Howto sektion

Alt omkring ubuntudanmark.dk
the slayer
Indlæg: 29
Tilmeldt: 19. jan 2007, 17:46

Howto sektion

Indlægaf the slayer » 21. jan 2007, 14:15

Ville det ikke være en god ide, efterhånden som howto sektionen vokser, at ligge dem ud på forsiden?

Pihl
Indlæg: 1045
Tilmeldt: 13. sep 2006, 15:35
IRC nickname: mpih
Geografisk sted: Århus

Howto sektion

Indlægaf Pihl » 21. jan 2007, 14:29

Jo, det foreslog Spook mig også. Der er dog nogle problemer i at gøre det.

Det er jo rart nok at beholde dem i forummet, så folk kan komme med kommentarer osv til dem, fx i tilfælde af at noget ikke virker som det skal. Hvordan undgår vi at have samme information to steder, for der er ingen grund til at 'overplastre' siden med samme information.

Derudover er det noget, som kræver meget vedligeholdelse; særligt når Ubuntu bliver opdateret hvert halve år. Skal guidsene så alle checkes igennem for om de passer med den ny Ubuntu.
Rædselseksemplet på dette er http://ubuntuguide.org, som på et tidspunkt ikke længere blev ordentligt opdateret. Det betød at halvdelen af informationen på siden virke som det skulle, mens den anden halvdel var for gammel. Problemet er dog løst nu...

Derimod har guides i forummet den fordel, at man kan søge direkte på siden efter det (hvis man ikke kender Google tricks).

Men altså, jeg ved ikke. Hvis der er nogle overbevisende fordele ved det, så skal vi naturligvis gøre det.

the slayer
Indlæg: 29
Tilmeldt: 19. jan 2007, 17:46

Howto sektion

Indlægaf the slayer » 21. jan 2007, 15:56

Jeg tror du fik fjernet, de fleste fordele:-)
Den eneste fordel, jeg lige umiddlebart kan se, er at det er mere besværligt at underbygge forumindlæg, med billeder.

Tilbage til "Ubuntu Danmark"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster