Hmm, er jeg gået glip af noget?

Alt omkring ubuntudanmark.dk
Spotten
Indlæg: 2135
Tilmeldt: 19. okt 2007, 18:13
IRC nickname: Sp0t
Geografisk sted: Jamaica

Hmm, er jeg gået glip af noget?

Indlægaf Spotten » 11. jan 2011, 16:29

Hej.

Jeg fik noget af et chok da jeg idag loggede ind på siden..

Hvad er der lige sket for designet, det ser da MAX gyseligt ud! :-(

Det gamle var LANGT mere overskueligt og behageligt at se på.

Måske bare mig som sidder med denne mening ene og alene?
MB : Asus Sabertooth Z77
CPU : Intel Core I7 2600K+ 3,4GHz 8Mb L3
RAM : 4x4GB Corsair DDR3 1600MHz
HDD : LAGER : 1x1TB WD Extern USB 7200rpm + SYSTEM 1 x 180GB Corsair Force 3 Series SSD SATA6 550MB/sek
GFX : MSI 7900GT 512MB GDDR3 (Passivt Kølet)
Case : Lian Li PC-V1100 Plus
PSU : Corsair Professionel Series Gold AX1200
OS: Ubuntu 18.01LTS 64bit

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Hmm, er jeg gået glip af noget?

Indlægaf AJenbo » 11. jan 2011, 16:35

Det er jeg da ked af at høre. Der har været arbejdet på det siden slutningen af November. Det har været meldt ud på både forum og mail listen. De fleste har været positive over for designet.

Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: Hmm, er jeg gået glip af noget?

Indlægaf Christian.Arvai » 11. jan 2011, 16:37

Jeg syntes så det ser fint ud, ok der er et på småting vi skal have lavet, som bla. den meget efterspurgte "Løst" funktion ved indlæg, men jeg forstår ikke lige det med "Det gamle var LANGT mere overskueligt", selve forum´s opbygning er helt ens, at der så er kommet lidt flere nye ting skader jo ikke, du kan jo bare lade være med at bruge disse muligheder.
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing

Rattus Norvegicus
Indlæg: 511
Tilmeldt: 9. maj 2009, 07:14
Geografisk sted: Albertslund

Re: Hmm, er jeg gået glip af noget?

Indlægaf Rattus Norvegicus » 11. jan 2011, 16:44

Ja det var også noget af et chok jeg fik da jeg kom herind i formiddags, for jeg troede først at jeg var blevet redirected til ubuntu.com, hvilket undrede mig rigtigt meget, men det gik dog hurtigt op for mig at jeg kun var sendt til ubuntudanmarks hovedside.
Jeg bruger altid mit bogmærke, som hedder http://www.ubuntudanmark.dk/forum/ men som nu sender mig til forsiden i stedet for forummet...
- uden www fungerer det fint nok, men giver lige folkene bag forummet de 2 uger til at udbedre kendte fejl, for jeg regner med at de allerede er klar over dette :lol:

Jeg synes det nye design er pænere end det gamle, selv om jeg godt kan mærke jeg lige skal vænne mig til det.

Det eneste jeg synes er grimt er de nye smileys, men tror godt jeg kan leve med dem på sigt ;)

Men vi kan vel heller ikke alle være enige om at det nye design er pænere end det gamle, for vi har vel alle hver vores egen smag ;)
Hilsen Kenny

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Hmm, er jeg gået glip af noget?

Indlægaf AJenbo » 11. jan 2011, 16:50

Helt bestemet.

Jeg var faktisk klar over det med at man ikke kan dyblinke hvis der er www. forand siden, men det giver faktisk en smugle mening pga. ubuntudanmark.dk/aarhus og podcast nu fungere som en sub side for ubuntudanmark.dk så jeg ved ikke lige om det er noget man kan løse eller folk skal opdatere deres bogmærker.

Det tog mig også lige lidt at falde til rette med smilys, men med den måneds forskud jeg har er jeg efterhånden blevet meget tilfreds med dem allerede nu :)

Viborg
Indlæg: 186
Tilmeldt: 17. nov 2008, 14:30
Geografisk sted: Aars

Re: Hmm, er jeg gået glip af noget?

Indlægaf Viborg » 11. jan 2011, 17:03

Jeg synes at den nye side bare spiller max og er utroligt lækker at se på. Den gamle mindede om en side der var lavet i Net ver. 1.0 og så lidt "hjemmesyltet" ud.

Layoutet er nemt og overskueligt og den virker og mere logisk sat op. :lol:

Thumps up herfra Canada

lath
Indlæg: 5095
Tilmeldt: 27. apr 2008, 02:16
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: Hmm, er jeg gået glip af noget?

Indlægaf lath » 11. jan 2011, 17:53

Jeg kan også ret godt lide det nye design 8-) - bortset fra smileys.

Det kan være jeg kan vænne mig til dem - de nye smileys - hvis jeg skulle blive træt af dem, så kommer ubuntudanmark.dk/forum bare forbi min proxy hvor den så skifter smiley-ikonerne ud med mine egne - sværere er det ikke.

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags

Spotten
Indlæg: 2135
Tilmeldt: 19. okt 2007, 18:13
IRC nickname: Sp0t
Geografisk sted: Jamaica

Re: Hmm, er jeg gået glip af noget?

Indlægaf Spotten » 12. jan 2011, 04:48

AJenbo skrev:Det er jeg da ked af at høre. Der har været arbejdet på det siden slutningen af November. Det har været meldt ud på både forum og mail listen. De fleste har været positive over for designet.


Ok! :-) Det må skyldes jeg ikke har været her så meget så, at det er forbigået mig! :-)

Men jeg må jo lige vænne mig til det, fik dog noget af et chok da jeg kom ind da jeg flere gange har vist andre jeres forrige design frem da de selv manglede noget i deres som kunne brygges sammen med jeres,

Men det kan da være det bare er en overgang, må dog indrømme der er blevet lavet godt om i stort set alt.
MB : Asus Sabertooth Z77
CPU : Intel Core I7 2600K+ 3,4GHz 8Mb L3
RAM : 4x4GB Corsair DDR3 1600MHz
HDD : LAGER : 1x1TB WD Extern USB 7200rpm + SYSTEM 1 x 180GB Corsair Force 3 Series SSD SATA6 550MB/sek
GFX : MSI 7900GT 512MB GDDR3 (Passivt Kølet)
Case : Lian Li PC-V1100 Plus
PSU : Corsair Professionel Series Gold AX1200
OS: Ubuntu 18.01LTS 64bit

Spotten
Indlæg: 2135
Tilmeldt: 19. okt 2007, 18:13
IRC nickname: Sp0t
Geografisk sted: Jamaica

Re: Hmm, er jeg gået glip af noget?

Indlægaf Spotten » 12. jan 2011, 04:50

christian.arvai skrev:Jeg syntes så det ser fint ud, ok der er et på småting vi skal have lavet, som bla. den meget efterspurgte "Løst" funktion ved indlæg, men jeg forstår ikke lige det med "Det gamle var LANGT mere overskueligt", selve forum´s opbygning er helt ens, at der så er kommet lidt flere nye ting skader jo ikke, du kan jo bare lade være med at bruge disse muligheder.


Det vil jeg så ikke mene, jeg har siddet længe og ledt efter de knapper jeg normalt ved hvor er, og farverne, smileys osv. ser lidt "underlige" ud efter min mening, men ja det passer til Ubuntu farverne, så jeg forstår også godt hvis det er pga. dette denne ændring er foretaget. Den minder meget om det nyere design der også kom for nok 1 år siden eller deromkring, inde på ubuntu.com.

Er dette måske gjort for at ligne "modersiden" lidt?
MB : Asus Sabertooth Z77
CPU : Intel Core I7 2600K+ 3,4GHz 8Mb L3
RAM : 4x4GB Corsair DDR3 1600MHz
HDD : LAGER : 1x1TB WD Extern USB 7200rpm + SYSTEM 1 x 180GB Corsair Force 3 Series SSD SATA6 550MB/sek
GFX : MSI 7900GT 512MB GDDR3 (Passivt Kølet)
Case : Lian Li PC-V1100 Plus
PSU : Corsair Professionel Series Gold AX1200
OS: Ubuntu 18.01LTS 64bit

Spotten
Indlæg: 2135
Tilmeldt: 19. okt 2007, 18:13
IRC nickname: Sp0t
Geografisk sted: Jamaica

Re: Hmm, er jeg gået glip af noget?

Indlægaf Spotten » 12. jan 2011, 04:52

Rattus Norvegicus skrev:Ja det var også noget af et chok jeg fik da jeg kom herind i formiddags, for jeg troede først at jeg var blevet redirected til ubuntu.com, hvilket undrede mig rigtigt meget, men det gik dog hurtigt op for mig at jeg kun var sendt til ubuntudanmarks hovedside.
Jeg bruger altid mit bogmærke, som hedder http://www.ubuntudanmark.dk/forum/ men som nu sender mig til forsiden i stedet for forummet...
- uden www fungerer det fint nok, men giver lige folkene bag forummet de 2 uger til at udbedre kendte fejl, for jeg regner med at de allerede er klar over dette :lol:

Jeg synes det nye design er pænere end det gamle, selv om jeg godt kan mærke jeg lige skal vænne mig til det.

Det eneste jeg synes er grimt er de nye smileys, men tror godt jeg kan leve med dem på sigt ;)

Men vi kan vel heller ikke alle være enige om at det nye design er pænere end det gamle, for vi har vel alle hver vores egen smag ;)


Ja, det kan der være noget om! :-) Må dog holde med dig med disse smileys, måske jeg vænner mig til dem, men tvivler allerede nu! :-D De ser sgu noget slatne ud! Alt for "designer" agtigt, hvis i forstår? Hader simple ting, undtagen kvinder! :-D
MB : Asus Sabertooth Z77
CPU : Intel Core I7 2600K+ 3,4GHz 8Mb L3
RAM : 4x4GB Corsair DDR3 1600MHz
HDD : LAGER : 1x1TB WD Extern USB 7200rpm + SYSTEM 1 x 180GB Corsair Force 3 Series SSD SATA6 550MB/sek
GFX : MSI 7900GT 512MB GDDR3 (Passivt Kølet)
Case : Lian Li PC-V1100 Plus
PSU : Corsair Professionel Series Gold AX1200
OS: Ubuntu 18.01LTS 64bit

Spotten
Indlæg: 2135
Tilmeldt: 19. okt 2007, 18:13
IRC nickname: Sp0t
Geografisk sted: Jamaica

Re: Hmm, er jeg gået glip af noget?

Indlægaf Spotten » 12. jan 2011, 04:54

Viborg skrev:Jeg synes at den nye side bare spiller max og er utroligt lækker at se på. Den gamle mindede om en side der var lavet i Net ver. 1.0 og så lidt "hjemmesyltet" ud.

Layoutet er nemt og overskueligt og den virker og mere logisk sat op. :lol:

Thumps up herfra Canada


Logisk? Det må du have brugt tid på at sætte dig ind i? Synes den gamle var langt pænere, og langt mere logisk, men vi er jo alle forskellige, ellers ville det være "The Matrix" :-D
MB : Asus Sabertooth Z77
CPU : Intel Core I7 2600K+ 3,4GHz 8Mb L3
RAM : 4x4GB Corsair DDR3 1600MHz
HDD : LAGER : 1x1TB WD Extern USB 7200rpm + SYSTEM 1 x 180GB Corsair Force 3 Series SSD SATA6 550MB/sek
GFX : MSI 7900GT 512MB GDDR3 (Passivt Kølet)
Case : Lian Li PC-V1100 Plus
PSU : Corsair Professionel Series Gold AX1200
OS: Ubuntu 18.01LTS 64bit

Spotten
Indlæg: 2135
Tilmeldt: 19. okt 2007, 18:13
IRC nickname: Sp0t
Geografisk sted: Jamaica

Re: Hmm, er jeg gået glip af noget?

Indlægaf Spotten » 12. jan 2011, 04:54

lath skrev:Jeg kan også ret godt lide det nye design 8-) - bortset fra smileys.

Det kan være jeg kan vænne mig til dem - de nye smileys - hvis jeg skulle blive træt af dem, så kommer ubuntudanmark.dk/forum bare forbi min proxy hvor den så skifter smiley-ikonerne ud med mine egne - sværere er det ikke.

/Lars


Ja, der er nogle der kan, os der ikke kan, må leve med dem! :-D
MB : Asus Sabertooth Z77
CPU : Intel Core I7 2600K+ 3,4GHz 8Mb L3
RAM : 4x4GB Corsair DDR3 1600MHz
HDD : LAGER : 1x1TB WD Extern USB 7200rpm + SYSTEM 1 x 180GB Corsair Force 3 Series SSD SATA6 550MB/sek
GFX : MSI 7900GT 512MB GDDR3 (Passivt Kølet)
Case : Lian Li PC-V1100 Plus
PSU : Corsair Professionel Series Gold AX1200
OS: Ubuntu 18.01LTS 64bit

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Hmm, er jeg gået glip af noget?

Indlægaf AJenbo » 12. jan 2011, 08:13

Spotten skrev:Er dette måske gjort for at ligne "modersiden" lidt?

Ja det er meget af det der ligger til grund for det nye look

Spotten skrev:Logisk? Det må du have brugt tid på at sætte dig ind i?

Jeg har faktisk forsøgt at gøre forummet mere logisk, du er velkommen til at komme med punkter du syndes kunne gøre smartere.

Nordsig
Indlæg: 361
Tilmeldt: 1. nov 2009, 20:11
Geografisk sted: Varde

Re: Hmm, er jeg gået glip af noget?

Indlægaf Nordsig » 12. jan 2011, 18:09

Jeg vil sige at jeg syntes der er gjort et fornemt stykke arbejde, tomlen op herfra.

??? Hvem bruger smileys ???
UBUNTU 22.04 på ToshibaSATELLITE-Z830-10W

Spotten
Indlæg: 2135
Tilmeldt: 19. okt 2007, 18:13
IRC nickname: Sp0t
Geografisk sted: Jamaica

Re: Hmm, er jeg gået glip af noget?

Indlægaf Spotten » 13. jan 2011, 03:46

AJenbo skrev:
Spotten skrev:Er dette måske gjort for at ligne "modersiden" lidt?

Ja det er meget af det der ligger til grund for det nye look

Spotten skrev:Logisk? Det må du have brugt tid på at sætte dig ind i?

Jeg har faktisk forsøgt at gøre forummet mere logisk, du er velkommen til at komme med punkter du syndes kunne gøre smartere.


Tænkte det godt! :-)

Vil Ubuntuforums.org også blive ændret så? Det ligner nemlig lidt den gamle UbuntuDanmark i designet synes jeg! :-)

F.eks kan jeg godt lide knappen "Vis dine indlæg" kan være jeg husker forkert, men mener bestemt man hele tiden kunne trykke på den, uanset om man stod i en tråd eller ude i forum, kan det passe det er ændret?

Det er måske dig der har siddet og lavet alt arbejdet med siden? :-)
MB : Asus Sabertooth Z77
CPU : Intel Core I7 2600K+ 3,4GHz 8Mb L3
RAM : 4x4GB Corsair DDR3 1600MHz
HDD : LAGER : 1x1TB WD Extern USB 7200rpm + SYSTEM 1 x 180GB Corsair Force 3 Series SSD SATA6 550MB/sek
GFX : MSI 7900GT 512MB GDDR3 (Passivt Kølet)
Case : Lian Li PC-V1100 Plus
PSU : Corsair Professionel Series Gold AX1200
OS: Ubuntu 18.01LTS 64bit

Tilbage til "Ubuntu Danmark"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster