Ubuntu Danmark og Sociale medier

Alt omkring ubuntudanmark.dk
sbc
Forfatter
Indlæg: 189
Tilmeldt: 1. maj 2007, 20:57
IRC nickname: sbc
Geografisk sted: Odense

Ubuntu Danmark og Sociale medier

Indlægaf sbc » 9. dec 2012, 10:27

Hej alle

Hvis der skulle side nogen derude, som mangler et lille projekt at gå i gang med og har lyst til at gøre Ubuntu DK mere synlig / aktiv på de sociale medier, så kommer her en lille opfordring.

Vi har i dag konti på forskellige sociale netværk, men de forskellige profiler bliver kun opdateret i mindre grad, og nogle gange bliver spørgsmål og kommentarer fra brugere ikke besvaret.

Afhængigt af interesse, evner og lyst tænker jeg vi måske kan finde en håndfuld personer til f.eks. at
  • holde øje med vores Facebook-side, således at alle spørgsmål/kommentarer bliver besvaret fornuftigt
  • bringe mere liv til twitter HashTag'et #UbuntuDK
  • oprette (og tage sig af) en Ubuntu Danmark Google+ community
  • blive med-administrator af vores Facebook side
  • blive med-administrator af vores Twitter-konto
  • mere/andet som jeg overser?
(For at få tildelt rettigheder til vores allerede eksisterende konti forventes det nok at man har 'bevist sit værd', og det bør nok også vendes på et af vores IRC møder, men det burde ikke holde nogen tilbage.)

kfj1972
Indlæg: 152
Tilmeldt: 1. jun 2011, 01:37

Re: Ubuntu Danmark og Sociale medier

Indlægaf kfj1972 » 12. dec 2012, 20:01

Er der ikke mulighed for at automatisere en del af "marketingen" ved hjælp af RSS eller lignende?

wangerin
Indlæg: 82
Tilmeldt: 19. maj 2011, 13:01
IRC nickname: wangerin
Geografisk sted: Sønderborg

Re: Ubuntu Danmark og Sociale medier

Indlægaf wangerin » 13. dec 2012, 01:16

kfj1972 skrev:Er der ikke mulighed for at automatisere en del af "marketingen" ved hjælp af RSS eller lignende?

Hvad er det du gerne vil automatisere?

Artilker kan hentes ud via et rss-feed.

Kalenderen ligger på google, og kan puttes ind i det eget kalende-program, telefon eller hvor du plejer at holde styr på dine aftaler. ( Vi er en del som bruger det i det sønderjyske ;-) )

Hvad mangler du?

madsravn
Indlæg: 7
Tilmeldt: 4. nov 2008, 17:11
IRC nickname: mads-

Re: Ubuntu Danmark og Sociale medier

Indlægaf madsravn » 13. dec 2012, 13:58

Hejsa,

Nu er jeg nok ikke det mest kendte ansigt herinde (overhovedet), men jeg har gennem nogle år goofet rundt inde på #ubuntu-dk-snak . Jeg vil meget gerne hjælpe hvor jeg kan.

Nu nævner du, at du gerne vil have mere liv i #UbuntuDK - jeg tror derfor det ville være en god ide hvis selve Ubuntu-dks egne twitter account blev lidt mere aktiv. Lagde spændende artikler op og lign som folk så kunne svare/diskutere eller få hjælp af. Og hvis det samme er ønsket med facebook-siden kunne man jo gøre det samme der.

Jeg vil meget gerne melde mig til at være med-administrator af en af dem - jeg vil også mgeet gerne bare poppe forbi engang imellem og svare på spørgsmål, hvis der er nogle. Men uanset hvad så synes jeg det er en god ide, at have en stærk dansk front på de sociale medier hvor folk kan søge hjælp. Det giver alligevel en anden følelse, at få hjælp af et menneske når man ikke aner hvad man skal søge efter på google.

kfj1972
Indlæg: 152
Tilmeldt: 1. jun 2011, 01:37

Re: Ubuntu Danmark og Sociale medier

Indlægaf kfj1972 » 16. dec 2012, 01:23

wangerin skrev:
kfj1972 skrev:Er der ikke mulighed for at automatisere en del af "marketingen" ved hjælp af RSS eller lignende?

Hvad er det du gerne vil automatisere?

Artilker kan hentes ud via et rss-feed.

Kalenderen ligger på google, og kan puttes ind i det eget kalende-program, telefon eller hvor du plejer at holde styr på dine aftaler. ( Vi er en del som bruger det i det sønderjyske ;-) )

Hvad mangler du?

Skam ikke mig som mangler noget, jeg kommer med et forslag.
Læs trådens første indlæg igen om at gøre siden mere synlig/aktiv.

lath
Indlæg: 5095
Tilmeldt: 27. apr 2008, 02:16
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: Ubuntu Danmark og Sociale medier

Indlægaf lath » 16. dec 2012, 22:25

wangerin skrev:
kfj1972 skrev:Er der ikke mulighed for at automatisere en del af "marketingen" ved hjælp af RSS eller lignende?

Hvad er det du gerne vil automatisere?

Artilker kan hentes ud via et rss-feed.

Kalenderen ligger på google, og kan puttes ind i det eget kalende-program, telefon eller hvor du plejer at holde styr på dine aftaler. ( Vi er en del som bruger det i det sønderjyske ;-) )

Hvad mangler du?


@wangerin
Det han tænker på er nok oplysninger fra kalenderen, artikler etc. automatisk kan kopieres fra hvor de nu er til Facebook, google+, Twitter og hvad har vi af en eller flere bots (autonome programmer).

Dermed er der ikke nogen der manuelt skal indsætte en oplysning de forskellige steder. Der skal kun skrives et sted, og så bliver det ellers automatisk kopieret af en bot til de andre sociale medier.

Jeg ved ikke med dig, men jeg bruger automatisering hvor jeg kan slippe af sted med det.
Min filosofi er at ved trivielt og/eller ensformigt arbejde skal computere arbejde for mig - ikke at jeg skal arbejde for computere.

@alle:
Jeg ved at der findes software der automatisk kan kopiere oplysninger fra et socialt medie til alle de andre sociale medier (de største af dem).
Advarsel: Til de/dem, der går i gang med det, så pas på uendelige løkker i mellem de sociale medier. De/dem der skal lave det kan pm'e mig eller skrive her i tråden for en nærmere forklaring.

Om bots & sociale medier: de gode, de onde, og de rigtig onde:
Rise of the autobots: http://www.slideshare.net/agent0x0/rise-of-the-autobots-into-the-underground-of-social-network-bots
Her noget om hvordan bots der går ind i din privatliv genkender mønstre om dig: http://www.slideshare.net/zeroinfluencer/from-opinion-to-identity-social-media-bots#btnNext

Nå det var et sidespor, men bots idag kan meget, som i ikan se, og vores er et meget fredeligt videregivning af oplysning fra et andet socialt medie uanset om det er relevant for en person eller ej.

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags

Tilbage til "Ubuntu Danmark"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster