inkarneret ubuntu eller ej?

Alt omkring ubuntudanmark.dk
Leutenant
Indlæg: 19
Tilmeldt: 17. okt 2007, 21:19
Geografisk sted: Aalborg

inkarneret ubuntu eller ej?

Indlægaf Leutenant » 1. nov 2007, 10:52

Hej.

Dette skal absolut ikke forståes som kritik eller anden form for sure opstød.

Men sidder næsten dagligt og læser tråde igenne på div ubuntu's fora. Og er selvfølgelig stor forbruger af det danske fora. Da det jo er rigtig godt, at Danskerne kan få hjælp på ubuntu fronten også.

Jeg sidder så lidt med en lidt sur smag i munden over div indlæg.
Ser utallige gange en tråd ebbe ud i "ja hallo do... god tur i windows verdenen."
Det er her jeg tænker. Jammen hov. Hvis nu vi rent faktisk brugte ubuntu's "code of conduct". Så var (vi) jo klar over, at vi skal gøre hvad vi kan for at hjælpe folk!

Mange af de tråde jeg taler om. Opstår typisk, når en bruger siger; Jammen hov. Jeg kan ikke undværre Windows for jeg har X program som jeg skal bruge på arbejdet.
Jammen Jeg som er KÆMPE tilhænger af linux og specialt ubuntu og ubuntu mentalitent. Kan kun tilholde mig dette synpunkt. Jeg bruger faktisk osse Windows hver dag!
Om det er til Spil, programmer, uddannelse eller hvad end det måtte være. Er vel fuldstændig ligemeget.
Mange vil sige; Du er ikke rigtig rask. Der findes jo et hav af programmer som kan emulere windows..... Ja!! Det gør der jo rent faktisk! Men men. En person som ikke kender meget til hvad der sker i en computer. Og som ikke lige ved hvorfor computeren smider en masse 1 taller og 0'er rundt i systemet. Kan jeg da sagtens forstå, ikke lige ved hvordan man sætter f.eks. VMware op som et af de programmer.
For lad os nu bare komme til kort. Går der noget galt i ubuntu. Skal man jo vide lidt om computere. For igen at rette fejlen! Og hermed en stor klapsavle til dette fora. Rigtig godt der sidder folk som vil hjælpe andre med deres problemer!

Men lad nu være med at henkaste en ny bruger med; Windows stinker, Windows er den største menneskelig trusle siden atom bomben blev opfundet, Windows..... ja i forstår nok pointen nu ;-)

Lad os da istedet står i front og være behjælpelig over for evt. nye bruger af unix systemet heriblandt ubuntu.

Som sagt så gjort. Så vil jeg rask bevæge mig ind i dette ellers udenmærket forum. Og med glæde ser de fine besvarelser der allerede ligger derinde!

Håber som sagt, at dette indlæg ikke vil blive set som et surt opstød. Men mere som en "reminder" om hvad ubuntu faktisk står for! Ellers kan jeg kun henlede til Code of conduct som findes på disse sider. Og håber selvfølgelig osse at det ikke vil blive set som om jeg prøver at "godtgøre" Windows delen. For inkarneret ubuntu bruger som jeg er. Syntes jeg joselvfølgelig osse at den frie (gratis) program pakke er en fin tanke!

Mvh.
Leutenant

YoBilee
Indlæg: 82
Tilmeldt: 17. mar 2007, 20:22
Geografisk sted: Sdr. Stenderup (Kolding)

inkarneret ubuntu eller ej?

Indlægaf YoBilee » 1. nov 2007, 17:04

Jeg forstår dig udmærket godt, men lige præcis den mentalitet syntes jeg slet ikke jeg har oplevet herinde, tvært i mod. Det ligner mere noget fra Linuxin

Desværre tror jeg ikke der er så meget at gøre imod det. Men min personlige mening er at vi alle skal følge "ubuntu" lidt mere. Og stadig lige huske på Ubuntu's Bug #1
Mvh. Søren
http://www.yobilee.dk Blog ;-)
http://myspace.com/yobilee Egne kreationer i Ableton Live og Reason
Billede

Artificial Intelligence
Indlæg: 2098
Tilmeldt: 18. nov 2006, 10:21
Geografisk sted: Køge

inkarneret ubuntu eller ej?

Indlægaf Artificial Intelligence » 1. nov 2007, 17:52

Jeg kender heller ikke det billedet. Der er nogen få, men slet ikke så det er noget problem. Som regel oplever jeg at hvis nogen gør det bliver de irrettesat af andre Ubuntu bruger omkring god opførelse.

Leutenant
Indlæg: 19
Tilmeldt: 17. okt 2007, 21:19
Geografisk sted: Aalborg

inkarneret ubuntu eller ej?

Indlægaf Leutenant » 1. nov 2007, 18:14

Det er bestemt heller ikke for at sætte hælen i jorden. Og sige at det er her, at det sker. Men som I selv skriver sker det et par gange.
Det var mere ment generelt.

Og som I skriver. Så er folk gode til at "irettesætte" de folk som gør det.

Det jeg bare ikke forstår er, hvorfor. Hvorfor skal man pronto være inkarneret ubuntu bruger. Nu når Hr. og Fru. Jensen er blevet opdraget med, at Windows er det eneste som er på markedet. Det tager tid for folk vænner sig til nye ting.

Og "lets face it" Linux er jo nyt i forhold til, at det først nu er tilgængeligt for almén folk.

Som jeg startede med at skrive. Er det bestemt ikke et surt opstød. Nærmere en retningslinine. Som (jeg) syntes vi burde følge.

Håber det giver bedre mening nu.

Mvh.

Leutenant

Tilbage til "Ubuntu Danmark"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster