Linux Lørdag.

Alt omkring ubuntudanmark.dk
kho
Indlæg: 3
Tilmeldt: 25. okt 2010, 11:52

Linux Lørdag.

Indlægaf kho » 25. okt 2010, 12:00

Hej Alle.

Jeg afholdte sidste år et arrangement i personaleklubben på min arbejdsplads, som jeg kaldte "Linux Lørdag" vi brugte en små 6timer i alt på at installere, opsætte: java, flash, codecs osv. Derefter gik vi igennem selve systemet og derefter fik folk selv lov til at lege med systemet. Dette var en stor succes og vi tænker derfor på at afholde det igen i år. Der var ca 15-20 med sidste år.

Derfor tænker jeg på om i ville kunne bidrage med nogle installations cd'er eller noget andet merchandise som man ville kunne dele ud til dem der deltager. Jeg ved ikke helt hvordan vi skal gøre det i år om vi skal fortsætte med noget mere avanceret eller om vi skal lave installation og gennemgang igen.. Det kommer lidt an på deltagerne.

Mvh.
Kenneth Holmqvist.

Jarlen
Indlæg: 834
Tilmeldt: 1. jun 2008, 18:23
IRC nickname: Jarlen
Geografisk sted: København

Re: Linux Lørdag.

Indlægaf Jarlen » 25. okt 2010, 15:26

Jeg ligger inde med foreningens originale CD'er, både 10.04 LTS, samt 10.10, de er altså pt. placeret i det centrale København. Hvor mange tænker du at du skal bruge, og hvornår?
jesperjarlskov.dk - Blog om Ubuntu, fri software og andet godt :-)

Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: Linux Lørdag.

Indlægaf Christian.Arvai » 25. okt 2010, 15:35

Hejsa :)

Nu ved jeg jo ikke hvordan i opsætter pc´erne, men Ubuntu - Trin for trin guide http://www.freedomnotbeer.dk/index.php? ... &Itemid=57 er et godt sted at starte.
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Linux Lørdag.

Indlægaf AJenbo » 25. okt 2010, 15:48

Der skal vel også til at sendes en stak til Århus til deres live event d. 30.

Pihl
Indlæg: 1045
Tilmeldt: 13. sep 2006, 15:35
IRC nickname: mpih
Geografisk sted: Århus

Re: Linux Lørdag.

Indlægaf Pihl » 26. okt 2010, 12:27

Ellers har O-Biz en håndfuld 10.04 CD'ere, både i Ubuntu, Kubuntu og Server edition, som gerne gives til formålet.

Smid gerne en PB med adresse så skal i få dem ;-)

kho
Indlæg: 3
Tilmeldt: 25. okt 2010, 11:52

Re: Linux Lørdag.

Indlægaf kho » 26. okt 2010, 13:09

Er det muligt at få tilsendt nogle skiver til.

Nilpeter
Elmedalsvej 20-22
4200 Slagelse
Att: Kenneth IT

Brugeravatar
Claus M
Indlæg: 360
Tilmeldt: 1. sep 2010, 21:20
IRC nickname: Claus M
Geografisk sted: Karlslunde

Re: Linux Lørdag.

Indlægaf Claus M » 28. okt 2010, 06:43

kho skrev:Hej Alle.

Jeg afholdte sidste år et arrangement i personaleklubben på min arbejdsplads, som jeg kaldte "Linux Lørdag" vi brugte en små 6timer i alt på at installere, opsætte: java, flash, codecs osv. Derefter gik vi igennem selve systemet og derefter fik folk selv lov til at lege med systemet. Dette var en stor succes og vi tænker derfor på at afholde det igen i år. Der var ca 15-20 med sidste år.

Derfor tænker jeg på om i ville kunne bidrage med nogle installations cd'er eller noget andet merchandise som man ville kunne dele ud til dem der deltager. Jeg ved ikke helt hvordan vi skal gøre det i år om vi skal fortsætte med noget mere avanceret eller om vi skal lave installation og gennemgang igen.. Det kommer lidt an på deltagerne.

Mvh.
Kenneth Holmqvist.




Har desværre ikke noget at sende overhovedet

- andet end en positiv tanke til dig forrygende gode initiativ
Ubuntu gives you more windows of opportunities

Xubuntu 22.04 på Lenovo T530 (fra 2012)
Raspberry Pi Desktop (Debian 32 bit) på Medion Akoya (fra 2006)

kho
Indlæg: 3
Tilmeldt: 25. okt 2010, 11:52

Re: Linux Lørdag.

Indlægaf kho » 28. okt 2010, 13:09

Det var da ærgeligt.. Jamen tak skal du have.. Jeg kan desværre ikke selv bestille fra Canonical fordi jeg bestilte en kasse til sidste års arrangement og efter de har lavet reglerne om må jeg ikke bestille flere. Øv Bøv.

Jarlen
Indlæg: 834
Tilmeldt: 1. jun 2008, 18:23
IRC nickname: Jarlen
Geografisk sted: København

Re: Linux Lørdag.

Indlægaf Jarlen » 28. okt 2010, 13:53

kho skrev:Det var da ærgeligt.. Jamen tak skal du have.. Jeg kan desværre ikke selv bestille fra Canonical fordi jeg bestilte en kasse til sidste års arrangement og efter de har lavet reglerne om må jeg ikke bestille flere. Øv Bøv.


Igen, hvor mange skal du bruge?

Skal du kun bruge 10.10? I så fald, hvor mange? Vil du også have 10.04 LTS, i så fald, hvor mange?

Skal det kun være Ubuntu, eller vil du også have 1-2 Kubuntu og/eller Ubuntu desktop med?
jesperjarlskov.dk - Blog om Ubuntu, fri software og andet godt :-)

Tilbage til "Ubuntu Danmark"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster