IRC-møde

Alt omkring ubuntudanmark.dk
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

IRC-møde

Indlægaf Christian.Arvai » 29. jul 2014, 20:02

Hej alle

Der er IRC-møde NU kl 20 i IRC-rummet #ubuntu-dk-moede på Freenode irc netværket.

Hvis du ikke har nogen irc-klient kan åbne dette link for at åbne en web-klient så du kan deltage i mødet:
http://webchat.freenode.net/?channels=%23ubuntu-dk-moede
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing

lath
Indlæg: 5095
Tilmeldt: 27. apr 2008, 02:16
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: IRC-møde

Indlægaf lath » 29. jul 2014, 23:54

Christian.Arvai skrev:Hej alle

Der er IRC-møde NU kl 20 i IRC-rummet #ubuntu-dk-moede på Freenode irc netværket.

Hvis du ikke har nogen irc-klient kan åbne dette link for at åbne en web-klient så du kan deltage i mødet:
http://webchat.freenode.net/?channels=%23ubuntu-dk-moede


Dammed!
Kunne man ikke komme med et nyt mødetidpunkt i noget bedre tid? F.eks skrive om det Bestyelsesforummet?

Jeg tjekker dagligt Aktive emner
Jeg har en hurtigt link i min bogmærke-linje, der tager mig direkte til "Vis aktive emner", så det er nemt for mig at gøre det.

Jeg har indtil nu fået møde invitationer via Google+ - det virker fint, blandt andet kan jeg gemme et møde i min kalender på mobilen, og i bonus så Google sender endda huske SMSer - og det er gratis!

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: IRC-møde

Indlægaf AJenbo » 30. jul 2014, 11:32

Der har været meldt ud om det på facebook og andre kanaler, og sp er det jo også fast dato for møde hver måned.

Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: IRC-møde

Indlægaf Christian.Arvai » 30. jul 2014, 15:43

lath skrev:
Christian.Arvai skrev:Hej alle

Der er IRC-møde NU kl 20 i IRC-rummet #ubuntu-dk-moede på Freenode irc netværket.

Hvis du ikke har nogen irc-klient kan åbne dette link for at åbne en web-klient så du kan deltage i mødet:
http://webchat.freenode.net/?channels=%23ubuntu-dk-moede


Dammed!
Kunne man ikke komme med et nyt mødetidpunkt i noget bedre tid? F.eks skrive om det Bestyelsesforummet?

Jeg tjekker dagligt Aktive emner
Jeg har en hurtigt link i min bogmærke-linje, der tager mig direkte til "Vis aktive emner", så det er nemt for mig at gøre det.

Jeg har indtil nu fået møde invitationer via Google+ - det virker fint, blandt andet kan jeg gemme et møde i min kalender på mobilen, og i bonus så Google sender endda huske SMSer - og det er gratis!

/Lars

Jeg kom først selv i tanke om det 3 minutter før mødet, så det kneb lidt med tiden denne gang ;)
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing

lath
Indlæg: 5095
Tilmeldt: 27. apr 2008, 02:16
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: IRC-møde

Indlægaf lath » 30. jul 2014, 18:55

AJenbo skrev:Der har været meldt ud om det på facebook og andre kanaler, og sp er det jo også fast dato for møde hver måned.

Please, lad være med at antage at alle bruger nogen som helst tid på Facebook.

Hvad er "andre kanaler"?

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: IRC-møde

Indlægaf AJenbo » 30. jul 2014, 19:27

lath skrev:
AJenbo skrev:Der har været meldt ud om det på facebook og andre kanaler, og sp er det jo også fast dato for møde hver måned.

Please, lad være med at antage at alle bruger nogen som helst tid på Facebook.

Hvad er "andre kanaler"?

/Lars

Du kan jo også bare skrive det ned i din egen kalender

Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: IRC-møde

Indlægaf Christian.Arvai » 31. jul 2014, 17:01

Det var også varslet i god tid på selve kanalen. Topic #ubuntu-dk-moede
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing

lath
Indlæg: 5095
Tilmeldt: 27. apr 2008, 02:16
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: IRC-møde

Indlægaf lath » 31. jul 2014, 17:10

Christian.Arvai skrev:Det var også varslet i god tid på selve kanalen. Topic #ubuntu-dk-moede

Hmm, ok - den vil jeg sætte kanalen ind i farvoritter og muligvis huske at tjekke dato+tid - om end ikke andet vil jeg nok opdage at der er trafik på den kanal på selve mødetidspunktet.

Det jeg tænker på er at det nogenlunde nemt bør kunne kodes, sådan at xchat indikator popper op med en meddelelse ved pludselig meget traffik på en bestemt IRC kanal.

/Lars
Senest rettet af lath 31. jul 2014, 17:14, rettet i alt 1 gang.
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags

Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: IRC-møde

Indlægaf Christian.Arvai » 31. jul 2014, 17:13

Så vidt at jeg husker så kan Xchat indstilles, sådan at der gives besked ved enhver aktivetet på en kanal, hvilket kan indstilles for hver enkelt. Du kan da lige joine kanalen nu, og så kan vi teste og indstille det sammen (jeg er på nu).
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing

Tilbage til "Ubuntu Danmark"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster