wiki.ubuntu-dk.org ?

Alt omkring ubuntudanmark.dk
lath
Indlæg: 5095
Tilmeldt: 27. apr 2008, 02:16
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

wiki.ubuntu-dk.org ?

Indlægaf lath » 21. aug 2014, 15:16

Jeg fik idag, den 21. august 2014 kl 07:46 en email notifikation om at der var nye emner i en tråd.
Email notafikationen begynder med MessageID: 765946919f661c2e49bd16819d4535bd

Det er ikke så mærkeligt at jeg modtager email notifikationer - det gør jeg så tit, men domænet i linksene var ændret sådan at de startede med wiki.ubuntu-dk.org.

Samtidigt var der også en certifikat advarsel.

Både den email notifikation og senere email notifikationer er alle fra ubuntudk.ubuntudanmark.dk, men alligevel - hvorfor blev der sendt en email notafikation ud med links til et andet domæne: (https://wiki.ubuntu-dk.org)?

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags

Brugeravatar
NickyThomassen
Admin
Indlæg: 3650
Tilmeldt: 5. mar 2010, 19:58
IRC nickname: nicky
Geografisk sted: 192.168.20.42

Re: wiki.ubuntu-dk.org ?

Indlægaf NickyThomassen » 21. aug 2014, 17:15

Ja, det er faktisk en smule underligt.

Det er rigtigt at e-mail-serveren sendte den e-mail i morges, og at den stammer fra Apache webserveren. Mere kan der desværre ikke ses i log-filerne på serveren.

wiki.ubuntu-dk.org's A-record peger på foreningens VPS, og da Apaches standard vhost nu er den krypteret side med forummet, så er det den side der bliver indlæst, da jeg ikke har lavet en omdirigering på domænenavnet. Jeg vidste ikke at det pegede på VPS'en, så det fikser jeg lige en af dagene.

Det er også det der udløser certifikat-fejlen, da vores certifikat kun gælder til ubuntudanmark.dk-domænet.