Pixeline spil i Ubuntu - og Open Source styrke

Alt omkring ubuntudanmark.dk
Pihl
Indlæg: 1045
Tilmeldt: 13. sep 2006, 15:35
IRC nickname: mpih
Geografisk sted: Århus

Pixeline spil i Ubuntu - og Open Source styrke

Indlægaf Pihl » 16. maj 2008, 17:12

Denne tråd er oprettet som et knaldgodt eksempel på, hvad Open Source kan, som Closed Source software har meget sværere ved.

I denne tråd satte et af forummets brugere, christian.arvai sig for at vise os alle andre, hvordan man får Pixeline spil til at virke i Ubuntu. Ubuntu, og Linux generelt, er ikke så udbredt endnu, at ret mange (spil)udviklere tager hensyn til, at softwaren også skal kunne bruges på andet end Windows og Mac, så Pixeline spillene har lidt vanskeligevilkår på Ubuntu.

christian.arvai laver en test på alle de spil, som han selv har, og laver guiden til hvordan, man får dem til at køre på Ubuntu. Herefter henvender han sig til Pixelines support, som rigtigtnok bekræfter, at spillene ikke er designet, eller overhovedet testet, til Ubuntu.

Atter skriver christian.arvai til Pixeline, som denne gang får øjnene op for den fremragende test og guide, og synes arbejdet er så godt, at de sender de sidste spil, som christian.arvai ikke selv havde, og som derfor ikke er testet, og linker følgende fra deres egen supportside til guiden her på forummet.

Dét er rigtigt godt gjort :!:

Det er også et rigtigt godt eksempel på Open Sources helt store styrke. Fordi softwaren ikke som sådan er ejet af én mand, men at produktet er en personlig vare, som man selv har indflydelse på, og som man kan personliggøre, som man vil, ja så bliver der skabt engagerede brugere af produktet, som gerne vil gøre noget.

Når produktet ikke er ejet af én mand (eller et hold aktionærer), og produktet er et resultat af mange menneskers personlige indsatser - når man selv er medejer af produktet, så kan der virkelig rykkes nogle milepæle en gang imellem.

Jeg er på den baggrund heller ikke i tvivl om, at fremtiden for Open Source ser god ud. Folk vil allerhelst have produkter, som de kan forholde sig til på et personligt plan. Det er der ikke noget nyt i. Den udvikling er også i gang på softwareområdet, og det vil gradvis blive stærkere og stærkere, især som software bliver mere og mere pervasive.

sådanUBUNTU
Indlæg: 901
Tilmeldt: 18. nov 2007, 00:25
Geografisk sted: Valby

Re: Pixeline spil i Ubuntu - og Open Source styrke

Indlægaf sådanUBUNTU » 16. maj 2008, 17:46

Godt gået Christian!
Ubuntu 8.10
IBM Thinkpad R50

Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: Pixeline spil i Ubuntu - og Open Source styrke

Indlægaf Christian.Arvai » 16. maj 2008, 20:41

jeg takker for de mange rosende og pæne bemærkninger , som jeg har fået , både her
på privat besked og i indlægget , pixeline spil ( løsning til linux fundet !!!!! ) ,
det er godt at få positiv feedback , på det arbejde som man laver .
jeg er glad for at jeg fik lavet en guide , der kan bruges af andre , ligesom jeg
selv bruger de guides og indlæg , som alle i andre brugere herinde har skrevet .

som PIHL skrev :

Når produktet ikke er ejet af én mand (eller et hold aktionærer), og produktet er et resultat af mange menneskers personlige indsatser - når man selv er medejer af produktet, så kan der virkelig rykkes nogle milepæle en gang imellem.


dette vil jeg give ham helt ret i , som jeg har skrevet i guiden , var vi flere om arbejde på pixeline problemet ,
at det så var mig der fandt den , er nærmere et tegn på min personlige stædighed , en mine evner bag et tastatur .


ps: indlægget må godt flyttes til , pixeline spil ( løsning til linux fundet !!!!! ) , hvis
vigtige beskeder - Pixeline spil i Ubuntu - og Open Source styrke , bliver slettet .
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing

Tilbage til "Ubuntu Danmark"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot], Bing [Bot] og 0 gæster