ubuntu?

Alt omkring ubuntudanmark.dk

Hvor hørte du første gang om Ubuntu?

Fra familie, venner eller bekendte
13
30%
På min arbejdsplads eller skole
2
5%
I en artikel i et medie
12
27%
I et forum eller på en chat
5
11%
I en reklame/annonce
0
Ingen stemmer
Tilfældigt på Google eller lignende
4
9%
Det kan jeg ikke huske
4
9%
Andet
4
9%
 
Afgivne stemmer: 44

Pihl
Indlæg: 1045
Tilmeldt: 13. sep 2006, 15:35
IRC nickname: mpih
Geografisk sted: Århus

Hvor hørte du første gang om Ubuntu?

Indlægaf Pihl » 22. maj 2008, 19:56

Som titlen siger: Hvor hørte du for første gang om Ubuntu?

Uddyb gerne din stemme med et indlæg herunder, og hvis du hørte om det et helt andet sted end listet her, så skriv gerne hvor ;)

Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: Hvor hørte du første gang om Ubuntu?

Indlægaf Christian.Arvai » 22. maj 2008, 20:19

et familiemedlem ( som også er bruger herinde ) , havde prøvet en smule linux i de sidste år , men jeg syntes ikke at
det ( på det tidspunkt) , var et brugbart alternativ til windows .
i efteråret hentede jeg så 7.10 32 bit ned , og det prøvede vi på hans acer (som er magen til min ) , han har hele tiden
ment at det var bedre en vista ( hvilket vi er enige om ) , men jeg havde et lille problem der hed pixeline :wink: ,
så jeg slettede vista og kørte med duelboot xp-ubuntu et stykke tid , til det blev løst .

kører nu med 8.04 lts 32 bit
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing

Jeg
Indlæg: 393
Tilmeldt: 20. apr 2008, 13:07
Geografisk sted: Århus

Re: Hvor hørte du første gang om Ubuntu?

Indlægaf Jeg » 22. maj 2008, 20:45

Jeg blev anbefalet Ubuntu af en klassekammerat og har syntes om det fra første gang jeg bootede det..
Jeg kører pt. med en xp-kubuntu dualboot, men xp ryger ud på mandag når jeg har været til musikeksamen.
Det er essentielt at systemimplementere en real-time ekspansionsgate i floppycontrollerchippen, så executiven ikke dead-locker BIOS'en når den looper i det handshakede interface-mode under initial diskboot!

Klop
Indlæg: 74
Tilmeldt: 24. feb 2008, 21:38

Re: Hvor hørte du første gang om Ubuntu?

Indlægaf Klop » 22. maj 2008, 21:18

Har en ven der fablede om Ubuntu igen og igen over et år og det skulle jeg bare prøve, så til sidst gav jeg mig hvilket jeg ikke har fortrudt et øjeblik siden.

sådanUBUNTU
Indlæg: 901
Tilmeldt: 18. nov 2007, 00:25
Geografisk sted: Valby

Re: Hvor hørte du første gang om Ubuntu?

Indlægaf sådanUBUNTU » 22. maj 2008, 22:07

For et par år siden mødte jeg en studerende fra Tyskland, som sendte mig en odf-fil. Han forklarede, at han brugte linux, hvilket jeg syntes lød helt syret. Troede på det tidspunkt at linux' udviklingsstadie lå et eller andet sted mellem MSDOS og Windows 3.0. Nå, men det glemte jeg igen.

Jeg blev dog nysgerrig og downloadede Openoffice.org. Efter et par måneder var jeg nødt til at prøve linux. Bare for at se på det. Og jeg googlede en del. Her fandt jeg bl.a. ubuntu. Jeg har været lidt omkring, men ubuntu er mit (genfundne) hjem indtil videre.

Gad godt hvis Kubuntu var lige så veludviklet som ubuntu, for jeg kan egentlig godt lide KDE. Men Gnome har også sine gode sider :-)
Ubuntu 8.10
IBM Thinkpad R50

Rulfe
Indlæg: 186
Tilmeldt: 3. aug 2007, 16:17
Geografisk sted: Kolding

Re: Hvor hørte du første gang om Ubuntu?

Indlægaf Rulfe » 23. maj 2008, 07:19

En god kammerat og kollega fortalte og viste mig om det for små 4 år siden. Det gjorde mig interesseret, da jeg var ved at være træt af xp. Jeg har derefter prøvet diverse distributioner, men det var først med 7.10 at jeg for alvor blev interesseret.

8.04 har dog gjort at jeg næsten ikke bruger windows....og det gør det heller ikke bedre at jeg har vista som dual :-D
mvh Rulfe

v.8.04 på en 64-bit bærbar ASUS. 1000 Mb RAM og 50 Gb HD.

wheezy
Indlæg: 9
Tilmeldt: 21. maj 2008, 16:09

Re: Hvor hørte du første gang om Ubuntu?

Indlægaf wheezy » 23. maj 2008, 10:28

Jeg hørte om Ubuntu fra en af mine venner på min efterskole :-)

Vi er egentligt tre som har skiftet fra windows (den ene er én af lærene). Men jeg ved ikke om de andre er medlem her på forumet :-P
,___,
(O.o)
/),,,,,)
--"--"-------
The power of the owl

Don S
Indlæg: 473
Tilmeldt: 3. dec 2007, 21:41
IRC nickname: Don_S
Geografisk sted: Melby, Nordsjælland

Re: Hvor hørte du første gang om Ubuntu?

Indlægaf Don S » 25. maj 2008, 22:55

En "ven" på et forum fortalte mig om Ubuntu, da jeg gik med overvejelser om at skifte til Linux for første gang. Men det blev aldrig til noget, og senere, da jeg for alvor besluttede mig for at skifte, faldt valget helt automatisk på Ubuntu.
Billede

Billede Billede

Kvik
Indlæg: 320
Tilmeldt: 16. jan 2008, 17:54
IRC nickname: kvik
Geografisk sted: Söderhamn, Sverige

Re: Hvor hørte du første gang om Ubuntu?

Indlægaf Kvik » 26. maj 2008, 16:41

Jeg har prøvet linux flere startede i 2001, men gav op mange gange. Så i 2006 prøvde jeg ubuntu for første gang, men det kunne jeg ikke rigtig få til og virke heller, så har kørt med ubuntu fra 7.10
Med Venlig hilsen
Kvik

Blog: http://kviksworld.wordpress.com
----------------------------------------------------------------
Acer Aspire 5741G Ubuntu 12.04
----------------------------------------------------------------
Lubuntu 12.04
Pentium 4 3GHz
1GB ram
GeForce 6600GTS (tror jeg)
80 GB HD

Bjarke
Indlæg: 23
Tilmeldt: 27. apr 2008, 10:40

Re: Hvor hørte du første gang om Ubuntu?

Indlægaf Bjarke » 6. jun 2008, 10:14

min fætter der er vildt god til alt sådan noget, blev ved med at fortælle mig at jeg skulle prøve ubuntu, så jeg gav mig og prøvede ubuntu af tre omgange, en gang da egdy eft stadig var ung og smuk og så prøvede jeg egdy igen da gutsy var ung og smuk. men det virkede bare ikke for mig...

så prøvede jeg edgy da hardy var beta og kun 4 uger fra udgivelse
men så skete der noget: hardy beta live cden kunne(som den første livecd siden edgy(også alternate)) bootes på min fujitsu(når den havde lyst til at anerkende at der var en cd i drevet :roll: ) og så kunne jeg pille ved alt muligt og bare "formater og installer" i stedet for min 5 timers cyklus; "formater, installer, opdater"

fra jeg opdagede hardy gik der kun 2 uger så fik jeg ny pc og nu er jeg en glad linux bruger :D
vil du have hele historien?

det virker... det virker!!!... fuck - hvad har jeg nu pillet ved???

Warhawk
Indlæg: 1214
Tilmeldt: 29. maj 2008, 22:41
Geografisk sted: Esbjerg

Re: Hvor hørte du første gang om Ubuntu?

Indlægaf Warhawk » 6. jun 2008, 14:18

Jeg har mange gange overvejet at prøve Linux, men har først gjort alvor af det for nogle måneder siden. Søgte på nettet og læste om de forskellige distroer, og syntes at Ubuntu lød meget tiltalende. Downloadede Ubuntu 7.10 som iso og brændte en live-CD, som jeg straks afprøvede - og blev helt vild med.

I øjeblikket kører jeg Ubuntu 8.04 på både stationær og bærbar. Har smugkigget lidt på Kubuntu 8.04 og synes at der er en lækker GUI. Både Gnome og KDE er virkelig alletides.

Til sammenligning med Windows, så har mine maskiner aldrig kørt bedre end nu, hvor der er Linux på dem.
/Michael
---

Ubuntu 14.04 64-bit - XFS Lenovo ThinkPad W520 | i7-2860 Quad | nVidia Quadro 2000M | 16GB DDR3 RAM | 256GB Patriot Extreme Performance Warp SSD

eitreach
Indlæg: 2478
Tilmeldt: 24. jul 2007, 19:32
IRC nickname: eitreach
Geografisk sted: København

Re: Hvor hørte du første gang om Ubuntu?

Indlægaf eitreach » 9. jun 2008, 00:51

Jeg har prøvet lidt Linux hist og her igennem de sidste år, og hørte om Ubuntu hist og her - til sidst tog jeg på Distrowatch, og læste om de forskellige store distroer. Startede egentligt med PCLinuxOS, men skiftede hurtigt til Kubuntu, og så til sidst Ubuntu, da jeg bedre kunne lide den generelle filosofi og tanke bag distroen - og så findes den på dansk, imodsætning til PCLOS.

..det må falde undet "Andet". :D
"A Narn heavy cruiser?!"

Fornuftig opførsel: faq.php#f00
Guide til ooh shiny: viewtopic.php?f=11&t=2189
Guide til 3d-effekter: viewtopic.php?f=11&t=4393

snigepige
Indlæg: 284
Tilmeldt: 3. aug 2008, 19:13
IRC nickname: Snigepige
Geografisk sted: Nykøbing Mors

Re: Hvor hørte du første gang om Ubuntu?

Indlægaf snigepige » 21. sep 2008, 02:57

Jamen jeg har før hørt om linux back in the days da det lige var en dille, men så egentlig glemt alt om det igen.
Så stod jeg så lige pludselig med en acer ferrari der var crashed med XP og var på skideren. Fik reddet hvad der reddes kunne og tog så ned til min (i mine øjne) ekstremt computer-kloge onkel. Han viste mig sin ene computer der kørte ubuntu og der gik egentlig ikke længe før jeg var solgt. Siden har jeg været både frustreret og glad skiftevis over det, men Windows tror jeg ikke der kommer på igen. Nu er det her ved i daglig brug at virke til mange småting, så det kryber ligesåstille ind under huden på een.
Mange hilsner Gry
---------------------------------------------------------------------------------------
http://jegharenmeningom.wordpress.com/
http://twitter.com/Snigepige


Jimmyfj
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 19. jul 2007, 19:35
Geografisk sted: Nordjylland

Re: Hvor hørte du første gang om Ubuntu?

Indlægaf Jimmyfj » 21. sep 2008, 10:28

Jeg faldt tilfældigt over en artikel i Alt om Data, som omhandlede 6.06 Dapper Drake. Men første gang jeg høte om Ubuntu var vist den der hed 5.04, som jeg afprøvede i 2005, men den kunne jeg ikke få til at finde/bruge min SATA-disk så eg droppede den igen.

Et års tid efter faldt jeg så over 6.06 og den fandt min SATA-disk som en kat finder mus og så var valget ikke så svært, efter at have prøvet den i nogen tid blev den hurtigt mit valg og afløste den alt for håbløse WinXP. Har kørt med Ubuntu på alle mine maskiner siden Januar '07 og har tænkt mig at blive ved med det, selv om jeg flirter en del med Debian også.
"OM 100 ÅR ER ALTING GLEMT !"


Ubuntu - Dev-ed.
Linux User # 448500

Artificial Intelligence
Indlæg: 2098
Tilmeldt: 18. nov 2006, 10:21
Geografisk sted: Køge

Re: Hvor hørte du første gang om Ubuntu?

Indlægaf Artificial Intelligence » 21. sep 2008, 10:37

Jeg hørte om Ubuntu første gang på Mandrivausers.org forum tilbage i 2004. Én fortalte at en ny linux distribution var startet op og man kunne downloaded deb første beta version af Ubuntu 4.10 (warty warhog). Der sprang jeg på med det samme da jeg søgte en distribution med et "polished" version af Gnome. På det tidspunkt var det kun Ubuntu der havdet en værdig version af Gnome, da alle andre distributioner lag' mest vægt på KDE.

Ubuntu & Gnome Forever!

Tilbage til "Ubuntu Danmark"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster