Mobil understøttelse af forummet med Tapatalk

Alt omkring ubuntudanmark.dk
Theis
Indlæg: 20
Tilmeldt: 29. okt 2009, 21:16
Geografisk sted: Århus

Mobil understøttelse af forummet med Tapatalk

Indlægaf Theis » 10. okt 2010, 16:05

Det kunne være rigtig rart, hvis der kom Tapatalk understøttelse på forummet. Så kunne man på en nem og overskuelig måde bruge forummet fra sin Android, iPhone, blackberry eller Nokia. Det kræver bare at der bliver installeret et Tapatalk plugin på siden også kan man bruge forummet med den mobile Tapatalk klient. Klienten koster godt nok omkring 16 kr, men den fungerer også rigtigt godt. Det er også muligt at købe licens til Tapatalk så det kan blive brandet til forummet, og så man selv kan sætte prisen, men det koster så lige $1000.

Det er ret praktisk, når computeren ikke lige virker, at man kan få hjælp fra mobilen!

http://www.tapatalk.com/

lath
Indlæg: 5095
Tilmeldt: 27. apr 2008, 02:16
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: Mobil understøttelse af forummet med Tapatalk

Indlægaf lath » 10. okt 2010, 20:31

Theis skrev:Det kunne være rigtig rart, hvis der kom Tapatalk understøttelse på forummet. Så kunne man på en nem og overskuelig måde bruge forummet fra sin Android, iPhone, blackberry eller Nokia. Det kræver bare at der bliver installeret et Tapatalk plugin på siden også kan man bruge forummet med den mobile Tapatalk klient. Klienten koster godt nok omkring 16 kr, men den fungerer også rigtigt godt. Det er også muligt at købe licens til Tapatalk så det kan blive brandet til forummet, og så man selv kan sætte prisen, men det koster så lige $1000.

Det er ret praktisk, når computeren ikke lige virker, at man kan få hjælp fra mobilen!

http://www.tapatalk.com/


Theis, jeg tror at ubuntu dk har andet at bruge ca 6K kr på - for det første er vi bare en non-profit org og ikke et selskab under Canonical (dem som laver Ubuntu), så de penge har vi nok ikke - eller i hvert fald ikke så meget tilbage, når de 6K kr er betalt.

Der ud over skal hele ubuntu dk over på Drupal, som har en mobil udgave indbygget.
Det er jarlen som er på den opgave (på frivillig basis - lige som alle andre her også yder support frivilligt).

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags

tuxx
Indlæg: 476
Tilmeldt: 3. feb 2010, 09:42
IRC nickname: tuxx
Geografisk sted: Syddanmark

Re: Mobil understøttelse af forummet med Tapatalk

Indlægaf tuxx » 10. okt 2010, 21:33

så lader de da bare være med at bruge 1000$ på det...

Citat:
As a forum owner you are free to activate Tapatalk in your forum, and you are free to remove/deactivate it anytime you want to.

Såeh.. sæt igang! 8)
// Martin | RLU # 131406
Ubuntu 12.04 LTS 'Precise Pangolin' x86-64 @ Desktop
Ubuntu 12.04 LTS 'Precise Pangolin' x86-64 @ Laptop
Lubuntu 12.04 'Precise Pangolin' i386 @ Workbench Desktop
Debian 6 'Squeeze' x86-64 @ Server

tjampman
Indlæg: 159
Tilmeldt: 31. dec 2008, 20:08
Geografisk sted: Svendborg

Re: Mobil understøttelse af forummet med Tapatalk

Indlægaf tjampman » 10. okt 2010, 23:01

Som jeg forstår det er et det et gratis plugin til phpBB, så det kunne da være at en af administratoeren kunne overveje om det eller noget lignende var værd at implementere.
Det afhænger selvfølgelig helt og aldeles af at hvor meget arbejde det kræver at implementere plugin'et, samt hvor lang tid I regner med der går med at få det nye site op at stå.

Den betalingsversion Theis nævner kan jeg forstå, giver den fordel, at man får sit egen decideret smart phone applikation - Det behøver UbuntuDK jo selvfølgelig ikke.

Jeg kender intet til tapatalk, har kun kigget på siden et minuts tid.

Theis
Indlæg: 20
Tilmeldt: 29. okt 2009, 21:16
Geografisk sted: Århus

Re: Mobil understøttelse af forummet med Tapatalk

Indlægaf Theis » 11. okt 2010, 00:20

Det er korrekt at det kun koster penge, hvis man ønsker sin egen version med eget logo osv. Det behøver man naturligvis ikke. Det er såmænd bare et plugin der skal installeres. Jeg kan ikke forestille mig det tager mange minutter, de praler i hvertfald med at det kun tager 10.

Tilbage til "Ubuntu Danmark"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster