Adsense på forummet

Alt omkring ubuntudanmark.dk
Pihl
Indlæg: 1045
Tilmeldt: 13. sep 2006, 15:35
IRC nickname: mpih
Geografisk sted: Århus

Adsense på forummet

Indlægaf Pihl » 14. feb 2007, 20:55

Kære alle

Det har længe været under overvejelse at indføre Google Adsense (tekstannoncer) på sidens forum. Udover at kunne betale for sidens omkostninger til hosting, som dog ikke er væsentligt endnu, og det stadig støt stigende antal daglige brugere, så kunne det også medvirke til at sætte Ubuntu (Danmark) lidt i offensiven.

Det er tanken, at Adsense indtægter på siden kunne bruges til opsætte reklamer rundt omkring på det danske internet, måske i form af Adwords eller en anden type banner. Ikke med tanke på at omvende en masse Windows brugere til Ubuntu, men ganske enkelt øge kendskabet til navnet og produktet Ubuntu. Det er trods alt lettere at overbevise folk om at prøve Ubuntu, hvis de har hørt om det før.

Med andre kunne det give os nogle muligheder, som vi ikke tidligere har haft. De næste to år er officielt XP-til-Vista år, og det er i disse år, at Ubuntu og Linux generelt skal bevise sig selv og vinde fodfæste. Det er en udbredt holdning i Open Source miljøet, og hos OSS-guru'en Eric Raymond i særdeleshed, at Linux SKAL vinde markedsfæste inden det endelige skifte til 64-bit arkitektur. Hvis dette skal lade sig gøre, SKAL vi i offensiven. Gode argumenter er ikke altid nok i sig selv.

Jeg håber på forumbrugernes opbakning til dette. Er der massive protester, vil vi naturligvis ikke indføre Adsense på forummet, men det vil dog give os helt nye muligheder.
Det bestræbes selvfølgelig også på, at de gøres så 'non-obtrusive' som muligt, altså at de ikke skal genere, men det er klart, at de bliver nødt til at være synlige for at virke.
Jeg har vendt dette emne med nogle af forummets mest aktive folk, og der ser ikke ud til at være nogen modstand mod det. Tværtimod møder jeg enighed i synspunktet om at vi skal være mere offensive.

Hvis i kommer med positive tilkendegivelser, vil vi i de kommende dage eller weekenden implementere koden. Og der er selvfølgelig mulighed for at ændre placeringerne, hvis det skulle vise sig, at de generer for meget. Jeg har allerede testet kode og kodeplacering, men det er naturligvis noget helt andet, når det fungerer 'live'.

Så hvad siger i? Foreslag til gode offensive strategier modtages også.. :D

(Jeg kan i øvrigt også den kommende tid løfte sløret for 'ting', som giver noge tilbage tilbage til forummets brugere og dets community, og som ikke bare er en 'byrde' for det. 8) )

Asathoor
Indlæg: 6
Tilmeldt: 14. okt 2007, 15:26
Geografisk sted: Viby J

Re: Adsense på forummet

Indlægaf Asathoor » 14. okt 2007, 15:40

[quote="Pihl"]Kære alle

Det har længe været under overvejelse at indføre Google Adsense (tekstannoncer) på sidens forum. Udover at kunne betale for sidens omkostninger til hosting, som dog ikke er væsentligt endnu, og det stadig støt stigende antal daglige brugere, så kunne det også medvirke til at sætte Ubuntu (Danmark) lidt i offensiven.

AdSense og lignende er IMHO en pestilens. Jeg ville vælge et andet forum, hvis siden skæmmes af rædselsfulde reklamer.
med venlig hilsen,

Asathoor
[Ubuntu 7.04]

Wikzo
Indlæg: 609
Tilmeldt: 24. nov 2006, 13:59
Geografisk sted: Århus N

Adsense på forummet

Indlægaf Wikzo » 15. okt 2007, 21:08

Hvis reklamerne ikke er alt for store/placeret på dårlige steder, vil det ikke gøre mig noget. I får nogle indtæger til at drive siden, og Ubuntu bliver forhåbentlig mere kendt :)
Billede

Xalar
Indlæg: 87
Tilmeldt: 3. dec 2006, 11:46
Geografisk sted: Dragør, Vestamager, København

Adsense på forummet

Indlægaf Xalar » 15. okt 2007, 21:33

Jeg ville ikke have noget imod det. Det vil netop have langt flere fordele end ulemper. :)

@ Asathoor: Brug AdBlock :wink:.

Artificial Intelligence
Indlæg: 2098
Tilmeldt: 18. nov 2006, 10:21
Geografisk sted: Køge

Adsense på forummet

Indlægaf Artificial Intelligence » 15. okt 2007, 21:47

Næh, lad os købe store reklamer skilte på HT busserne 8)

Xalar
Indlæg: 87
Tilmeldt: 3. dec 2006, 11:46
Geografisk sted: Dragør, Vestamager, København

Adsense på forummet

Indlægaf Xalar » 15. okt 2007, 22:28

Artificial Intelligence skrev:Næh, lad os købe store reklamer skilte på HT busserne 8)


Ja, yderst effektiv reklame, men betaler du gildet? :D

Volle
Indlæg: 334
Tilmeldt: 19. maj 2007, 08:23
Geografisk sted: Odense

Adsense på forummet

Indlægaf Volle » 16. okt 2007, 01:34

1. Få sponseret en ordentlig stak streamers med Ubuntu.
2. Stil op sammen med dem som udlevere gratis-aviser til cyklister om morgenen på gaderne.
3. klask streameren på ryggen af cyklisterne.

Fri sotfware og transport. *S*

oo00OO ( den ide burde da gi'en flaske rødvin )
Mvh Volle
Hardy Heron 8.04 - Compiz Fusion på Zepto 6214

tbresson
Indlæg: 358
Tilmeldt: 12. apr 2007, 08:39

Adsense på forummet

Indlægaf tbresson » 16. okt 2007, 15:27

Jeg må indrømme jeg synes selv ikke er reklamer hører hjemme på nettet. Mange reklamer kan dog fylde godt uden at generer - selv tænker jeg sjældent over de links, der kommer ud til højre ved søgning på Google.

Personligt er jeg tilhænger at at være reklameri, men hvis der er udgifter i forbindelse med at drive det her, og de ansvarlige ikke føler de gider lægge deres egne penge i det kan jeg også godt forstå det.

Det må blive implementeringen der afgør om jeg gider være her mere eller ej - jeg håber selvfølgelig jeg fortsat kan hjælpe folk herinde, da jeg synes initiativet er godt.

Tilbage til "Ubuntu Danmark"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster