linux mint

Alt omkring ubuntudanmark.dk
soundpartner
Indlæg: 3461
Tilmeldt: 27. sep 2008, 23:51
IRC nickname: sound
Geografisk sted: København

linux mint

Indlægaf soundpartner » 17. jun 2010, 23:45

ifølge følgende (forøvrigt låste) tråd viewtopic.php?f=24&t=11150
har forums diktatore åbenbart bestemt at der ikke mere ydes support til linux mint.
til gengæld yder man support til dabuntu, xubuntu og flere andre uofficielle versioner som alle er bygget på ubuntu, men altså ikke mint.

jeg vil gerne vide om denne beslutning har rundet et af de Ååå så vigtige irc-møder eller om det er noget der bare er trumfet igennem. og hvis det bare er noget der er trumfet igennem, hvad gør så at de pågældende personer mener at de har ret til egenhændigt at træffe denne beslutning.

diskussionen har været oppe før, hvor outcome mere eller mindre var at vi hedder UBUNTU danmark. og at der er lige så store (hvis ikke større) forskelle på Kubuntu og ubuntu end der er på så mange andre af de distroer bygget på ubuntu.

jeg vi foreslå at nu hvor man i forvejen er ved at disektere forum i mindre områder, så kunne man jo også dele det op i Kubuntu, Ubuntu, Xubuntu og andre distros bygget på ubuntu. Dette var bare et eksempel. det kunne også pinnes mere ud, men facts er at det alt andet lige er en del nemmere at yde mint support for mig som ubuntu-bruger end det er for mig at yde kubuntu support, og via terminalen der er der mindre forskel på mint og ubuntu (begge med gnome) end der er på ubuntu og Kubuntu.

forøvrigt finder jeg det problematisk at brugerne ikke er blevet spurgt, og endnu værre at det postes i en lukket og låst tråd således at man ikke engang kan komentere på det.

men hey det er sgu nok bare mig der er et gammelt dumt svin.
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede

Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: linux mint

Indlægaf Christian.Arvai » 17. jun 2010, 23:55

Forum er ikke underlagt den danske Ubuntuforening og det er derfor ikke noget der skal på ircmøde, så vi har vedtaget det enstemmigt efter samtale i redaktørteam, og i øvrigt er der intet nyt i det, Martin som stiftede forum sagde det samme.

Og nej, vi splitter ikke forum op i dele som du foreslår.
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing

soundpartner
Indlæg: 3461
Tilmeldt: 27. sep 2008, 23:51
IRC nickname: sound
Geografisk sted: København

Re: linux mint

Indlægaf soundpartner » 17. jun 2010, 23:57

christian.arvai skrev:Forum er ikke underlagt den danske Ubuntuforening og det er derfor ikke noget der skal på ircmøde, så vi har vedtaget det enstemmigt efter samtale i redaktørteam, og i øvrigt er der intet nyt i det, Martin som stiftede forum sagde det samme.

Og nej, vi splitter ikke forum op i dele som du foreslår.

nå så det er det ikke???
har forum så heller ikke noget med comunity'et at gøre?
Senest rettet af soundpartner 17. jun 2010, 23:59, rettet i alt 1 gang.
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede

Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: linux mint

Indlægaf Christian.Arvai » 17. jun 2010, 23:58

Nej, læs du bare løs :)
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing

soundpartner
Indlæg: 3461
Tilmeldt: 27. sep 2008, 23:51
IRC nickname: sound
Geografisk sted: København

Re: linux mint

Indlægaf soundpartner » 18. jun 2010, 00:00

christian.arvai skrev:Nej, læs du bare løs :)

så martin overdrog ikke domænet til foreningen for et stykke tid siden?
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede

Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: linux mint

Indlægaf Christian.Arvai » 18. jun 2010, 00:02

Jeg gider ikke spilde min tid på at debattere med dig, det er først når det nye forum er designet at foreningen og dermed bestyrelsen har noget at sige her, og det har hele tiden været sådan.
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing

soundpartner
Indlæg: 3461
Tilmeldt: 27. sep 2008, 23:51
IRC nickname: sound
Geografisk sted: København

Re: linux mint

Indlægaf soundpartner » 18. jun 2010, 00:06

christian.arvai skrev:Jeg gider ikke spilde min tid på at debattere med dig, det er først når det nye forum er designet at foreningen og dermed bestyrelsen har noget at sige her, og det har hele tiden været sådan.

så siger vi det.

skulle i så ikke få sat det der u ind som man fjernede for et stykke tid siden således at der igen står Uofficiel i følgende billede https://ubuntudanmark.dk/grafik/ubuntu-front_01.jpg som er brugt på forsiden
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede

soundpartner
Indlæg: 3461
Tilmeldt: 27. sep 2008, 23:51
IRC nickname: sound
Geografisk sted: København

Re: linux mint

Indlægaf soundpartner » 18. jun 2010, 00:28

og tag så forøvrigt lige et kig her viewtopic.php?f=1&t=10332&p=63646&hilit=uofficiel#p63646 hvor den selv samme martin selv forklarer at denne side er officiel. derfor må den så absulut også tilhøre comunityet og i sidste ende være underlagt forenningen og irc-møderne.
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede

Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: linux mint

Indlægaf Christian.Arvai » 18. jun 2010, 00:32

Så klag til bestyrelsen, men det ændre ikke på vores beslutning vedr. Mint.
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing

soundpartner
Indlæg: 3461
Tilmeldt: 27. sep 2008, 23:51
IRC nickname: sound
Geografisk sted: København

Re: linux mint

Indlægaf soundpartner » 18. jun 2010, 00:53

christian.arvai skrev:Så klag til bestyrelsen, men det ændre ikke på vores beslutning vedr. Mint.

og det ændrer ikke på min holdning til forum-diktatorene og nogle af deres egnethed...

det kunne være i skulle koncentrere jer mere om at få fikset forums søgemaskine, end om ting som dette. men det er jo nok bare min mening.

efter trådens karakter at dømme bliver den sikkert alligevel låst om kort tid, og så er vi jo lige vidt
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede

Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: linux mint

Indlægaf Christian.Arvai » 18. jun 2010, 01:27

Du har ret i at den søgemaskine skal laves, vi har bare haft lidt travlt med at oprette de nye forumdele og flytte indlæg, så det er desværre blevet sat lidt i baggrunden, men jeg har lige skrevet det til de andre i redaktørteamet, og jeg skal nok presse på for at få det lavet hurtigt (jeg har ikke selv de nødvendige administratorrettigheder til det).
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing

laoshi
Redaktør
Indlæg: 5515
Tilmeldt: 26. apr 2008, 20:52
IRC nickname: laoshi
Geografisk sted: Vejle

Re: linux mint

Indlægaf laoshi » 18. jun 2010, 07:42

soundpartner skrev:hvad gør så at de pågældende personer mener at de har ret til egenhændigt at træffe denne beslutning.


Det der gør det er det faktum at vi nu engang er administratorerer og redaktører af forum, og som sådan har til opgave at prøve at sikre at der kan ydes en kvalificeret support til Ubuntu-kerne-udgaver, og ikke til windows eller andre linux-distroer end *buntus.

Og Mint er ikke Ubuntu.

Og som det ser nu lige nu, så er der ikke mange forumbrugere der kan yde den support til Mint som man burde kunne forvente, hvis vi åbnede for Mint-support. Kan du evt. stable et team sammen som er i stand til det?

Hvis ikke, så er det bedre både for Mint-brugerne og for det danske Ubuntu-forum at gøre det klart, som også har været praksis, at vi yder support til *buntu, og ikke til hverken windows eller ikke-*buntu distroer.

For Mint er ikke Ubuntu.

Og der er andre - og sikkert bedre muligheder for Mint support i andre fora, f.eks.http://forums.linuxmint.com eller som vi også henviser spørgsmålene til http://linuxin.dk/

Og det var så heller ikke uden grund at opslaget om holdningen til mint-support blev låst. Debatten hører ikke hjemme i selve opslaget , men netop - som du da også har benyttet dig af - i Ubuntu Danmark, Linux, eller OffTopic.

Men det er da fint, hvis du vil supporte Mint - det er der sikkert brug for i de relevante fora. Ellers er der jo nok af *buntu support som du kan yde her på forum med din sædvanlige energi og gode resultater.
"Von guten Mächten wunderbar geborgen
erwarten wir getrost was kommen mag.
Gott ist mit uns am Abend und am Morgen
Und ganz gewiss an jedem neuen Tag"

(Dietrich Bonhoeffer 1906-1945)

http://www.stromata.dk
https://wiki.ubuntu.com/FlemmingChristensen
https://launchpad.net/~laoshi

kolfur
Indlæg: 45
Tilmeldt: 30. nov 2008, 20:26
Geografisk sted: MidtSjælland

Re: linux mint

Indlægaf kolfur » 18. jun 2010, 12:19

Til Jer gammel

Da jeg er forholds vis ny her, og starte med ubuntu men gået over til mint. Det kunne ikke lade sig gøre uden at ha været over dette forum, hvor jeg ha fået svar på div. spørgsmål og kommet videre.
Selvfølgelig er det ikke et Windows forum.
Jeg vil opfordre til at forene jeres energi, således at det kommer til gavn for flest og om mint er ubuntu er i min verden ikke så afgørende, og ellers må der vel bare være til gavn for flest, vis nogle også kan hjælpe dem der vil bruge mint.
Jeg er personligt meget glad for mint den er hurtig og stabil har det som jeg umiddelbar mest bruger.

Med ønsket om godt sammenarbejde og Tak for jeres indsats så at dem der ønsker det kan skifte fra windows - kolfur

Tilbage til "Ubuntu Danmark"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster