Ubuntu Danmark igennem 2012

Alt omkring ubuntudanmark.dk
Brugeravatar
NickyThomassen
Admin
Indlæg: 3650
Tilmeldt: 5. mar 2010, 19:58
IRC nickname: nicky
Geografisk sted: 192.168.20.42

Ubuntu Danmark igennem 2012

Indlægaf NickyThomassen » 25. dec 2012, 13:15

Kære alle

Med juleaften vel overstået, nærmer vi os nu 2013 efter et begivenhedsfyldt år. Nogle få af de begivenheder er sket med udspring i Ubuntu Danmark, og startede for mit vedkommende i juleferien 2011, med at jeg blev teknisk administrator.
Ændringer i redaktør- og administratorgruppen

Efterfølgende oplevede mange brugere problemer med netbank, men i fællesskab lavede vi en løsning, som stadig fungerer.
Netbank, Java og Firefox

D.5 juni er gået over i historien, som den dag hvor vi oprettede vores nye server. Det skete i forlængelse af bestyrelsens beslutning, om at forbedre driften af især forummet. At serveren så først overtog forummet d. 7 oktober, vidner om hvor komplekst et arbejde det er, at hoste et aktivt forum.
Ny server - Samme side og forum
Vores nye server - Hvad syntes du om hastigheden?

2012 blev også året, hvor vi endelig fik lavet nogle fælles retningslinier til forummet. Det tog os næsten en måned at udforme dem, men vi må jo sande at dommedag er et mere interessant emne. På kun 1/6 del af tiden, har 3.8 gange flere læst om dommedag.
Information til alle brugere - Retningslinier i forum
Nu nærmer dommedag sig

Desværre blev 2012 også året, hvor vi så en rekord lav tilslutning til foreningens arbejde, som er at sprede Ubuntu og Linux i det ganske land. Så også 2012 har mindet os om, at tingende forandrer sig, og at det er vigtigt at være åben for nye muligheder. Igennem de sociale medier, vil foreningen derfor i 2013 prøve og nå nye grupper folk.
Ubuntu Danmark og Sociale medier

Forummet har dog ikke oplevet et tilsvarende fald, omend statistikken tyder på, at vi er en lille gruppe brugere der står for størstedelen af forummets brug. Det er derfor altid positivt at se nye brugere, og jeg håber at foreningens arbejde med de sociale medier, betyder at vi vil se endnu flere nye brugere i 2013, og at der vil blive taget godt imod dem.

Så på vegne af forummets moderatorer, foreningens medlemmer og mig selv, vil jeg gerne sige tak for 2012, og jeg håber at 2013 vil blive endnu et godt år i rækken.

Brugeravatar
Martin Jørgensen
Indlæg: 406
Tilmeldt: 24. dec 2010, 15:58
IRC nickname: Martinjo84

Re: Ubuntu Danmark igennem 2012

Indlægaf Martin Jørgensen » 28. dec 2012, 16:46

Jeg vil ihvertfald gøre mit for mere hjælp i forumet :)

Finn Bjerke
Indlæg: 1962
Tilmeldt: 7. sep 2009, 23:33
IRC nickname: finnbjerke
Geografisk sted: Moss Norge

Re: Ubuntu Danmark igennem 2012

Indlægaf Finn Bjerke » 28. dec 2012, 19:44

Jeg vil gøre hvad jeg kan for at promovere dette geniale styresystem, Ubuntu ånden og dette forum. Tak for i år jeg er så taknemmelig for jeres indsats.
Kardemommeloven er en god ting.

Tilbage til "Ubuntu Danmark"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster