Hvem er folk tråden..

Alt omkring ubuntudanmark.dk
barbara
Indlæg: 1
Tilmeldt: 27. jan 2009, 13:05

Re: Hvem er folk tråden..

Indlægaf barbara » 27. jan 2009, 13:18

Hej
jeg er 32 år og netop ved at afslutte en uddannelse på Biblioteksskolen. Jeg synes at søgemaskiner og usability er fascinerende og har en lillebittesmule programmeringserfaring. Jeg er absolut ikke begavet ud i grafisk design, men har lyst til at udvide mine tekniske evner.
Jeg synes at open source er det eneste rigtige, og vil derfor gerne bidrage det jeg nu kan til ubuntu. Jeg er newbie med hensyn til ubuntu og med hensyn til samarbejde omkring open source, så jeg er spændt på om der er plads til mit bidrag.

Barbara

Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: Hvem er folk tråden..

Indlægaf Christian.Arvai » 27. jan 2009, 13:34

Hej og velkommen til forum :)

barbara skrev:Jeg synes at open source er det eneste rigtige, og vil derfor gerne bidrage det jeg nu kan til ubuntu. Jeg er newbie med hensyn til ubuntu og med hensyn til samarbejde omkring open source, så jeg er spændt på om der er plads til mit bidrag.


Der burde nok være plads til alle der vil hjælpe med supporten her i forum, så skriv endeligt et indlæg hvis du har en løsning der kan hjælpe andre.
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing

Jarlen
Indlæg: 834
Tilmeldt: 1. jun 2008, 18:23
IRC nickname: Jarlen
Geografisk sted: København

Re: Hvem er folk tråden..

Indlægaf Jarlen » 27. jan 2009, 16:28

barbara skrev:Hej
jeg er 32 år og netop ved at afslutte en uddannelse på Biblioteksskolen. Jeg synes at søgemaskiner og usability er fascinerende og har en lillebittesmule programmeringserfaring. Jeg er absolut ikke begavet ud i grafisk design, men har lyst til at udvide mine tekniske evner.
Jeg synes at open source er det eneste rigtige, og vil derfor gerne bidrage det jeg nu kan til ubuntu. Jeg er newbie med hensyn til ubuntu og med hensyn til samarbejde omkring open source, så jeg er spændt på om der er plads til mit bidrag.

Barbara


Der er plads til alle bidrag, det er bare et spørgsmål om hvad du har lyst til at hjælpe med :-)
Hvis du gerne vil programmere, er det bare at finde et spændende projekt du har lyst til at programmere på, og spørge om du må hjælpe til.
Hvis du vil holde det lidt mindre teknisk er der altid masser af bugs at samle oplysninger om, så programmørerne kan få dem rettet.
Vil du lege med grafik eller lave andre pæne ting har vi længe savnet nogle gode plakater her i foreningen.
Hvis du bare gerne vil hjælpe den menige dansker, er der altid efterspørgsel på support og/eller guides. Hvis du har kæmpet med at få et eller andet til at virke ordentligt, og du endelig har fået et ordentligt resultat er du velkommen til at skrive en guide der kan hjælpe den næste der sidder med samme problem :-)
jesperjarlskov.dk - Blog om Ubuntu, fri software og andet godt :-)

tbesand
Indlæg: 5
Tilmeldt: 26. okt 2008, 18:34
Geografisk sted: Amtoft, Nordjylland

Re: Hvem er folk tråden..

Indlægaf tbesand » 17. feb 2009, 18:59

God idé med tråden!

47 år, oprindelig fra Tyskland, har boet i Berlin i 25 år, selvstændig som it-konsulent og programmør, 2006 flyttede min kone og jeg heroppe til Nordjylland.
Jeg lærte Linux at kende med Knoppix 3.2 (var det i 1999?) og har været en fan af ideen siden da. Ubuntu er blevet til min foretrukne distro. For mig er det vigtigt at støtte Linux fordi jeg synes at man bør simpelthen ikke overlade hele den digitale verden til MS. Især lille Danmark er jo sådan set fuldstændig MS-narkoman.

Er det ikke mærkeligt at på den ene ende af skalaen står en af verdens rigeste virksomheder og på den anden ende finder vi tingene som OpenSource og folk der bidrager frivilligt til gavn af alle mennesker?

Just my two cents,

/T

cmay
Indlæg: 461
Tilmeldt: 24. feb 2009, 22:45

Re: Hvem er folk tråden..

Indlægaf cmay » 16. apr 2009, 12:35

jeg er 34 år gammel og førtids pensioneret. har arbejdet med landbrug førhen bland andet. (retter hovedsagligt da jeg har altid godt kunnet lide hårdt fysiks arbejde og hader skolen/uddannelser)

jeg er nu LINUX bruger og UNIX bruger og bruger det meste af min tid på min computer og læser meget om især UNIX som jeg er helt bidt af i perioder men jeg er dog stadig debian/gnu linux bruger hovedsageligt. (prøv engang imellem for sjovs skyld at lægge lidt mærke til hvodan os linux bruger har en stærk identifikation med vores fortrukne OS :))
har grå stær. forklare mine (ofte) stavefejl

Kode: Vælg alt

#include <stdio.h>
int main(int argc, char** argv) { int beer; for(beer = 100;beer > 0; beer--)printf("%d bottles of beer%s on the wall take %d down and pass it around \n",beer,beer == 1 ? "":"s",beer -1); return 0;}

Trolden75
Indlæg: 8
Tilmeldt: 8. maj 2009, 01:09
IRC nickname: Trolden
Geografisk sted: Viborg, Danmark

Re: Hvem er folk tråden..

Indlægaf Trolden75 » 22. jun 2009, 19:45

Så fandt jeg denne tråd.
Jeg er en efter eget sigende en mand på 33 år. Jeg er uddannet Teknisk Designer (i gamle dage teknisk tegner) og har i flere år tegnet alt fra små mindre kekaniske dimser til kæmpe store anlæg. Lige nu arbejder jeg som indkøbschef/produktions assistent/konstruktør på en mellemstor virksomhed i viborg. Jeg har altid været teknisk intereserret så det er en drøm for mig at arbejde med rustfast stål og maskiner og mange andre ting. Udover det har jeg altid været utrolig facineret af alle mulige gadgets og ting som kan gøre noget "af sig selv" selv de mest ubrulige dimser. Da jeg startede min uddannelse i 1999 skulle vi lære at tegne på en pc så vi skulle have noget grundlæggende viden omkring en pc, Problemet var, og dette er ikke en joke, da vores lærer bad os om at tænde pc'en anede jeg ikke hvordan. Siden har det ændret sig. Jeg startede med windows (må indrømme jeg kan ikke huske nøjagtig men tror det var 95). Første gang jeg prøvede GNU/Linux var omkring 2000 og det var SUSE. Jeg mener det var 8 elle 10 cd'er jeg hentede. Det var selvfølgelig med dualboot. Jeg kunne ikke rigtig forlige mig med det så det røg hurtigt ud igen. Omkring 2004 overtalte en ven mig til at prøve GNU/Linux igen og han hjalp mig med at installere Mandrake også med dualboot. Igen jeg var vist ikke rigtig klar for det forsvandt hurtigt igen.
Så endelig her for ca 6-7 mdr. siden fik jeg en pc af mit arbejde som skulle smides ud og valgte at installere openSUSE på den. Jeg var overbevist om at KDE det var lige mig så jeg forsøgte mig med flere forskellige distroer med KDE, Mandriva, Kubuntu, Mepis, PCLinuxOS osv. Der var ikke rigtig nogen af dem der (for mig) kørte ordentligt. Endelig installrede jeg Ubuntu 8.04 og så havde jeg fundet "mit" system.
Efter jeg har brugt Ubuntu og gnome kan jeg simpelthen ikke se hvad der er så meget mere "eyecandy" ved KDE. Det er muligt jeg ikke har evnerne til det men jeg kan ikke lave de samme indstillinger i KDE som jeg kan i Gnome. Ja der er selvfølgelig alle deres widgets men dem har jeg nu aldrig været meget for.
Nå jeg er meget glad for at jeg ikke dualbootede denne gang, jeg tog simpelthen en kold tyrker fra starten og det har jeg ikke fortrudt. Jeg er desværre nødt til at bruge Windows XP på arbejdet men hvad jeg overlever nok.
Nå ulempen ved sådan en tråd er at man kan risikere at jeg finder den og så kan i se, er jeg svær at stoppe igen.

FREEDOM NOT BEER TO ALL PEOPLE !!!

Jeg
Indlæg: 393
Tilmeldt: 20. apr 2008, 13:07
Geografisk sted: Århus

Re: Hvem er folk tråden..

Indlægaf Jeg » 23. jun 2009, 11:26

Hvad er der nu i vejen med øl?
Det er essentielt at systemimplementere en real-time ekspansionsgate i floppycontrollerchippen, så executiven ikke dead-locker BIOS'en når den looper i det handshakede interface-mode under initial diskboot!

Jarlen
Indlæg: 834
Tilmeldt: 1. jun 2008, 18:23
IRC nickname: Jarlen
Geografisk sted: København

Re: Hvem er folk tråden..

Indlægaf Jarlen » 23. jun 2009, 12:55

mmmm, øl.
jesperjarlskov.dk - Blog om Ubuntu, fri software og andet godt :-)

Mere kaffe
Indlæg: 14
Tilmeldt: 18. apr 2009, 15:37
IRC nickname: Mere kaffe

Re: Hvem er folk tråden..

Indlægaf Mere kaffe » 12. aug 2009, 14:35

Jeg er 23 år og læser statskundskab i Århus på 9. semester. Jeg har brugt Ubuntu i et år. Jeg kvittede Windows for 3 år siden til fordel for Mac. Nu forsøger jeg at kvitte OS X til fordel Ubuntu.

J!NXeD
Indlæg: 12
Tilmeldt: 20. mar 2009, 10:19
Geografisk sted: Vendsyssel

Re: Hvem er folk tråden..

Indlægaf J!NXeD » 8. okt 2009, 00:20

Harjdaws.

Lidt om lille mig. Er førtidspensionist, med en intens lidenskab for EDB, og har siddet foran 100vis af tastaturer siden Windows 3.10, og slåsset med DOS, og grønne monitorer... Min egen første PC var en gammel 286, mener jeg den hed... Det var dengang man glædede sig over sine "mange" ram, og "vildt store" harddisk... *LOL*

Jeg er 30, snart 31, og bor i det kolde Vendsyssel. Og har leget med Linux on/off i en del år, men har aldrig rigtigt fået taget mig sammen til og sætte mig ind i det, men har fået mange jeg kender på vognen... Og PT er det kun min blærbare som kører Linux Ubuntu Karma... Men når MicroSux stopper med og lave opdateringer til min XP 64 bit, så springer jeg fuldt med på vognen... Da jeg absolut ingen tiltro har til hverken Vista, eller 7... Ville ikke køre det på noget som helst... Er sikker på, at det ikke engang ville kunne trække en korrekt ligning på en lommeregner...

Well, nok om det... PT læser jeg mest posts, i et forsøg på og lære lidt... Men regner da med, at med tiden, skal i nok få set mere til mig ;)

Altid godt og vide, der er et skønt fora som dette på nettet til når man, har brug for help ;)

Jesper !

Rattus Norvegicus
Indlæg: 511
Tilmeldt: 9. maj 2009, 07:14
Geografisk sted: Albertslund

Re: Hvem er folk tråden..

Indlægaf Rattus Norvegicus » 8. okt 2009, 05:58

Jeg havde ikke lagt mærke til denne tråd før, men her kommer lidt om mig :)

Jeg er en ung herre på 33 år der er bosiddende i Albertslund, sammen med min dejlige kæreste og alle vores dyr.

Jeg er arbejdsløs og på kontanthjælp og har været dette siden siden maj 2008 (var på sygedagpenge frem til november 2008), men heldigvis fredet af kommunen pga. min dårlige ryg, som jeg har døjet med siden sommeren 2007 hvor jeg var impliceret i et harmonikasammenstød oppe ved Nykøbing Sjælland, og det blev blot forværret kraftigt i januar 2008 hvor jeg pga. isslag røg af vejen med 50 km/t i kassevogn og fik en tur ud over en mark :?

Og først for 3-4 uger siden fik jeg endelig svar på hvorfor jeg har kroniske rygsmerter... jeg har fået det der hedder en discusprotrusion L3/L4, hvilket oversat til dansk betyder en bagudbulning af discusskiven mellem 3. og 4. ryghvirvel (talt nedefra og op), og udbulningen presser ud på nervebanen i ryggen :(
Selve discusskiven er i løbet af de halvanden til 2 år der nu er gået blevet slidt, så lægerne nu overvejer meget kraftigt at operere mig i ryggen og indsætte skruer i de 2 nævnte ryghvirler, hvilket jeg er hamrende nervøs over, men samtidig vil være åben overfor, da jeg kun ønsker at slippe af med smerterne eller i det mindste få dem reduceret så meget at jeg ikke behøver tage smertestillende på daglig basis :?

Mig og kæresten har rigtigt mange dyr i vores 2 værelses lejlighed, og der er primært tale om gnavere og i særdeleshed vores begges største interesse, nemlig tamrotter...

I alt har vi:
Ca. 55 tamrotter (alle kæledyr... og vi avler KUN til kæl og sælger ikke til foder) :)
Ca. 20 alm. mus (heraf kun 2 hanner... avler heller ikke til foder her)
4 guldhamstere
5 europæiske dværgmus
2 marsvin
2 ørkenspringmus
1 kanin
2 katte

Dyrene er pt. fordelt på 22 bure, men i løbet af de kommende uger/måneder skulle vi gerne komme ned på max. 15-17 bure :)

Ud over alt dette er jeg også indehaver af GnaverForum.dk, som gennem dets snart 4 års eksistens har udviklet sig til at være Danmarks største forum, som omhandler gnavere som kæle- og hobbydyr, hvilket jeg er lidt stolt af :)

Og så har jeg mit rotteopdræt, Blackies Tamrotter, som er opkaldt efter min første rotte, som jeg købte for 9 år siden (slutningen af september 2000, og jeg har avlet siden november 2004,og samtlige hidtidige 22 kuld er solgt til kæledyrsejere og kæledyrsavlere, da jeg ikke vil sælge dem til foder eller foderavl, og der er tale om ialt ca. 200 rotteunger der er sat til verdenen på de 5 år, og jeg er kun brændt inde med indtil videre 4 unger... hvilket vel er ret flot taget i betragtning af at jeg tager 150 kr for en rotteunge 8)

Jeg er ikke den store haj til computere, men elsker dog at lære nyt, og især om Ubuntu og Linux, da jeg siden skiftet i foråret er blevet rigtigt glad for dette styresystem, og ALDRIG kunne drømme om at skifte tilbage til Mikroblød's Windåse, og er der ting jeg ikke kan køre uden Windåse (dvs. det heller ikke virker med Wine), ja så vil jeg hellere finde et alternativ der virker i Ubuntu eller helt undvære det :mrgreen:

Jeg har holder nemlig fast i at mine 2 nuværende pc'ere (hhv. stationær og bærbar) under ingen omstændigheder skal inficeres med Mikroblød-produkter...
Okay, det lyder som om at det er en sygdom a'la virus at have deres produkter på sin pc... og det mener jeg så også det er :P

Jeg er nok lidt ond når familie og venner spørger mig om hjælp til deres Windåse installationer fordi der er ting der driller dem, da jeg griner højt af dem og siger, at de selv har bedt om det ved at indstallere det lort, og endda har betalt dyre domme for det :oops:
(men jeg hjælper dem nu alligevel, hvis det er et problem jeg kan løse for dem) ;)

Ville bare ønske at folk var lettere at overbevise om at de skulle skifte til Linux i stedet, men det er desværre nok et ret velkendt problem for alle Linux brugere :?:

Nå, dette indlæg blev meget længere end ventet, så vil slutte her og hoppe tilbage under dynen... har alligevel en kattekilling der sidder på den anden side af stuedøren og jamrer sig over at jeg rejste mig og gik herind, nu hvor den lige lå så godt og puttede hos mig mens vi sov :mrgreen:
Hilsen Kenny

Rinus
Indlæg: 156
Tilmeldt: 23. okt 2007, 20:15
Geografisk sted: Horsens

Re: Hvem er folk tråden..

Indlægaf Rinus » 30. maj 2010, 21:03

Hej
jeg hedder Bent er 51 år og bor i Horsens. Startede med programerbar lommeregner Hp 25, texas osv. Købte så com 64 da den var til at betale. Med pc startede med dos 4 eller 5 som egentlig var ok. Da windows 3.1 kom var jeg lidt imponeret i starten; farver og lignende, men opdagede snart at den var langsom og meget ustabil. Mange fremmede programmer kørte dårligt på windows f. eks word perfect som var det bedste tekstbehandlingsprogram, fandt senere ud af at grunden til det kørte dårligt var at microsoft mange gange saboterede fremmede programmer. Men hd og ram producenter elskede windows. Ville gerne væk fra windows, men det begyndte først at være realistisk da alt om data have en knoppix cd med i bladet, brugte noget tid med live knoppix og skiftede til ubuntu da jeg stiftede bekendtskab med det.

Finn Bjerke
Indlæg: 1962
Tilmeldt: 7. sep 2009, 23:33
IRC nickname: finnbjerke
Geografisk sted: Moss Norge

Re: Hvem er folk tråden..

Indlægaf Finn Bjerke » 30. maj 2010, 23:59

Jeg er psykolog 50 år gammel jobber i Norge, fordi der er godejob vilkår i min branche heroppe. Min irritation over Windows førte til Ubuntu, som jeg er glad for. Hjælpsomheden på dette forum er ganske enestående, så det vil jeg samtidig gerne takke for.

Jeg savner et sequenserprogram som Cubase (et program hvor man kan lave musik "lag på lag" eller flerspors) og et par andre småting i Ubuntu, så jeg har stadig en windowsmaskine til det - ellers holder jeg mig til Ubuntuprogrammel og filosofi.
Kardemommeloven er en god ting.

Fragmo
Indlæg: 56
Tilmeldt: 10. feb 2010, 18:12
Geografisk sted: Randers

Re: Hvem er folk tråden..

Indlægaf Fragmo » 17. jun 2010, 12:09

Nårh ja når man nu bruger forum....
Jeg hedder Bjarne, er 41 og bor i Randers. Uddannet indenfor Radio/tv men arbejdet som teleteknikker i noget tid... Lige nu går jeg arbejdsløs (flexjobber).... Startede på Ubuntu i Januar tror jeg nok,, for at prøve noget nyt og var træt af konstante opdateringer og virusprogrammer..... Idag er windåse et virtuel program der er der fordi jeg ka...
Min første comp var en ZX81,,, 1k ram :lol:

jhg
Indlæg: 9
Tilmeldt: 22. jun 2010, 09:04
IRC nickname: Jakob
Geografisk sted: Hvidovre

Re: Hvem er folk tråden..

Indlægaf jhg » 25. jun 2010, 10:20

Jeg har først lige set denne tråd nu :D

Jeg er 38 år og er autodidakt Java udvikler med 11 års professionel erfaring. Jeg har haft en Linux server i snart 10 år de seneste 4 på Ubuntu og er både professionelt og privat meget opensource interesseret. Jeg er dog rimelig grøn på desktoppen. Jeg har flere gange forsøgt mig ud i at have en Linux klient men da jeg altid har spillet meget computer er jeg lige så stille vendt tilbage til windows hvergang :roll: Nu spiller jeg ikke så meget mere og der går nu flere uger imellem at jeg starter op i windows 8) Jeg har nok lært mere om Linux de seneste 4 mdr end jeg har lært de sidste 10 år :D

Jeg har først for nyligt fundet ud af at Ubuntu Danmark eksisterer og er således lige meldt på forum. Er der andre gode ting man burde blive medlem af for at komme tættere på communitiet?

/Jakob

Tilbage til "Ubuntu Danmark"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster