Genindlæsning af ubuntudanmark

Alt omkring ubuntudanmark.dk
Brugeravatar
NickyThomassen
Admin
Indlæg: 3650
Tilmeldt: 5. mar 2010, 19:58
IRC nickname: nicky
Geografisk sted: 192.168.20.42

Genindlæsning af ubuntudanmark

Indlægaf NickyThomassen » 25. jan 2012, 08:16

Jeg har siddet og kigget på pakkeovervågningsprogrammet Wireshark, og fundet ud af at en genopfriskning (F5) af ubuntudanmark resultere i at 411 pakker skal hentes, alt imens et tryk med musen på "Forum" kun resultere i 136 pakker.

Så hvis man bare skal se om der er kommet nye indlæg, så kan man altså spare lidt ved at trykke på forum i stedet for F5 :)

Brugeravatar
Claus M
Indlæg: 360
Tilmeldt: 1. sep 2010, 21:20
IRC nickname: Claus M
Geografisk sted: Karlslunde

Re: Genindlæsning af ubuntudanmark

Indlægaf Claus M » 25. jan 2012, 14:32

- det er jo både smart, hurtigere og energibesparende
Ubuntu gives you more windows of opportunities

Xubuntu 22.04 på Lenovo T530 (fra 2012)
Raspberry Pi Desktop (Debian 32 bit) på Medion Akoya (fra 2006)

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Genindlæsning af ubuntudanmark

Indlægaf AJenbo » 25. jan 2012, 19:15

Det kan godt være vi skal kigge lidt på forumets cache opsætning. Der er desværre også nogle indstillinger som vores host styre med hård hånd som eller kunne gøres siden hurtigere (connection: keep-alive). Selve phpBB ser ikke ud til at have den mest effektive cache opsætning, men resten af siden køre efterhånden temmelig godt (selv når databasen er nede).

Brugeravatar
NickyThomassen
Admin
Indlæg: 3650
Tilmeldt: 5. mar 2010, 19:58
IRC nickname: nicky
Geografisk sted: 192.168.20.42

Re: Genindlæsning af ubuntudanmark

Indlægaf NickyThomassen » 25. jan 2012, 21:06

Jeg har desværre stadig ikke haft tid til at sætte phpbb-delen op herhjemme, men jeg kunne nu godt forstille mig at siden kan optimeres. Den virker lidt tung engang imellem, spørgsmålet er så selvfølgelig om det er udbyderen eller siden i sig selv der halter lidt.

Jeg blev anbefalet at læse "Build your own Database Driven Website", og sammen med en anden introducerende bog er jeg nået omkring halvvejs igennem php. Så med lidt held kan jeg snart begynde at sætte mig ind i forummets finere detaljer :)

Tilbage til "Ubuntu Danmark"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster