Et nyt og forbedret ubuntudanmark.dk (i teknisk forstand)

Alt omkring ubuntudanmark.dk
ksor
Indlæg: 277
Tilmeldt: 29. apr 2013, 11:15
IRC nickname: KSor
Geografisk sted: Århus V

Re: Et nyt og forbedret ubuntudanmark.dk (i teknisk forstand

Indlægaf ksor » 1. maj 2014, 19:47

larsbj skrev:
ksor skrev:
AJenbo skrev:Det kan også være et plugin, eller en udvidelse du anvender. Siden her køre også med HTTPS hvilket kan gøre at nogle browsere er mere tilbøjelig til at glemme indholdet af sikkerhedsmæssige årsager.

-
Jamen nu kører jeg KUN FireFox og i en version direkte efter installation - jeg har INTET rettet - så må vi se, hvad der sker


Hvilke indstillinger har du i "Indstillinger"->"sikkerhed"

Hvilke plugins har du i "tilføjelser"->"udvidelser" og ->"Plugins"

Jeg er sådan lidt paranoia så jeg har sat "Indstillinger"->"sikkerhed" til at slette cookies hver gang jeg lukker Firefox ned. Det gør at jeg skal logge ind med brugernavn og password stort set alle steder. Det mest irriterende er dog at jp.dk spørger om den samme brugerundersøgelse igen og igen. Men jeg lever med det.


Nu synes jeg vi forurener denne tråd med dette logon/cookies OG man kan heller ikke her indsætte screendumps - er det ikke bedre at starte en tråd "ude i de normale forum" - jeg kan næsten ikke overskue at skulle til at skrive mig ud at den forklaring, som kunne klares med et par velvalgte screendumps.
Mvh
KSor, Århus V
Skype: keldsor

ksor
Indlæg: 277
Tilmeldt: 29. apr 2013, 11:15
IRC nickname: KSor
Geografisk sted: Århus V

Re: Et nyt og forbedret ubuntudanmark.dk (i teknisk forstand

Indlægaf ksor » 1. maj 2014, 19:55

Kurt Christensen skrev:Og nu tilbage med kun den forskel at det er 14.04 og jeg skal logge ind, ikke at det er et stort problem, men dog underligt.


Jeg synes det er et KÆMPE problem løs det på den ene eller anden må, så det er ude af verden - så kan vi komme videre og det sker ALDRIG mere, at nogen får de problemer igen ... eller hvordan er det nu ... det er i hvert fald bedre, at løse det.
Mvh
KSor, Århus V
Skype: keldsor

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Et nyt og forbedret ubuntudanmark.dk (i teknisk forstand

Indlægaf AJenbo » 1. maj 2014, 22:43

larsbj skrev:Der er en ting jeg har underet mig. Jeg har brugt ubuntu siden 2008 stykker og brugt ubuntuforums.org. I dag tænkte jeg okay, lad mig prøve den danske side og se hvad der sker her. Jeg prøvede at logge ind med SSO fra ubuntu, men det lykkedes ikke rigtig her. Så jeg var nødt til at oprette ny bruger og password. Eller har jeg misforstået noget ?

Vi started med at tilføje SSO, men det fungerede ikke særlig godt og slet ikke sammen med sammenlægningen af WP og phpBB, det er vært nok at få tingende til at hænge sammen som de er nu.

ksor skrev:Nu synes jeg vi forurener denne tråd med dette logon/cookies OG man kan heller ikke her indsætte screendumps - er det ikke bedre at starte en tråd "ude i de normale forum" - jeg kan næsten ikke overskue at skulle til at skrive mig ud at den forklaring, som kunne klares med et par velvalgte screendumps.

Jeg kan ikke se der skulle være problemer med at vedhæfte skræmbilleder, men jeg syndes det ville være fint om der blev oprettet et særskilt emne da det der bliver snakket om nu jo ikke rigtig ha noget med det oprindelige emne at gøre.

ksor
Indlæg: 277
Tilmeldt: 29. apr 2013, 11:15
IRC nickname: KSor
Geografisk sted: Århus V

Re: Et nyt og forbedret ubuntudanmark.dk (i teknisk forstand

Indlægaf ksor » 2. maj 2014, 05:59

AJenbo skrev:[
Jeg kan ikke se der skulle være problemer med at vedhæfte skræmbilleder, men jeg syndes det ville være fint om der blev oprettet et særskilt emne da det der bliver snakket om nu jo ikke rigtig ha noget med det oprindelige emne at gøre.


De gange, hvor jeg har haft brug for at vedhæfte et screendump, ja, der har knappen simpelthen IKKE været på skærmen !

(Jeg bruger FireFox seneste version - går jeg ud fra - og det var meget vindstille, så den kan ikke være blæst væk !)

Af gode grunde kan jeg ikke vise et screendump, når knappen ikke er der.

Jeg har før manglet knapperne "Vis prøve" og "Udfør" ved skrivning af disse indlæg, men det var i IE, og der sagde du, at systemet ikke var afprøvet i IE - derfor gik jeg over til mere og mere at bruge FireFox - det hjalp sgu' ikke meget - her kommer mystikken bare frem til overfladen på andre punkter. Pådet seneste er jeg gået skridtet videre, og sidder ved en Lubuntu 14.04 og skriver i forum via Firefox.
Mvh
KSor, Århus V
Skype: keldsor

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Et nyt og forbedret ubuntudanmark.dk (i teknisk forstand

Indlægaf AJenbo » 2. maj 2014, 13:13

Jeg køre Firefox 29, det kan være almindelige brugere ikke har rettighed til at vedhæfte billeder til oplæg. Det er ikke mig der har sat de rettigheder op så det kan jeg ikke helt svare på. Hvis du kan beskrive hvordan man kan komme til en side hvor Vis prøve og Udfør mangler i Firefox (eller Chrome/Opera) skal jeg meget gerne se på at løse fejlen.

ksor
Indlæg: 277
Tilmeldt: 29. apr 2013, 11:15
IRC nickname: KSor
Geografisk sted: Århus V

Re: Et nyt og forbedret ubuntudanmark.dk (i teknisk forstand

Indlægaf ksor » 2. maj 2014, 13:41

AJenbo skrev:Jeg køre Firefox 29, det kan være almindelige brugere ikke har rettighed til at vedhæfte billeder til oplæg. Det er ikke mig der har sat de rettigheder op så det kan jeg ikke helt svare på. Hvis du kan beskrive hvordan man kan komme til en side hvor Vis prøve og Udfør mangler i Firefox (eller Chrome/Opera) skal jeg meget gerne se på at løse fejlen.


Jamen, når nu jeg ved det kan forekomme, vil jeg da i situationen få taget et screendump og på alle tænkelige måder forsøge at få det fremlagt her. Men som sagt optræder det jo kun, når ... ja, bare jeg vidste det ... så det er lidt svært at dokumentere ... og dermed ligeså svært at rette, det er jeg da godt klar over.
Mvh
KSor, Århus V
Skype: keldsor

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Et nyt og forbedret ubuntudanmark.dk (i teknisk forstand

Indlægaf AJenbo » 2. maj 2014, 13:50

skærmbilledet er ikke så vigtigt for mig, blot hvordan man udløser problemet.

Tilbage til "Ubuntu Danmark"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster