Mailprogrammet Evolution

Alt omkring ubuntudanmark.dk
Busarne
Indlæg: 5
Tilmeldt: 13. sep 2010, 08:53
Geografisk sted: Nr.Sundby

Mailprogrammet Evolution

Indlægaf Busarne » 22. sep 2010, 11:53

Kan man ikke exporterer gamle mails til et andet mail program eks. Thunderbird ?

Hilsen Arne

laoshi
Redaktør
Indlæg: 5515
Tilmeldt: 26. apr 2008, 20:52
IRC nickname: laoshi
Geografisk sted: Vejle

Re: Mailprogrammet Evolution

Indlægaf laoshi » 22. sep 2010, 12:43

Det kan man. Jeg ved ikke hvordan du har det med engelsk, men der er en trin-for-trin anvisning på, hvordan man gør det her: http://www.ubuntugeek.com/how-to-export-your-mails-from-evolution-to-thunderbird.html
"Von guten Mächten wunderbar geborgen
erwarten wir getrost was kommen mag.
Gott ist mit uns am Abend und am Morgen
Und ganz gewiss an jedem neuen Tag"

(Dietrich Bonhoeffer 1906-1945)

http://www.stromata.dk
https://wiki.ubuntu.com/FlemmingChristensen
https://launchpad.net/~laoshi

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Mailprogrammet Evolution

Indlægaf AJenbo » 22. sep 2010, 22:46

Jeg vil desuden stærkt råde dig til at bruge en imap server, på den måde behøves du ikke at exportere mails, de følger med serveren du bruger og du kan tilgå dem fra en webmail. Næsten alle udbydere har i dag imap server ud over pop3.

Stra
Indlæg: 3105
Tilmeldt: 16. jun 2007, 10:26
Geografisk sted: Ikast-Herning

Re: Mailprogrammet Evolution

Indlægaf Stra » 23. sep 2010, 07:04

Mærkværdigvis er der en af de største spillere på markedet, TDC, der, mig bekendt, ikke har IMAP post for private :shock: :shock:

stra
stra
Bruger Ubuntu 22.04 og 22.10 + lubuntu 22.10

msm
Indlæg: 92
Tilmeldt: 31. okt 2009, 15:00
IRC nickname: msm
Geografisk sted: Dublin

Re: Mailprogrammet Evolution

Indlægaf msm » 23. sep 2010, 11:28

Så meget mere grund til ikke at bruge TDC :wink:

Jeg har aldrig rigtig forstået at nogle vil låse deres emailadresse til en bestemt udbyder. Hvis man nu skifter udbyder, mister man så ikke også mailadressen? Fordelen ved Gmail, Yahoo mail, Hotmail etc. er vel at man aldrig er afhængig af ens ISP.
Mvh
Mikkel

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Mailprogrammet Evolution

Indlægaf AJenbo » 24. sep 2010, 07:58

Nogle af dem lader dig beholde adressen med begrænset funktionalitet men ændre slettede kort efter du skifter, der er mange brugere der bare lever med det og skifter deres mail løbende. Det er nok de samme mennesker der skifter telefonnummeret når de flytter selskab.

Jerrik
Indlæg: 100
Tilmeldt: 8. feb 2009, 17:08
IRC nickname: Jerrik
Geografisk sted: Dragør

Re: Mailprogrammet Evolution

Indlægaf Jerrik » 24. sep 2010, 22:05

msm skrev:Jeg har aldrig rigtig forstået at nogle vil låse deres emailadresse til en bestemt udbyder. Hvis man nu skifter udbyder, mister man så ikke også mailadressen? Fordelen ved Gmail, Yahoo mail, Hotmail etc. er vel at man aldrig er afhængig af ens ISP.


Samme argument gælder for aldrig at låse sin email til Google, Yahoo, Jubii eller andre!
Næ, få eget domæne og hotel. Koster kun nogle få kroner om måneden, og så bestemmer man 100% selv.

Jarlen
Indlæg: 834
Tilmeldt: 1. jun 2008, 18:23
IRC nickname: Jarlen
Geografisk sted: København

Re: Mailprogrammet Evolution

Indlægaf Jarlen » 24. sep 2010, 22:26

Jerrik skrev:
msm skrev:Jeg har aldrig rigtig forstået at nogle vil låse deres emailadresse til en bestemt udbyder. Hvis man nu skifter udbyder, mister man så ikke også mailadressen? Fordelen ved Gmail, Yahoo mail, Hotmail etc. er vel at man aldrig er afhængig af ens ISP.


Samme argument gælder for aldrig at låse sin email til Google, Yahoo, Jubii eller andre!
Næ, få eget domæne og hotel. Koster kun nogle få kroner om måneden, og så bestemmer man 100% selv.

Hvorfor er det bedre at have sine mails liggende hos et webhotel end et mailhotel? Du kan jo gå til DK-hostmaster og leje domænenavnet til begge dele.
jesperjarlskov.dk - Blog om Ubuntu, fri software og andet godt :-)

Tilbage til "Ubuntu Danmark"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot], DotBot [Crawler] og 0 gæster