Aalborg Universitet - Er i her?

Alt omkring ubuntudanmark.dk
Brugeravatar
NickyThomassen
Admin
Indlæg: 3650
Tilmeldt: 5. mar 2010, 19:58
IRC nickname: nicky
Geografisk sted: 192.168.20.42

Aalborg Universitet - Er i her?

Indlægaf NickyThomassen » 26. nov 2012, 12:03

Henover weekenden har 2 forskellige IP-adresser brugt af Uni-C's Aalborg afdeling, prøvet at gennemføre hvad der ligner en indeksering af forummet. Som udgangspunkt er det også fint nok, men forummets brugere og den generelle drift går forud for sådanne projekter, og det er derfor at jeres IP-adresser er blevet blokkeret.

Før at jeg fjerner IP-adresserne, og stopper med at blokere for fremtidige, er der 3 ting jeg gerne ser ændret i jeres procedure:

* Belastningen på vores server er alt for høj. Efter at en side er blevet hentet, bør i vente 3-5 sekunder med at hente den næste.

* Hent kun en side én gang.

* Og brug venligst en sigende User Agent, gerne med kontakt info.

lath
Indlæg: 5095
Tilmeldt: 27. apr 2008, 02:16
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: Aalborg Universitet - Er i her?

Indlægaf lath » 3. dec 2012, 04:11

TitanusEramius skrev:Henover weekenden har 2 forskellige IP-adresser brugt af Uni-C's Aalborg afdeling, prøvet at gennemføre hvad der ligner en indeksering af forummet. Som udgangspunkt er det også fint nok, men forummets brugere og den generelle drift går forud for sådanne projekter, og det er derfor at jeres IP-adresser er blevet blokkeret.

Før at jeg fjerner IP-adresserne, og stopper med at blokere for fremtidige, er der 3 ting jeg gerne ser ændret i jeres procedure:

* Belastningen på vores server er alt for høj. Efter at en side er blevet hentet, bør i vente 3-5 sekunder med at hente den næste.

* Hent kun en side én gang.

* Og brug venligst en sigende User Agent, gerne med kontakt info.


Har du sendt et link af den her side til en sysadmin på au.dk?

De burde kunne finde ud af hvem der har lavet indekseringen - eller skal jeg være grov i kæften og sige forsøg på Denial of Service (DoS) angreb?

Mere sandsynligt er det måske at nogen har haft i et kursus i web spiders/web crawlers, og at deres forsøg på at lave sådan et program havde en uhensigtsmæssig opførsel (på wikipedia siden om emnet står der tydeligt at det er et problem for ny software i den kategori).

Jeg synes at du skal ringe til Universitet og sige at du gerne klage over noget DoS lignende nettrafik til ubuntudanmark.dk. Fortæl dem at deres IP adresser pt er spærret og hvorfor.

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags

Tilbage til "Ubuntu Danmark"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster