.info emailadresser

Alt omkring ubuntudanmark.dk
Pihl
Indlæg: 1045
Tilmeldt: 13. sep 2006, 15:35
IRC nickname: mpih
Geografisk sted: Århus

.info emailadresser

Indlægaf Pihl » 6. jan 2007, 13:16

Jeg har som testforsøg i en kort periode blokeret for registreringer her på forummet med emailadresser, som benytter sig af et .info domæne.

Grunden til blokeringen har været alle de spambots, som dagligt registrerer sig, i hovedparten af tilfælde registrerer sig med .info emailadresser. Selvom de er forhindret i at skrive i forummet, så er de alligevel en pestilens at have ombord, dels fordi der dagligt skal slettes konti, og dels fordi de med deres angivne websites tjener penge på deres registreringer.

Blokeringen har vist sig at være ekstrem effektiv. Alle andre ting (mods, addons osv.) har ikke kunne holde dem helt ude, hvorimod der siden blokeringens indførelse, ikke har været én eneste spambot registrering på forummet!

Fordi det er den absolut mest effektive metode, vil jeg helst fortsætte med blokeringen. Det er også de færreste danskere, som til daglig benytter sig af sådan en emailadresse, og alle har alligevel i forvejen enten en Gmail eller en Hotmail adresse.

Så med med mindre der er protester og gode argumenter for at ophæve blokeringen, rykker jeg det fra testforsøg til permanent implementering. :)

neo-claw
Indlæg: 20
Tilmeldt: 17. dec 2006, 10:41

.info emailadresser

Indlægaf neo-claw » 6. jan 2007, 14:17

Vil du fortælle hvordan du har gjort det? så os andre med phpBB forums også kan blokere for de meget irriterende spam bots.

Pihl
Indlæg: 1045
Tilmeldt: 13. sep 2006, 15:35
IRC nickname: mpih
Geografisk sted: Århus

.info emailadresser

Indlægaf Pihl » 6. jan 2007, 15:09

I administrationsdelen går du bare ned i "Forbyd-Kontrol" (Ban-Control), og i den sidste række der under "bandlys en eller flere emailadresser", skriver du

Kode: Vælg alt

*@*.info


Det vil banne alle emailadresser med info-domæner (* er et wildcard). Det kan også betale sig for dig som administrator, at banne visse andre emailadresser, som bots gentagende gange bruger. Fx *@cracklords.com.

Der findes masser af mods og addons på phpbb.com til at blokere for spambots, men de er ikke alle vildt effektive til at stoppe registreringer. At blokere .info domæner er det absolut mest effektive, jeg endnu har prøvet.

neo-claw
Indlæg: 20
Tilmeldt: 17. dec 2006, 10:41

.info emailadresser

Indlægaf neo-claw » 6. jan 2007, 16:43

Mange tak for hjælpen. Vidste slet ikke den funktion fandtes :)

Tilbage til "Ubuntu Danmark"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster