Ubuntu-reklame der fejer MS af banen

Alt omkring ubuntudanmark.dk
Jimmyfj
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 19. jul 2007, 19:35
Geografisk sted: Nordjylland

Ubuntu-reklame der fejer MS af banen

Indlægaf Jimmyfj » 27. okt 2010, 17:40

Og så er der dem, som holder på, at Canonical ikke gør noget for at fremme Ubuntu Linux gennem reklame(r). De mennesker, som har den indstilling skulle måske lige kigge med på denne exceptionelt fantastisk lavet video-reklame for Ubuntu Linux:

http://www.techdrivein.com/2010/10/official-ubuntu-advert-at-its-awesome.html
"OM 100 ÅR ER ALTING GLEMT !"


Ubuntu - Dev-ed.
Linux User # 448500

eitreach
Indlæg: 2478
Tilmeldt: 24. jul 2007, 19:32
IRC nickname: eitreach
Geografisk sted: København

Re: Ubuntu-reklame der fejer MS af banen

Indlægaf eitreach » 27. okt 2010, 19:21

Well.. Jeg synes ikke man får ret meget at vide om hvad Ubuntu rent faktisk er, ud over at det er et gratis (...) operativsystem, der kører på forskellige platforme.

Jeg har ikke lyst til at spise en sandwich, fordi den er gratis.. Specielt ikke hvis jeg allerede sidder med noget jeg kan spise. Jeg har brug for lidt mere information.

Visuelt er den fed, men.. Jeg tror ikke den vil fungere ret godt på nogle andre steder end et display til et Canonical-pressemøde.
"A Narn heavy cruiser?!"

Fornuftig opførsel: faq.php#f00
Guide til ooh shiny: viewtopic.php?f=11&t=2189
Guide til 3d-effekter: viewtopic.php?f=11&t=4393

Pihl
Indlæg: 1045
Tilmeldt: 13. sep 2006, 15:35
IRC nickname: mpih
Geografisk sted: Århus

Re: Ubuntu-reklame der fejer MS af banen

Indlægaf Pihl » 28. okt 2010, 09:15

eitreach skrev:Well.. Jeg synes ikke man får ret meget at vide om hvad Ubuntu rent faktisk er, ud over at det er et gratis (...) operativsystem, der kører på forskellige platforme.


Det tror jeg heller ikke, er formålet med reklamen.

Generelt kan man dele reklamer op i to størrelse: De som forsøger at overbevise dig om at købe et produkt, og de som som forsøger at udbrede kendskabet til et navn/brand.

Ubuntu-reklamen fra Canonical falder helt klart i den anden kategori, og formålet er naturligvis "bare" at udbrede navnegenkendelsen, så næste gang en person støder på navnet Ubuntu, er personen mere tilbøjelig end ellers til at tænke positivt om det.

Det adresserer i virkeligheden Ubuntus største problem: At for få personer overhovedet har hørt om det.

Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: Ubuntu-reklame der fejer MS af banen

Indlægaf Christian.Arvai » 28. okt 2010, 10:31

Det er da en temmelig kedelig reklame, jeg vil tro at de (mange) klip med Compiz på Youtube har større reklameværdi, og dermed gør at flere husker Ubuntu.
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing

lath
Indlæg: 5095
Tilmeldt: 27. apr 2008, 02:16
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: Ubuntu-reklame der fejer MS af banen

Indlægaf lath » 28. okt 2010, 11:22

Pihl skrev:
eitreach skrev:Well.. Jeg synes ikke man får ret meget at vide om hvad Ubuntu rent faktisk er, ud over at det er et gratis (...) operativsystem, der kører på forskellige platforme.


Det tror jeg heller ikke, er formålet med reklamen.

Generelt kan man dele reklamer op i to størrelse: De som forsøger at overbevise dig om at købe et produkt, og de som som forsøger at udbrede kendskabet til et navn/brand.

Ubuntu-reklamen fra Canonical falder helt klart i den anden kategori, og formålet er naturligvis "bare" at udbrede navnegenkendelsen, så næste gang en person støder på navnet Ubuntu, er personen mere tilbøjelig end ellers til at tænke positivt om det.

Det adresserer i virkeligheden Ubuntus største problem: At for få personer overhovedet har hørt om det.


Jeg synes at pihl er inde på noget af det rigtige.

Iøvrigt så er den ikke henvendt til os - og så er den vel kedelig - for når vi allerede bruger Ubuntu er der er slet ingen nye spændende ting i reklamen.

Jeg skal lige bemærke at jeg synes at reklamen er god.

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags

Jimmyfj
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 19. jul 2007, 19:35
Geografisk sted: Nordjylland

Re: Ubuntu-reklame der fejer MS af banen

Indlægaf Jimmyfj » 28. okt 2010, 11:47

Det, som gør, at jeg finder reklamen så eminent og velproduceret er, at den fremstiller Ubuntu som et godt system, uden at skele til andre OS', som vi er vant til fra eksv. Ms-reklamer, som gør en dyd ud af at svine alle andre til i egoismens hellige navn.

Reklamen er veldrejet, netop fordi musikken, hvad enten man bryder sig om den, eller ej, fænger. Bryder man sig ikke om musikken er den tilpas irriterende til at den hænger ved. Og kan man lide musikken i videoen, husker man den fordi man ikke kan lade være med at nynne med på den. Enkle virkemidler, uden at være prangende, eller, som det er nævn allerede, at være kedelig.

Jeg er enig i, at reklamen ikke henvender sig til os, som allerede bruger Ubuntu. Men jeg tror heller ikke den er ment som sådan. Og som tilhænger af Ubuntu, og FOSS, er det nok lidt vanskeligt at være objektiv. Vi skulle jo heller ikke gerne promovere os selv på samme negative, nærmest latterligt barnagtige måde, som når Ms går i gang med at svine alt og alle til i vanlig Redmond-stil.

Netop det neutrale i reklamen er det, som gør reklamen rigtig god.
"OM 100 ÅR ER ALTING GLEMT !"


Ubuntu - Dev-ed.
Linux User # 448500

Tilbage til "Ubuntu Danmark"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster