Hyggeligt....Så længe det varede

Alt omkring ubuntudanmark.dk
Jimmyfj
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 19. jul 2007, 19:35
Geografisk sted: Nordjylland

Hyggeligt....Så længe det varede

Indlægaf Jimmyfj » 15. mar 2011, 03:02

Det er med meget stort vemod, at jeg, efter meget lang betænkningstid, nu har besluttet at lade min aktivitet på forum være sat på "absolut passiv", på ubestemt tid. Jeg ønsker ikke min konto slettet, for jeg har intet imod forum eller blot et enkelt af forums medlemmer. Det er helt uden kontroverser eller negativt ladede oplevelser, jeg har truffet min beslutning.

Det har været, og er stadig, rigtig hyggeligt at være en del af UbuntuDanmark forum, og det har været både sjovt og givende at være med til at hjælpe Ubuntu frem i verden, (Danmark). Men sygdom, og dermed manglende ressourcer, tvinger mig til at træde i baggrunden og lade andre om at føre vores gode stil videre.

Samtidig vil jeg meget kraftigt opfordre til, at en eller anden griber fat i scriptet til Dabuntu64 og sikre, at der også kommer en Dabuntu_11.04_64-bit på gaden.
"OM 100 ÅR ER ALTING GLEMT !"


Ubuntu - Dev-ed.
Linux User # 448500

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Hyggeligt....Så længe det varede

Indlægaf AJenbo » 15. mar 2011, 03:12

Ok, du må have det rigtig godt, og mange tak for dine indlæg og dit bidrag.

Mvh Anders

laoshi
Redaktør
Indlæg: 5515
Tilmeldt: 26. apr 2008, 20:52
IRC nickname: laoshi
Geografisk sted: Vejle

Re: Hyggeligt....Så længe det varede

Indlægaf laoshi » 15. mar 2011, 08:03

Kære Jimmy.
Du var jo en af de meget aktive supportere, da jeg i sin tid meldte mig til forum, og du havde som regel en løsning på de problemer som kunne drille. Og en ivrig debattør, især når talen kom på open source og softwarepatenter, men bestemt også med mange andre emner. Vi har ikke altid været enige, men den gode tone og respekten har vist altid været der.
I de seneste år har dit gå-på-mod og dine ihærdige tests af nye udgaver af Ubuntu, fra de allerførste alpha-udgaver, været spændende at følge med i. Også, eller måske især, for os som har satset på de mere sikre løsninger
Så - ærgerligt at du vælger at indstille din aktivitet, men absolut forståeligt ud fra din forklaring. Skulle du igen finde tid og kræfter til at byde ind med noget, så skal det være velkomment. Pas på dig selv! Jeg er sikker på at mange gode ønsker vil følge dig fra brugere af forum.
"Von guten Mächten wunderbar geborgen
erwarten wir getrost was kommen mag.
Gott ist mit uns am Abend und am Morgen
Und ganz gewiss an jedem neuen Tag"

(Dietrich Bonhoeffer 1906-1945)

http://www.stromata.dk
https://wiki.ubuntu.com/FlemmingChristensen
https://launchpad.net/~laoshi

Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: Hyggeligt....Så længe det varede

Indlægaf Christian.Arvai » 15. mar 2011, 13:26

Jeg kommer til at savne dig :)

Du har gjort meget for forum og Ubuntu i Danmark, så der kommer til at blive et lille tomrum vi skal have fyldt ud, hvilket vi jo nok finder ud af, med alle de hjælpsomme mennesker her i forum.

Som laoshi også nævnte, kommer jeg til at savne dine belærende indlæg om bla. softwarepatenter, da dette er et område jeg absolut ikke er inde i, men dog lærte en god del af dine indlæg.

Men pas godt på dig selv fremover, og hvem ved, måske finde du herind igen en dag ;)

----

Samtidig vil jeg meget kraftigt opfordre til, at en eller anden griber fat i scriptet til Dabuntu64 og sikre, at der også kommer en Dabuntu_11.04_64-bit på gaden.

Jeg er ret spændt op med at holde div. guides opdateret, så jeg kan ikke tilbyde så meget, dog laver jeg jo selv scripts til min 64bit Ubuntu, og da Dabuntu sådan set er en videreudviklet Ubuntu, kan jeg måske hjælpe med at lave scriptet.

Men da der jo kun er ca 1 mdr. til release, skal vi jo nok til at finde ud af det hurtigt.
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing

Claus Henriksen
Forfatter
Indlæg: 793
Tilmeldt: 21. jan 2007, 17:45
Geografisk sted: Christianshavn

Re: Hyggeligt....Så længe det varede

Indlægaf Claus Henriksen » 15. mar 2011, 18:12

God bedring, Jimmy. Håber også du kommer hurtigt 'på banen' igen.

Mht. planer om Dabuntu 11.04, så plejer vi først gå igang omkring release-tid og sender det først ud et godt stykke efter. Dels for at have en klippestabil platform og dels for ikke at stjæle fokus fra 'the real thing'.
Den sidste 10.10 har i mine øjne næsten overflødiggjort Dabuntu mht. hvor nemt den installerer det 'snask' man bare skal have.
Hvis vi skal lave en ny version mener jeg 'pakken' skal ændres - måske med fundament i scripts.linux.dk - og at der nok med fordel kan komme andre folk på banen.
Jeg starter en ny tråd om dette.
Claus Gårde Henriksen / Jeg bruger ikke Ubuntu / Debian Stable 12

Pihl
Indlæg: 1045
Tilmeldt: 13. sep 2006, 15:35
IRC nickname: mpih
Geografisk sted: Århus

Re: Hyggeligt....Så længe det varede

Indlægaf Pihl » 15. mar 2011, 20:19

Du er jo en af de "rigtig gamle" her på forummet, så det er ærgeligt at du ikke kan fortsætte.

Men rigtig god bedring, Jimmy, og jeg er 100 på, at du ikke bare fortsætter kampen mod sygdommen men også mod softwarepatenterne! ;-)

snigepige
Indlæg: 284
Tilmeldt: 3. aug 2008, 19:13
IRC nickname: Snigepige
Geografisk sted: Nykøbing Mors

Re: Hyggeligt....Så længe det varede

Indlægaf snigepige » 15. mar 2011, 21:31

Du får lige et klap på skulderen med herfra også - ærgeligt at miste en af vores store ressourcer herinde, men jeg ønsker dig alt vel fremover, i hvad der må komme.

God vind!
Mange hilsner Gry
---------------------------------------------------------------------------------------
http://jegharenmeningom.wordpress.com/
http://twitter.com/Snigepige


lath
Indlæg: 5095
Tilmeldt: 27. apr 2008, 02:16
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: Hyggeligt....Så længe det varede

Indlægaf lath » 16. mar 2011, 00:03

Hej Jimmy

God bedring, og jeg håber du bliver frisk igen.


Hilsen Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags

thj01
Indlæg: 2667
Tilmeldt: 21. nov 2006, 10:06
Geografisk sted: Fredericia

Re: Hyggeligt....Så længe det varede

Indlægaf thj01 » 16. mar 2011, 08:50

God bedring

De bedste ønsker herfra!
Forfatter til Ubuntuguiden: http://www.vidas.dk/guides/ubuntuguiden.html

Kører LTS udgaverne.

"It's always easy if you know how to do it."

Tilbage til "Ubuntu Danmark"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster