Hjælp os med at teste det nye forum på lørdag d. 28/7

Alt omkring ubuntudanmark.dk

Deltager du i testen, og hvis ja, på hvilket tidspunkt?

Nej, men jeg ville gerne
4
24%
Nej, og jeg vil heller ikke
0
Ingen stemmer
Ja, og sikkert i løbet af formiddagen
1
6%
Ja, og sikkert imellem 12 - 15
2
12%
Ja, og sikkert imellem 15 - 18
2
12%
Ja, og sikkert imellem 18 - 21
4
24%
Ja, og sikkert imellem 21 - 24
4
24%
 
Afgivne stemmer: 17

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Hjælp os med at teste det nye forum på lørdag d. 28/7

Indlægaf AJenbo » 28. jul 2012, 16:47

Ændre domænet kræver en ending i configurationsfilen men desværre også i databasen som kan være lidt mere besværligt. Jeg kigger people på at ændre farven. Jeg skal lige undersøge om der er en let måde at ændre domænet.

buddig
Indlæg: 746
Tilmeldt: 18. maj 2011, 21:54
Geografisk sted: Ugelbølle ved Aarhus

Re: Hjælp os med at teste det nye forum på lørdag d. 28/7

Indlægaf buddig » 28. jul 2012, 17:16

AJenbo skrev:Ændre domænet kræver en ending i configurationsfilen men desværre også i databasen som kan være lidt mere besværligt. Jeg kigger people på at ændre farven. Jeg skal lige undersøge om der er en let måde at ændre domænet.

Jeg kan let redigere i /etc/hosts, men grunden til at jeg spurgte er også det mystiske fænomen, som beskrevet her i denne tråd.
Jeg synes at det ligner lidt hinanden , og jeg har ikke helt forstået, hvad der sker. :)
// Henning

eyvind
Indlæg: 691
Tilmeldt: 14. jan 2007, 16:40
Geografisk sted: Smørum

Re: Hjælp os med at teste det nye forum på lørdag d. 28/7

Indlægaf eyvind » 28. jul 2012, 19:42

Hej
Jeg kører med en win 7 lige nu........................hvordan kommer jeg ind og ser den nye side. :?
Rigtige mænd tager ikke backup.

Brugeravatar
NickyThomassen
Admin
Indlæg: 3650
Tilmeldt: 5. mar 2010, 19:58
IRC nickname: nicky
Geografisk sted: 192.168.20.42

Re: Hjælp os med at teste det nye forum på lørdag d. 28/7

Indlægaf NickyThomassen » 28. jul 2012, 19:56

eyvind skrev:Hej
Jeg kører med en win 7 lige nu........................hvordan kommer jeg ind og ser den nye side. :?

Ligesom i Linux har Win også en enkelt fil der skal redigeres, den ligger bare et andet sted. Den ligger i
%SystemRoot%\system32\drivers\etc\
(hvor %SystemRoot% så godt som altid er c:\windows)

Filen hedder hosts, og kan redigeres med notepad eller hvad der nu åbner den. På første linie indsættes så

Kode: Vælg alt

31.192.231.5 ubuntudanmark.dk
Så gemmes der bare, og det burde virke. Når testene så er færdige, så skal linien lige slettes.

eyvind
Indlæg: 691
Tilmeldt: 14. jan 2007, 16:40
Geografisk sted: Smørum

Re: Hjælp os med at teste det nye forum på lørdag d. 28/7

Indlægaf eyvind » 28. jul 2012, 20:34

ok prøver
Rigtige mænd tager ikke backup.

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Hjælp os med at teste det nye forum på lørdag d. 28/7

Indlægaf AJenbo » 28. jul 2012, 21:44

Husk at åbne Notepad med administrative rettigheder.

eyvind
Indlæg: 691
Tilmeldt: 14. jan 2007, 16:40
Geografisk sted: Smørum

Re: Hjælp os med at teste det nye forum på lørdag d. 28/7

Indlægaf eyvind » 28. jul 2012, 21:47

Jeg har lavet rettigheder......................men filen er skrivebeskyttet.
Men jeg hopper af her for jeg har ingen backup af systemet lige nu og kan ikke genstarte for at gøre det.
Maskinen må ikke stoppes lige nu. :(
Rigtige mænd tager ikke backup.

Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: Hjælp os med at teste det nye forum på lørdag d. 28/7

Indlægaf Christian.Arvai » 28. jul 2012, 22:50

Hvordan hænger:
Men jeg hopper af her for jeg har ingen backup af systemet lige nu og kan ikke genstarte for at gøre det.

sammen med:
Rigtige mænd tager ikke backup.

? :D
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing

buddig
Indlæg: 746
Tilmeldt: 18. maj 2011, 21:54
Geografisk sted: Ugelbølle ved Aarhus

Re: Hjælp os med at teste det nye forum på lørdag d. 28/7

Indlægaf buddig » 28. jul 2012, 22:57

Har lige været der og testet og skrevet kommentarer, som jeg håber bliver slettet. :)
det ser ud til at køre fint og hurtigt.
// Henning

Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: Hjælp os med at teste det nye forum på lørdag d. 28/7

Indlægaf Christian.Arvai » 28. jul 2012, 22:57

buddig skrev:Har lige været der og testet og skrevet kommentarer, som jeg håber bliver slettet. :)
det ser ud til at køre fint og hurtigt.
// Henning

Det hele bliver overskrevet, når vi flytter over til sidst ;)
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing

Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: Hjælp os med at teste det nye forum på lørdag d. 28/7

Indlægaf Christian.Arvai » 28. jul 2012, 23:06

Jeg er sådan set ret imponeret over VPS'en. Første gang vi testede gik serveren ned ret hurtigt og nemt, men denne gang kørte både Nicky og undertegnede løs samtidigt, og forum var stadigt ikke mærkbart langsommere via browseren.

Nicky kørte fast med 8 hits/sek og jeg lå på både 25 og 30 hits/sek, uden at vi kunne lægge den ned 8-)

Her er et screenshot, der viser hvor meget data jeg trak ned ved 25 hits/sek (jeg havde lukket for alt andet).
Billede
og her er lidt af den log, hvor jeg kørte på 25 http://paste.ubuntu.com/1115570/
Den endte i øvrigt med:
Total TPS: 28.51
Avg. Response time: 0.786 sec.
Max Response time: 103.317 sec
Total Requests: 249986
Total Errors: 4367
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Hjælp os med at teste det nye forum på lørdag d. 28/7

Indlægaf AJenbo » 29. jul 2012, 00:28

Der burde nu ikke være noget farligt ved at ændre den fil det eneste den gør er at lave en liste af hvilket hjemmesider der er på vej hvilket maskiner. Normalt skal den bare være tom så går der noget galt sletter man bare indholdet. Hvis du ikke kan skrive til filen er det muligvis på grund af notepad ikke blev åbnet som administrator.

eyvind
Indlæg: 691
Tilmeldt: 14. jan 2007, 16:40
Geografisk sted: Smørum

Re: Hjælp os med at teste det nye forum på lørdag d. 28/7

Indlægaf eyvind » 29. jul 2012, 09:37

Jow jow - men når jeg har noget kørende på computeren, kan jeg ikke starte min Acronis som bruges i Live tilstand fra CD. Og det er for at lave total backup af hele partitionen. Det har jeg benyttet siden Powerquest lavde Drive Image. Desværre købte Norton Powerquest og slagtede Partition magic (ligner gparted) samt Drive Image. Jeg har prøvet CloneZilla, som jeg endnu ikke har fundet ud af at bruge.

Rigtige mænd tager ikke backup......................hvem siger at jeg er en rigtig mand. :lol:

Ps. Acronis 2012 kan også håndtere ext4
Rigtige mænd tager ikke backup.

Brugeravatar
NickyThomassen
Admin
Indlæg: 3650
Tilmeldt: 5. mar 2010, 19:58
IRC nickname: nicky
Geografisk sted: 192.168.20.42

Re: Hjælp os med at teste det nye forum på lørdag d. 28/7

Indlægaf NickyThomassen » 29. jul 2012, 14:39

Selvom fremmødet ikke var så stort som håbet, så vil vi gerne sige tusind tak til alle der brugte tid på det, og især dem der hjalp med at teste serveren. Det var en stor hjælp, og nu har vi en liste med børnesygdomme som vi kan kigge på.

Som Christian skrev
Jeg er sådan set ret imponeret over VPS'en. Første gang vi testede gik serveren ned ret hurtigt og nemt, men denne gang kørte både Nicky og undertegnede løs samtidigt, og forum var stadigt ikke mærkbart langsommere via browseren.
så er vi ret imponeret over ydelsen, og de rent tekniske detaljer omkring den nye server.

Et forum som det her bliver nok aldrig lynhurtigt, og selvom vi har brugt en del tid på optimeringer, så har vi måtte erkende, at vi nok ikke kan få siden vist hurtigere, end den allerede bliver vist hos vores nuværende udbyder.

Hvad vi derimod har opnået, er den mere generelle forbedring, som var grunden til at vi ville skifte udbyder. Det betyder bl.a., at væsentlig flere brugere nu skulle være i stand til at bruge forummet på samme tid, uden at diverse database-fejl popper op i tide og utide. Vi har også lavet store forbedringer omkring sidens cache, hvilket betyder at gæster faktisk ikke belaster serveren, og den kan således klare et meget højt antal nu, uden at det burde påvirke oplevelsen.

De præcise tal kan desværre først sættes på, når serveren overtager trafikken, men så skal jeg nok vende tilbage med dem i et langt og kedeligt indlæg ;)

Tilbage til "Ubuntu Danmark"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster