Foreningen af danske Ubuntubrugere lukkes og slukkes...

Alt omkring ubuntudanmark.dk
soundpartner
Indlæg: 3461
Tilmeldt: 27. sep 2008, 23:51
IRC nickname: sound
Geografisk sted: København

Foreningen af danske Ubuntubrugere lukkes og slukkes...

Indlægaf soundpartner » 30. maj 2010, 16:49

Foreningen af danske Ubuntubrugere lukkes og slukkes...

i lørdags den 29 maj kl 12,00 var der sat generalforsamling på plakaten. Men ifølge loggen (http://logs.ubuntu-eu.org/free/2010/05/ ... moede.html) var kun 5 personer dukket op nemlig:

<sbc> Søren Caspersen.
<kjoller> Niels Kjøller Hansen,
<jarlen> Jesper Jarlskov,
<Kimsen1967> Kim Rosendal Hansen,
<Axident> Kim Iskov,

endvidere er der ifølge wikisiden for generalforsamlingen (https://wiki.ubuntu.com/DanishTeam/Fore ... %20nr.%203) ikke nogen opstillede til hverken bestyrelse, kasserer eller revisor. Der er ingen indkomne forslag, og det til trods for at det ved sidste generalforsamling kom frem at de nuværende vedtægter virkelig er mangelfulde.

Endvidere så kan man ud fra ovenfor nævnte log se at man har vedtaget at udskyde generalforsamlingen til søndag den 6 juni.

Jeg vil i denne sammenhæng gøre opmærksom på vedtægterne på https://wiki.ubuntu.com/DanishTeam/Forening der siger følgende:

§4 Stk. 2. Ordinær generalforsamling afholdes én gang årligt inden udgangen af maj måned og indkaldes med mindst tre ugers varsel via email til medlemmerne med angivelse af dagsorden.

§4 Stk. 5. Forslag, der ønskes behandlet på generalforsamlingen, skal være bestyrelsen i hænde senest 8 dage før generalforsamlingen; og udsendes til medlemmerne per email senest 5 dage før generalforsamlingen. Forslag om vedtægtsændringer, der ønskes behandlet, skal være bestyrelsen i hænde senest 1. april og udsendes til medlemmerne sammen med indkaldelse og dagsorden til generalforsamlingen.

§ 5. Ekstraordinær generalforsamling
Stk. 1. Ekstraordinær generalforsamling kan afholdes, når bestyrelsen finder det nødvendigt, og skal afholdes, når mindst 1/3 af medlemmerne fremsætter begrundet anmodning om det over for formanden. Anmodningen sendes enten skriftligt eller som underskrevet e-mail. I sådanne tilfælde skal generalforsamlingen afholdes senest fire uger efter, at anmodningen er kommet til formandens kundskab.
Stk. 2. Indkaldelsesfristen for en ekstraordinær generalforsamling er 2 uger.

Da vedtægterne er mangelfulde så tolker jeg følgende:
1: der kan ikke stilles en bestyrelse på nogen måde da der ikke er indkommet forslag til opstillede til andre poster end formand og loco-kontakt. Derfor SKAL der indkaldes til en ekstraordinær generalforsamling, eller endnu bedre en ny ordinær generalforsamling, som dog ikke kan opfylde alle de nuværende vedtægter.
2: der er ikke afholdt en gyldig ordinær generalforsamling ifølge vedtægterne, og da der ikke som sådan er defineret i vedtægterne hvad dette betyder, så jeg vil mene at en næse er på plads til bestyrelse og formand for ikke at drive foreningen godt nok. Det er trods alt ifølge

§6 Stk. 1. Foreningens daglige ledelse udgøres af bestyrelsen, der foruden formanden består af kassereren, og 3 medlemmer. Bestyrelsen vælges af generalforsamlingen for en 1-årig periode, således at der hvert år vælges 3 medlemmer foruden formanden og kasseren.

Bestyrelsen og formanden der står for den daglige ledelse.

Jeg vil derfor foreslå at foreningen opløses da den åbenlyst har udtjent sin brug, og da der åbenlyst ikke er interesse for foreningen med mindre der er ”kontroverser” som det skete sidste år op til generalforsamlingen.

Jeg vil ligeledes foreslå at da det er foreningen der pt har status som officielt locoteam så skal nogen tage kontakt til loco-counsel og orientere om at denne forening ikke magter dette og at der derfor vil foregå en omstrukturering af det danske loco-team

Jeg vil også foreslå at vi ved hjælp af denne tråd starter en diskussion om behovet for denne forening, for en eventuel struktur for hvordan man på seriøs vis kunne strikke et comunity sammen hvor det ikke er en forskel på medlemmer af en forening og comunityet.


Personligt har jeg følgende vigtige forskelle til hvordan det ser ud lige pt.

1: alle skal have mulighed for at blive medlem uden hensyn til økonomi og proforma.

2: vi skal have alle folk engageret og ikke bare en lille gruppe som er ledere.

3: der skal ske noget.
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede

laoshi
Redaktør
Indlæg: 5515
Tilmeldt: 26. apr 2008, 20:52
IRC nickname: laoshi
Geografisk sted: Vejle

Re: Foreningen af danske Ubuntubrugere lukkes og slukkes...

Indlægaf laoshi » 30. maj 2010, 19:18

Jeg synes lige at det er værd at gøre opmærksom på, at den konstruktive debat om soundpartners indlæg foregår på mailinglisten. Så hvis man vil følge med, eller deltage, så er det en god ide at melde sig til listen.
"Von guten Mächten wunderbar geborgen
erwarten wir getrost was kommen mag.
Gott ist mit uns am Abend und am Morgen
Und ganz gewiss an jedem neuen Tag"

(Dietrich Bonhoeffer 1906-1945)

http://www.stromata.dk
https://wiki.ubuntu.com/FlemmingChristensen
https://launchpad.net/~laoshi

Tilbage til "Ubuntu Danmark"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster