youtube-dl

Alt omkring ubuntudanmark.dk
thj01
Indlæg: 2667
Tilmeldt: 21. nov 2006, 10:06
Geografisk sted: Fredericia

Re: youtube-dl

Indlægaf thj01 » 15. aug 2013, 18:42

Jeg fastholder hvad jeg har skrevet før, og at de regler du henfører til handler om tjenesten.

Det er IKKE ulovligt at bruge et værk, hvor skaberen har givet tilladelse til det.

Der er INTET ulovligt i at hente et filmklip fra en anden brugers konto, hvis denne bruger har givet tilladelse til det.

Ved en CC licens er dette tilladt, men det er IKKE tilladt ved en Youtube licens, da denne netop begrænset af at anvendelse skal ske inden for youtube's økosystem..


Sagt med andre ord - det er ULOVLIGT at anvende andet materiale end det som man selv har skabt, eller som skaberen har givet en lov til (igennem en licens). Youtube-dll er ikke ulovligt fordi det kan anvendes ulovligt.
Forfatter til Ubuntuguiden: http://www.vidas.dk/guides/ubuntuguiden.html

Kører LTS udgaverne.

"It's always easy if you know how to do it."

Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: youtube-dl

Indlægaf Christian.Arvai » 15. aug 2013, 23:34

Jeg havde gerne set denne tråd være afsluttet over PrivatBeskeder, men nu lukket jeg, i samråd med resten af teamet, denne tråd.

Denne Guide vil blive erstattet af en ny, hvor at den præcise metode, som benytter de indbyggede værktøjer fra Youtube, vil blive gennemgået.

Jeg kan naturligvis kontaktes på PB, hvis at der skulle være nogle, der vil have begrundelsen uddybet.
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing

Tilbage til "Ubuntu Danmark"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster