Hjælp søges/ Problem løst

Alt omkring ubuntudanmark.dk

Er forslaget i denne tråd en idé du støtter?

Afstemning sluttede 20. dec 2007, 15:43

Ja
7
88%
Nej
1
13%
 
Afgivne stemmer: 8

sådanUBUNTU
Indlæg: 901
Tilmeldt: 18. nov 2007, 00:25
Geografisk sted: Valby

Hjælp søges/ Problem løst

Indlægaf sådanUBUNTU » 13. dec 2007, 15:41

Jeg har et forslag, som måske kan være til gavn. Kunne man ikke markere tråde, hvor man spørger om hjælp med et "hjælp søges" i enden af overskriften og tråde, hvor problemet er løst kunne spørgeren redigere overskriften til "problem løst"? Løsningen kræver naturligvis at spørgeren påmindes om at ændre overskriften, hvis han/hun ikke selv husker det. Måske kan man indarbejde dette i forummets "ordensregler".

To gode grunde:

1) Giver overblik over, i hvilke tråde der er brug for hjælp. Ikke alle har tid/lyst til at læse alle tråde, hvis løsningen er fundet.

2) Når nye brugere logger på forum, kan det se ud, som om der er farligt mange problemer med Ubuntu, hvis man bare skimmer trådene. Ved at markere tråde med "problem løst" giver det et mere nuanceret og positivt indtryk af ubuntu og forummets formåen.

Jeg argumenterer ikke for, at man skal gennemgå eksisterende tråde (medmindre administrator har lyst - selvfølgelig ;-)).

Hvad synes I om idéen? Bare et forslag...

Wrapper
Indlæg: 777
Tilmeldt: 20. nov 2006, 21:04
Geografisk sted: Århus, Denmark

Hjælp søges/ Problem løst

Indlægaf Wrapper » 13. dec 2007, 15:57

Ideen er god - og jeg har selv tænkt over det et par gange...
Men det vil ikke blive vedligeholdt, det bedste ville være hvis man som man kan på kandu.dk hvor man har mulighed for at sætte hak ved det svar der løser ens problem...
Billede

Billede

sådanUBUNTU
Indlæg: 901
Tilmeldt: 18. nov 2007, 00:25
Geografisk sted: Valby

Hjælp søges/ Problem løst

Indlægaf sådanUBUNTU » 13. dec 2007, 17:26

Det behøver vel hverken håndhæves konsekvent eller vedligeholdes. En del brugere vil sikkert støtte initiativet og markere deres indlæg, hvis de bliver opfordret til det. Ét markeret indlæg, er ét bidrag til overskuelighed.

Indtil vi får en anden permanent løsning, kunne man måske indføre det som et forsøg?

Wikzo
Indlæg: 609
Tilmeldt: 24. nov 2006, 13:59
Geografisk sted: Århus N

Hjælp søges/ Problem løst

Indlægaf Wikzo » 14. dec 2007, 14:27

På UbuntuForums.com er der en lille knap - "Thread Solved" - som automatisk sætter "SOLVED:" foran emnetitlen. Synes det vil være en rigtig god idé, hvis vi fik noget lignende ... dog bør knappen være lidt nemmere at få øje på efter min mening.
Billede

Wrapper
Indlæg: 777
Tilmeldt: 20. nov 2006, 21:04
Geografisk sted: Århus, Denmark

Hjælp søges/ Problem løst

Indlægaf Wrapper » 14. dec 2007, 14:35

Wikzo skrev:På UbuntuForums.com er der en lille knap - "Thread Solved" - som automatisk sætter "SOLVED:" foran emnetitlen. Synes det vil være en rigtig god idé, hvis vi fik noget lignende ... dog bør knappen være lidt nemmere at få øje på efter min mening.


Hvis forummet var et vi selv havde lavet så var det nok lidt nemmere at få lavet sådan en funktion. Tror desværre ikke det er muligt med phpbb - selvfølgelig kan man godt selv lave det, men der er en eventuel risiko for at det forsvinder npr man opdaterer forum osv...
Billede



Billede

Wikzo
Indlæg: 609
Tilmeldt: 24. nov 2006, 13:59
Geografisk sted: Århus N

Hjælp søges/ Problem løst

Indlægaf Wikzo » 15. dec 2007, 12:02

Skal ikke gøre mig klog på det, men minder dette forum ikke meget om det på UbuntuForums.com?
Billede

Tilbage til "Ubuntu Danmark"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster