podcast

Alt omkring ubuntudanmark.dk
tjampman
Indlæg: 159
Tilmeldt: 31. dec 2008, 20:08
Geografisk sted: Svendborg

podcast

Indlægaf tjampman » 9. mar 2011, 16:02

Hej alle

jeg vil snart pynte lidt op på listen over podcast som vi har her på siden.

Hvis du kender nogen gode podcast, som du synes skal nævnes på denne side, så kom med forslagene.
Der er også et par podcast der er på siden nu som jeg overvejer at fjerne, det vil jeg også gerne høre hvad I siger til, især ubuntudanmarks egen podcast.

De podcast jeg har tænkt mig at nævne er:
Linux Action Show
Linux Outlaws
Ubuntu UK
Going Linux
FLOSS weekly
Kanal Tux

Dem jeg ikke har tænkt mig at tage med:
Ubuntudanmark
    Der er ikke lavet et podcast siden juni 2010, så det virker som om projektet er dødt ud, men det ville ellers være fedt hvis vi kunne køre et sådan community podcast.
Ubuntu Podcast
    Igen det ser heller ikke udtil at de har udgivet et podcast siden 2009, så den virker også ret død

soundpartner
Indlæg: 3461
Tilmeldt: 27. sep 2008, 23:51
IRC nickname: sound
Geografisk sted: København

Re: podcast

Indlægaf soundpartner » 9. mar 2011, 16:56

alene den fact at du har tænkt dik IKKE at tage vores egen og andre ubuntupodcasts med får mig til at mene at du bare skal holde nallerne væk og droppe det du har gang i!

Det kan godt være at den gruppe der laver u buntudanmarkpodcasten pt har travlt med andet, men det at du sletter dem det gør bare at de måske ikke føler at de har den opbakning som de burde have.
ligeledes så har deres tidligere arbejde været fint. Det at der ikke kommer en ny hver hver anden uge gør ikke de ekisterende episoder ringere.

jeg vil derfor foreslå at vi finder en anden til at opdatere listen.

Dette er UBUNTUDANMARK sammensat af UBUNTU og DANMARK så jeg vil påstå at det er der fokus skal ligges og ikke på podcasts der omhandler alt muligt andet.
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: podcast

Indlægaf AJenbo » 9. mar 2011, 17:13

Ubuntu dk podcast skal bestemt ikke fjernes. Jeg har dog ikke noget imod at du opdatere listen, du spørg jo også pænt om andrés mening.

Ubuntu podcast skriver selv at de nok er stoppet, men måske kunne man nævne i beskrivelsen Hvis folk skulle have lyst til se gamle episoder.

tjampman
Indlæg: 159
Tilmeldt: 31. dec 2008, 20:08
Geografisk sted: Svendborg

Re: podcast

Indlægaf tjampman » 9. mar 2011, 17:48

Ja, jeg tænkte nok jeg kunne brænde nallerne på den. Som sagt synes jeg det er et fedt podcast, og de har lavet et godt stykke arbejde.
Hvis der fortsat bliver lavet podcast fra ubuntudanmark, så skal det selvfølgelig være med. Hvis der ikke bliver lavet nyt indhold, burde det måske have en mere diskret introduktion om at der søges frivillige til at arbejde videre med det.

Jeg kan godt lide din pointe i at det skal være mere ubuntu fokuseret, så det kan godt være noget der skal skæres fra.
Men bortset fra ubuntudanmark er der vel ikke nogen danske podcast med fokus på ubuntu, Kanal Tux virker til at være meget fokuseret på alt andet, men hvis de formår at lave et fast show synes jeg det ville være fint at have dem med.

Som sagt hvis du kender nogen så sig til.

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: podcast

Indlægaf AJenbo » 9. mar 2011, 18:04

Jeg ved næste episode af kanaltux kommer til at nævne ubuntu ;)

tjampman
Indlæg: 159
Tilmeldt: 31. dec 2008, 20:08
Geografisk sted: Svendborg

Re: podcast

Indlægaf tjampman » 9. mar 2011, 18:06

Så er de måske ved at se lyset :-)

soundpartner
Indlæg: 3461
Tilmeldt: 27. sep 2008, 23:51
IRC nickname: sound
Geografisk sted: København

Re: podcast

Indlægaf soundpartner » 9. mar 2011, 18:18

tjampman skrev:Så er de måske ved at se lyset :-)

tjaaa jeg har billeder af dem fra ubuntudanmarks stand hvor de "hang fast" i ca 30 min under osd, og var ganske glade for at lege med unity på touchskærm
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede

enderleit
Indlæg: 3
Tilmeldt: 25. apr 2009, 10:47
IRC nickname: enderleit

Re: podcast

Indlægaf enderleit » 10. mar 2011, 13:21

Haha, ja det var sjovt at prøve Unity hands-on med touch interface.

Vi har skam ingen intentioner i KanalTUX om at ignorere Ubuntu. Og jeg skal ærligt indrømme, at jeg ikke var klar over at Ubuntudanmark podcastet havde stået stille så længe. Grunden til at vi måske ville nedprioritere Ubuntu en smule, var netop fordi der i vores lille land var et podcast, der var dedikeret til Ubuntu.

Der er så mange glimrende distributioner, der pr-mæssigt bliver væk i skyggen af Ubuntu. Det synes vi er lidt trist, og det var nok den egentlige årsag til tonen i første show.

Set i lyset af, at jeres podcast er stoppet eller på pause, reviderer vi selvfølgelig denne indgangsvinkel, så Ubuntu nok skal få omtale på lige fod med de andre distributioner.

Og ja, som Anders ganske rigtigt siger, er der i næste episode af KanalTUX, masser af Ubuntu-snak ;)

Meeeen set lyset og set lyset haha...nok om det ;)

soundpartner
Indlæg: 3461
Tilmeldt: 27. sep 2008, 23:51
IRC nickname: sound
Geografisk sted: København

Re: podcast

Indlægaf soundpartner » 10. mar 2011, 13:47

enderleit skrev:Haha, ja det var sjovt at prøve Unity hands-on med touch interface.

Vi har skam ingen intentioner i KanalTUX om at ignorere Ubuntu. Og jeg skal ærligt indrømme, at jeg ikke var klar over at Ubuntudanmark podcastet havde stået stille så længe. Grunden til at vi måske ville nedprioritere Ubuntu en smule, var netop fordi der i vores lille land var et podcast, der var dedikeret til Ubuntu.

Der er så mange glimrende distributioner, der pr-mæssigt bliver væk i skyggen af Ubuntu. Det synes vi er lidt trist, og det var nok den egentlige årsag til tonen i første show.

Set i lyset af, at jeres podcast er stoppet eller på pause, reviderer vi selvfølgelig denne indgangsvinkel, så Ubuntu nok skal få omtale på lige fod med de andre distributioner.

Og ja, som Anders ganske rigtigt siger, er der i næste episode af KanalTUX, masser af Ubuntu-snak ;)

Meeeen set lyset og set lyset haha...nok om det ;)


vi har billeder!!!!!
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede

enderleit
Indlæg: 3
Tilmeldt: 25. apr 2009, 10:47
IRC nickname: enderleit

Re: podcast

Indlægaf enderleit » 10. mar 2011, 14:08

Send dem !!!!

-seriøst, vi klipper endelig sammen idag, så hvis der er nogle billeder du vil dele, må du meget gerne sende et link e.l. til redaktion@kanaltux.dk :)

soundpartner
Indlæg: 3461
Tilmeldt: 27. sep 2008, 23:51
IRC nickname: sound
Geografisk sted: København

Re: podcast

Indlægaf soundpartner » 10. mar 2011, 14:13

enderleit skrev:Send dem !!!!

-seriøst, vi klipper endelig sammen idag, så hvis der er nogle billeder du vil dele, må du meget gerne sende et link e.l. til redaktion@kanaltux.dk :)

jeg kommer hjem til mit kamera senere i dag. kan lige smide et par stykker afsted.
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede

soundpartner
Indlæg: 3461
Tilmeldt: 27. sep 2008, 23:51
IRC nickname: sound
Geografisk sted: København

Re: podcast

Indlægaf soundpartner » 10. mar 2011, 19:22

enderleit skrev:Send dem !!!!

-seriøst, vi klipper endelig sammen idag, så hvis der er nogle billeder du vil dele, må du meget gerne sende et link e.l. til redaktion@kanaltux.dk :)

Har detsværre ikke adgang til mail fra denne maskine, men se bare her
Billede
Billede
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: podcast

Indlægaf AJenbo » 10. mar 2011, 19:48

Forsigtig men nysgerrig :)

enderleit
Indlæg: 3
Tilmeldt: 25. apr 2009, 10:47
IRC nickname: enderleit

Re: podcast

Indlægaf enderleit » 13. mar 2011, 16:43

Som to elegante gazeller, der nærmer sig et ukendt vandhul. ;)

Så er der kommet interview med bl.a. Ubuntu Danmark op på Kanal TUX.

http://www.kanaltux.dk/2011/03/13/kanaltux-season-1-opensource-day-special/

Tilbage til "Ubuntu Danmark"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster