Vedligeholdelse af ubuntudanmark.dk

Alt omkring ubuntudanmark.dk
Brugeravatar
Blueeyez
Forfatter
Indlæg: 885
Tilmeldt: 24. jul 2012, 21:33
IRC nickname: Blueeyez

Vedligeholdelse af ubuntudanmark.dk

Indlægaf Blueeyez » 12. mar 2014, 19:56

Ville blot høre om hvem der administrere ubuntudanmark og om der sker noget på den front?

Ja jeg prøver og få lidt gang i Ubuntudanmark.dk ;-)
Endte på jeres podcast side, men de virker ikke, så tænkte på om der vil ske en "oprydning" engang?

Ved godt mange af jer nok har travlt, men gør lidt ondt af se/føle at ubuntudanmark.dk er så stille stående...:/
* Linux Ubuntu 16.04 64 bit - I3, 4 GB DDR3 1600Mhz, intel 7260AC dual band wifi, Samsung EVO 850 250 GB SSD. - Abook Z510
* Asustor nas: AS-202T, AS-202TE & AS-604T
https://linuxviden.dk

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Vedligeholdelse af ubuntudanmark.dk

Indlægaf AJenbo » 13. mar 2014, 02:16

Den teknisk del er dem med røde navne, dvs NickyThomassen og mig.
Nyt indhold er folk med blåt navn.
Redaktør er folk med grønt navn.

Da dette drejer sig om nogle filer der er forsvundet fra serveren falder den til admin. Jeg skal prøve at se om jeg har et backup hvor filerne er der.

Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: Vedligeholdelse af ubuntudanmark.dk

Indlægaf Christian.Arvai » 13. mar 2014, 06:08

Hmmm, er jeg blevet degraderet i løbet af den sidste uge? :P Anders og Nicky plejer primært at beskæftige sig med den dybere tekniske del, hvor at jeg mest er omkring forum og guides/artikler.

En uddybning af den blå farve er at, de er medlemmer af foreningens bestyrelse. Der er dog overlap, da alle nuværende admins også er valgt ind i bestyrelsen.

Man kan godt sige at, det er admins ansvar at holde ubuntudanmark.dk opdateret, men selv efter snart 6 år herinde, har jeg ikke 100% overblik over, om alt indholdet er opdateret. Af denne årsag er det godt at fællesskabet, som i dette tilfælde trådstarter, gør opmærksom på forældede sider, sådan at vi kan få det rettet.
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing

Brugeravatar
Blueeyez
Forfatter
Indlæg: 885
Tilmeldt: 24. jul 2012, 21:33
IRC nickname: Blueeyez

Re: Vedligeholdelse af ubuntudanmark.dk

Indlægaf Blueeyez » 13. mar 2014, 19:14

Synes der er en del der trænger til og blive opdateret, men jeg ved godt i os har et liv ved siden af ;-)

Jeg kunne os godt tænke mig at opfordre jer til at lave et nyt forum der minder om eksperten.dk's ikke at vi behøver point herinde, men på deres forum side kan man nemt i toppen tilgå de mest aktive tråde.. Herinde virker det lidt uoverskueligt og synes mange tråde er ret gamle / døde og de burde da næsten flyttes til et ældre arkiv medmindre de er under guides som bør opdeles i versioner (hvis en guide er forældet er der jo ikke meget ved at se den sammen med guides der understøtter Ubuntu 13.10)

(Ønsker i sidste ende blot et aktivt forum som er optimalt for alle også jer admins :D)

jeg ved eksperten.dk vidst bruger xoops eller oops eller noget i den stil..
* Linux Ubuntu 16.04 64 bit - I3, 4 GB DDR3 1600Mhz, intel 7260AC dual band wifi, Samsung EVO 850 250 GB SSD. - Abook Z510
* Asustor nas: AS-202T, AS-202TE & AS-604T
https://linuxviden.dk

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Vedligeholdelse af ubuntudanmark.dk

Indlægaf AJenbo » 13. mar 2014, 19:37

Jeg bruger ofte aktive emner til at se de ... aktive emner:
https://ubuntudanmark.dk/forum/search.php?search_id=active_topics
Med undtagelse af opslag så er det da også de emner med seneste indlæg der ligger øverst i hver forum sektion?

Vi har før haft kigget på at migere til en andet forum, men valgt at blive ved phpBB da det ville være trist at skulle slette alle eksisterende brugere og indlæg, eller for problematisk at overføre dem til et andet forum software. Der er dog mange ting der kan gøres med phpBB for at borbedre oplevelsen, men det største problem er at finde nogle udvikler med til til at sætte tingende op og vedligeholde det hele.

zob
Redaktør
Indlæg: 4430
Tilmeldt: 6. jan 2009, 22:01
Geografisk sted: København

Re: Vedligeholdelse af ubuntudanmark.dk

Indlægaf zob » 13. mar 2014, 19:43

Jeg vil også anbefale "aktive emner". Der er altid et link i toppen af forum hovedside og også i underfora. Desværre ikke inde i de enkelte tråde (så du kan ikke se den fra den side hvor du læser dette). Det var der engang inden vi fik nyt forum. Det var tider.
Ny har jeg så måttet æde den (at vi ikke kan få det link igen) og har lavet et bogmærke til formålet.

Brugeravatar
Blueeyez
Forfatter
Indlæg: 885
Tilmeldt: 24. jul 2012, 21:33
IRC nickname: Blueeyez

Re: Vedligeholdelse af ubuntudanmark.dk

Indlægaf Blueeyez » 13. mar 2014, 21:59

Den vil blive brugt flittigt :D
* Linux Ubuntu 16.04 64 bit - I3, 4 GB DDR3 1600Mhz, intel 7260AC dual band wifi, Samsung EVO 850 250 GB SSD. - Abook Z510
* Asustor nas: AS-202T, AS-202TE & AS-604T
https://linuxviden.dk

Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: Vedligeholdelse af ubuntudanmark.dk

Indlægaf Christian.Arvai » 14. mar 2014, 00:49

Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing

Brugeravatar
Blueeyez
Forfatter
Indlæg: 885
Tilmeldt: 24. jul 2012, 21:33
IRC nickname: Blueeyez

Re: Vedligeholdelse af ubuntudanmark.dk

Indlægaf Blueeyez » 14. mar 2014, 07:22

Der er altså funktioner herinde der burde gøres mere tydelige ;)
Den med feed, burde være ovenfor indlægs kategorierne ligesom aktive emner er :)
* Linux Ubuntu 16.04 64 bit - I3, 4 GB DDR3 1600Mhz, intel 7260AC dual band wifi, Samsung EVO 850 250 GB SSD. - Abook Z510
* Asustor nas: AS-202T, AS-202TE & AS-604T
https://linuxviden.dk

Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: Vedligeholdelse af ubuntudanmark.dk

Indlægaf Christian.Arvai » 14. mar 2014, 07:29

Blueeyez skrev:Der er altså funktioner herinde der burde gøres mere tydelige ;)
Den med feed, burde være ovenfor indlægs kategorierne ligesom aktive emner er :)

Der er vi så ikke helt enige, men jeg kan godt få den tydeliggjort på forsiden :)
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing

Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: Vedligeholdelse af ubuntudanmark.dk

Indlægaf Christian.Arvai » 14. mar 2014, 07:32

zob skrev:Jeg vil også anbefale "aktive emner". Der er altid et link i toppen af forum hovedside og også i underfora. Desværre ikke inde i de enkelte tråde (så du kan ikke se den fra den side hvor du læser dette). Det var der engang inden vi fik nyt forum. Det var tider.
Ny har jeg så måttet æde den (at vi ikke kan få det link igen) og har lavet et bogmærke til formålet.

Hvis at jeg lige ligger kasketten, så savner jeg som aktiv skribent af guides/artikler absolut ikke det gamle forum. Det var mildt sagt ubrugeligt til at lave gode artikler i :|
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing

zob
Redaktør
Indlæg: 4430
Tilmeldt: 6. jan 2009, 22:01
Geografisk sted: København

Re: Vedligeholdelse af ubuntudanmark.dk

Indlægaf zob » 14. mar 2014, 11:09

Jeg savner heller ikke det gamle forum. Jeg savner bare det link. Kun det. Intet andet fra det gamle forum.

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Vedligeholdelse af ubuntudanmark.dk

Indlægaf AJenbo » 14. mar 2014, 13:16

Blueeyez skrev:Den med feed, burde være ovenfor indlægs kategorierne ligesom aktive emner er :)

Der er forskellige feeds for hver forum sektion. Vi informere browseren om linket, men for nogle år siden valgte næsten samtlige browsere ikke længere at fremhæve en sides feeds.

Brugeravatar
Kurt Christensen
Indlæg: 2246
Tilmeldt: 12. feb 2011, 13:22
IRC nickname: How to be me

Re: Vedligeholdelse af ubuntudanmark.dk

Indlægaf Kurt Christensen » 14. mar 2014, 13:38

Christian.Arvai skrev:Vi har også Feed https://ubuntudanmark.dk/forum/feed.php

Hvad er det der feeds godt for, jeg får bare en masse kodeskrift frem når jeg trykker på linket?
Når lejligheden byder sig.

zob
Redaktør
Indlæg: 4430
Tilmeldt: 6. jan 2009, 22:01
Geografisk sted: København

Re: Vedligeholdelse af ubuntudanmark.dk

Indlægaf zob » 14. mar 2014, 14:20

Hvis du klikker på linket i firefox burde du få en mulighed for at "subscribe" med live bookmarks, og hvis du vælge at lægge den på Bookmarks Toolbar, så har du et fint link til alle de nyeste emner. Men det er bare et eksempel, der er utallige måder at abonnere på.

Tilbage til "Ubuntu Danmark"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster