Forum Ønsker/forbedringer

Alt omkring ubuntudanmark.dk
Nordsig
Indlæg: 361
Tilmeldt: 1. nov 2009, 20:11
Geografisk sted: Varde

Re: Forum Ønsker/forbedringer

Indlægaf Nordsig » 15. feb 2011, 20:22

Hejsa

Ubuntu og Ubuntudanmark.dk er noget jeg er blevet rigtig glad for.

Men en ting jeg dog godt kunne savne var hvis man kunne lave sider/links til de forskellige udgivelser eks. 9.10, 10.04 og 10.10 osv. når der kommer flere.

Hvis jeg vil geninstallere eller installere Ubuntu er der fordele og ulemper ved de forskellige udgaver. Jeg har lige installeret og ved 10.04 var der ikke lyd så prøvede jeg 10.10 og her var der ikke trådløst net efter install.

Fordelen ved at lave sider dedikeret til de enkelte udgaver kunne være at man ikke skal lede alle de sider igennem som jo ikke er beregnet på den udgave man lige har installeret. Mange script's er jo beregnet på bestemte udgaver.

Når der så kommer en ny udgave vil det jo være nemt at copy/paste script's der virker til den nye side. Samtidig har du alle de ting du kan få brug for ved installation lige ved hånden og det vil være en god hjælp til nybegyndere.

Blot mit forslag.
UBUNTU 22.04 på ToshibaSATELLITE-Z830-10W

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Forum Ønsker/forbedringer

Indlægaf AJenbo » 15. feb 2011, 22:41

Jeg kan godt se hvad du siger men jeg tror det vil kræve en masse arbejde at køre det.
Måske kunne man gøre det med subforum og tags på artiklerne.

soundpartner
Indlæg: 3461
Tilmeldt: 27. sep 2008, 23:51
IRC nickname: sound
Geografisk sted: København

Re: Forum Ønsker/forbedringer

Indlægaf soundpartner » 15. feb 2011, 23:00

Nordsig skrev:Hejsa

Ubuntu og Ubuntudanmark.dk er noget jeg er blevet rigtig glad for.

Men en ting jeg dog godt kunne savne var hvis man kunne lave sider/links til de forskellige udgivelser eks. 9.10, 10.04 og 10.10 osv. når der kommer flere.

Hvis jeg vil geninstallere eller installere Ubuntu er der fordele og ulemper ved de forskellige udgaver. Jeg har lige installeret og ved 10.04 var der ikke lyd så prøvede jeg 10.10 og her var der ikke trådløst net efter install.

Fordelen ved at lave sider dedikeret til de enkelte udgaver kunne være at man ikke skal lede alle de sider igennem som jo ikke er beregnet på den udgave man lige har installeret. Mange script's er jo beregnet på bestemte udgaver.

Når der så kommer en ny udgave vil det jo være nemt at copy/paste script's der virker til den nye side. Samtidig har du alle de ting du kan få brug for ved installation lige ved hånden og det vil være en god hjælp til nybegyndere.

Blot mit forslag.

Jeg har planer om et sådant site. Jeg har overtaget et domæne ubuntuguiden.dk og min plan er (når jeg lige får en server op at stå) at dette skal indeholde guides skrevet til de forskellige versioner af ubuntu.

I første omgang skal jeg lige have sitet op at køre, have lavet generelt layout osv (hvis jeg kan finde ud af det)

derefter vil jeg meget gerne have alt den hjælp jeg kan få med at få skrevet guides til 10.04 og den kommende 11.04.
mit håb er at som minimum få en god begynder guide, en guide gennem install (boot fra cd/usb) og en guide i at brænde cd/lave usb.
mit håb er at når disse guides er gennemudviklede og gode så vil det være rimelig nemt at lave nye screenshots til hver release (laves ud fra rc udgaven) og så vil der ved hver release være en ny og opdateret guide til den kommende version.

Jeg ville meget gerne have hjælp til både at skrive guides men også at holde og opdatere en sådan side hvis der er nogen der er friske på det.
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede

Tilbage til "Ubuntu Danmark"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster